English

آیت‌ الله فاطمی‌ نیا به دیار باقی شتافت

آیت‌ الله سیدعبدالله فاطمی‌ نیا استاد اخلاق، مورخ اسلامی و از اساتید حوزه و دانشگاه بامداد دوشنبه به ملکوت اعلی پیوست.

آیت‌ الله فاطمی‌ نیا به دیار باقی شتافت

به گزارش خبرگزاری موج، آیت‌ الله فاطمی‌ نیا استاد اخلاق و حوزه که برای دوره درمان بیماری خود در بیمارستان نیکان تهران بستری بود، ساعتی پیش در این بیمارستان جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

گفتنی است، آیت‌الله  فاطمی‌نیا در سال 1325 در تبریز چشم به جهان گشود، از کودکی تحت تربیت دینی و علمی پدر خود (میر اسماعیل) که از جمله علمای اهل عرفان بود، قرار گرفت، سپس نزدیک به 30 سال نزد میرزا حسن مصطفوی (از شاگردان سید علی قاضی) تحصیل کرد.

ایشان همزمان تحصیلات حوزوی خویش را هم دنبال کرد و پس از مصطفوی از محضر علمایی چون علامه طباطبایی، سید محمدحسن الهی طباطبایی (برادر کوچکتر علامه طباطبایی)، محمدتقی آملی، سید رضا بهاءالدینی، محمدتقی بهجت، علامه جعفری و… در علوم اسلامی و عرفان استفاده کرد.

از ایشان آثار ارزشمندی در زمینه آگاهی اسلامی و شرح مفاهیم شیعی به‌جا مانده است که از آن جمله می‌توان به نکته‌ها از گفته‌ها، فرهنگ انتظار: در مورد غیبت امام زمان و مباحث اسلامی دیگر، فرجام عشق: شرحی بر غزل حضرت امام خمینی(ره)، به زبان فارسی و اردو، یک نکته از هزاران در دو جلد شامل فرهنگ انتظار و فرجام عشق، ارمغان غدیر: چهل حدیث از منابع شیعه و سنی، دربارهٔ رویداد غدیر خم، شرح و تفسیر زیارت جامعه کبیره، و نغمه عاشقی می‌توان نام برد، همچنین از ایشان مقالات متعددی در نشریات مختلف به چاپ رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی