English

تلاش سازمان حج وزیارت مبنی برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در حج تمتع

رئیس سازمان حج و زیارت به تلاش‌های این سازمان مبنی بر کنترل هزینه‌ها برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در حج تمتع ۱۴۰۱ اشاره کرد و اقدامات کارشناسان در حوزه های مسکن، تغذیه و حمل و نقل و ... را تبیین کرد.

تلاش سازمان حج وزیارت مبنی برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در حج تمتع

به گزارش خبرگزاری موج، سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت امروز یکشنبه به همراه حجت‌الاسلام صحبت الله رحمانی، معاون عتبات عالیات و امور مجلس و اکبر رضایی، معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت در جمع اعضای فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی حضور یافت.

حسینی در این نشست صمیمانه به تبیین اقدامات انجام شده در حوزه حج تمتع ۱۴۰۱، اعزام‌های عتبات عالیات عراق و اعزام سفرهای زیارتی به سوریه پرداخت و به سوالات نمایندگان مردم در خصوص تسهیل امور زیارت پاسخ گفت.

وی همچنین توضیحاتی را درباره سفرهای حج تمتع ۱۴۰۱ به نمایندگان مردم ارائه کرد و گفت: امسال ۳۹ هزار و ۶۴۰ حجاج ایرانی از ۱۹ ایستگاه پروازی از تاریخ ۲۳ خرداد ماه به سرزمین وحی مشرف می‌شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به شروط عربستان مبنی بر حضور حجاج کمتر از ۶۵ سال و تزریق واکسن‌های مورد تاکید کشور میزبان و همچنین در اختیار داشتن تست منفی کرونا ۷۲ ساعت قبل از اعزام گفت: ما نیز نام‌نویسی در کاروان‌ها بر مبنای شروط تعیین شده و از میان حجاجی که سال ۹۹ مبادرت به نام نویسی و رزرو کرده بودند اقدام کردیم و در حال حاضر نیز ثبت‌نام درکاروان‌ها در حال انجام است و نزدیک به ۹۰ درصد ظرفیت ها تکمیل شده است.

وی همچنین به تلاش‌های سازمان حج وزیارت مبنی بر کنترل هزینه‌ها برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در حج تمتع ۱۴۰۱ اشاره کرد و اقدامات کارشناسان در حوزه های مسکن، تغذیه و حمل و نقل و ... را تبیین کرد.

حسینی گزارش کاملی در خصوص سفرهای زیارتی به عتبات عالیات بیان کرد و از تلاش‌ها و اقدامات سازمان حج و زیارت برای رایزنی با مقامات عراقی برای بازگشایی مرزهای زمینی خبر داد و تصریح کرد: در صورت مساعدت مسئولان کشور میزبان شاهد کاهش هزینه‌ها با توجه به اعزام های زمینی خواهیم بود.

در این نشست صمیمانه نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز دغدغه‌های زائران را بیان کرده و از اقدامات صورت گرفته تشکر کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی