English

اقامه نخستین نماز بدون فاصله اجتماعی در مسجدالحرام +تصاویر

عربستان اعلام کرد تمامی محدودیت‌هایی کرونایی را در این کشور لغو می‌کند تا زمینه را برای برگزاری مناسک حج تسهیل کند.

اقامه نخستین نماز بدون فاصله اجتماعی در مسجدالحرام +تصاویر

به گزارش خبرگزاری موج، پس از آنکه عربستان لغو تمامی محدودیت‌های کرونایی را اعلام کرد، تصاویر و ویدئو‌هایی از داخل مسجدالحرام منتشر شده که پرسنل را در حال جمع آوری برچسب‌های فیزیکی رعایت فاصله اجتماعی بین نمازگزاران در مسجد و صحن‌های آن نشان می‌دهد.

یکی از مسئولان وزارت کشور عربستان در گفتگو با خبرگزاری رسمی این کشور گفت: «زدن ماسک از این به بعد در اماکن سر باز اجباری نخواهد بود. همچنین در اماکن عمومی نیز رعایت فاصله اجتماعی از جمله در مساجد اجباری نخواهد بود. ماسک زدن، اما در اماکن سربسته همچنان اجباری است.»

رسانه‌های محلی عربستان و فعالان این کشور تصاویر و کلیپ‌هایی از اقامه اولین نماز جماعت صبح را بدون رعایت فاصله اجتماعی در مسجدالحرام منتشر کرده اند.

مقامات عربستانی اعلام کردند لغو محدودیت‌های کرونایی زمینه را برای برگزاری مناسک حج تسهیل می‌کند.

عربستان همچنین دیگر آزمایش پی سی آر کووید-۱۹ منفی را برای مسافرانی که واکسینه شده اند، اجباری نمی‌داند و در ورود به این کشور نیز قرنطینه نمی‌شوند.

شیوع کرونا برگزاری مناسک حج را در دو سال اخیر تحت تاثیر قرار داده بود. در سال ۲۰۲۱، تنها ۶۰ هزار نفر در مراسم حج شرکت کردند. این در حالی است که در سال ۲۰۱۹، یعنی یک سال قبل از شیوع بیماری کرونا، حدود دو و نیم میلیون نفر در مناسک حج شرکت کرده بودند.

عربستان کشوری با ۳۴ میلیون نفر جمعیت اعلام کرد که ۳۶۳ مورد ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته داشته است. حال آنکه در ماه ژانویه امسال شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به علت شیوع سویه اُمیکرون ویروس کرونا به شدت افزایش یافته بود.

از زمان آغاز شیوع کرونا در ۱۲ دسامبر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان در مرکز چین‌ و سرایت آن به کل جهان و به تبع آن، به عربستان سعودی تاکنون ۷۴۶ هزار نفر از شهروندان عربستان به کووید-۱۹ مبتلا شده اند و از این تعدد ۹۰۰۵ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

اقامه نخستین نماز بدون فاصله اجتماعی در مسجدالحرام

اقامه نخستین نماز بدون فاصله اجتماعی در مسجدالحرام

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه