English

زینب؛ دختری که ازهمان دوران طفولیت با مصیبت آشنا گردید

زینب(س) دختر على و زهرا (ع) در روز پنجم جمادى الاولى سال پنجم یا ششم هجرت در مدینه منوره دیده به جهان گشود؛ زینب در پنج سالگى مادر خود را از دست داد و ازهمان دوران طفولیت با مصیبت آشنا گردید.

زینب؛ دختری که ازهمان دوران طفولیت با مصیبت آشنا گردید

به گزارش خبرگزاری موج، زینب (سلام الله علیها) دختر حضرت على و حضرت زهرا (علیهماالسلام) در روز پنجم جمادى الاولى سال پنجم یا ششم هجرت در مدینه منوره دیده به جهان گشود. در پنج سالگى مادر خود را از دست داد و ازهمان دوران طفولیت با مصیبت آشنا گردید.

زینب در دوران عمر با برکت خویش، مشکلات و رنج هاى زیادى را متحمل شد، از شهادت پدر و مادر گرفته تا شهادت برادران و فرزندان و حوادث تلخى چون اسارت و... را تحمل کرد. این سختى ها از او فردى صبور و بردبار ساخته بود.

زینب را ام کلثوم کبرى و صدیقه صغرى نیز مى نامیدند. از القاب آن حضرت، محدثه، عالمه و فهیمه نیز آورده شده است. او زنى عابده، زاهده، عارفه، خطیبه و عفیفه بود. نسب نبوى، تربیت علوى، و لطف خداوندى از او فردى با خصوصیات و صفات برجسته ساخته بود، طورى که او را «عقیله بنى هاشم » مى گفتند. با پسرعموى خود «عبدالله بن جعفر» ازدواج کرد و ثمره این ازدواج فرزندانى بود که دو تن از آن ها (محمد و عون) در کربلا، در رکاب ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) شربت شهادت نوشیدند.

آن بانوى بزرگوار سرانجام در پانزدهم رجب سال ۶۲ هجرت، با کوله بارى از اندوه و غم و محنت و رنج، دار فانى را وداع گفت.

زینت پدر(زینب) نامیست که پیامبر بر زینب نهاد

معمولا پدر و مادر نام فرزند را انتخاب مى کنند، ولى در جریان ولادت حضرت زینب (سلام الله علیها) والدین او این کار را به پیامبر اکرم( صلی‌الله‌‌علیه‌وآله وسلم) جد بزرگوار آن بانو، واگذار نمودند. پیامبر اکرم (صلى الله علیه وآله وسلم) که در سفر بود، بعد از بازگشت از سفر، به محض شنیدن خبر تولد، سراسیمه به خانه حضرت علی(علیه السلام) رفت، نوزاد را در بغل گرفت و بوسید، آن گاه نام زینب (زین + اب) را که به معناى «زینت پدر» است براى این دختر انتخاب نمود.

 

ام المصائب-1

ام المصائب

ام المصائب

دانلود مداحی حضرت زینب

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه