English

رئیس جمهور بلاروس خبر داد؛

کشور‌های غربی ۳۰ هزار سرباز نزدیک مرز‌های بلاروس مستقر کردند

رئیس جمهور بلاروس گفت لهستان و کشور‌های بالتیک به تناوب بین ۸ تا ۱۰ هزار سرباز آمریکایی را در نزدیک مرز با ما میزبانی می‌کنند.

کشور‌های غربی ۳۰ هزار سرباز نزدیک مرز‌های بلاروس مستقر کردند

به گزارش خبرگزاری موج، الکساندر لوکاشنکو گفت: «کشور‌های غربی نزدیک به ۳۰ هزار سرباز، تجهیزات و سلاح در مرز‌های غربی بلاروس مستقر کرده اند.لهستان و کشور‌های بالتیک به تناوب بین ۸ تا ۱۰ هزار سرباز آمریکایی را میزبانی می‌کنند.»

رئیس جمهور بلاروس در نشستی با مقامات نظامی در کاخ استقلال مینسک درباره برنامه تمرین‌های نظامی مشترک بین بلاروس و روسیه گفت: «لهستان برای استقرار تجهیزات نظامی در منطقه از ناتو درخواست کمک کرده و این کار ممکن است عواقبی داشته باشد. آن‌ها حتما برای یک موضوع جدی آماده می‌شوند.»

او از حضور نیرو‌های آمریکایی در همسایه های غرب بلاروس و مورد سرزنش واقع شدن کشورش به دلیل برگزاری مانور‌ها و رزمایش‌های مشترک با روسیه انتقاد کرد.

لوکاشنکو با اشاره به اینکه وضعیت در مرز‌های جنوبی بلاروس نیز نگران کننده است، از افزایش واحد‌های نظامی در طرف اوکراینی خبر داد و اعلام کرد که اوکراین به گسترش نیرو‌های خود با به کار گیری واحد‌های گارد ملی از ملی گرایان تندرو در نزدیکی مرز‌های ما ادامه می‌دهد.

روز گذشته، در بحبوحه تنش‌های شدید بین روسیه و غرب بر سر اوکراین، مینسک از حضور نیرو‌های مسکو برای برگزاری مانور‌های مشترک نظامی از ماه فوریه (بهمن) خبر داد.

رئیس‌ جمهور بلاروس نیز اعلام کرد که این رزمایش با نام «عزم متفقین» در حاشیه غربی بلاروس و در مرز‌های اعضای ناتو، لهستان و لیتوانی و جناح جنوبی آن با اوکراین برگزار خواهد شد .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه