English

حاج قاسم سلیمانی ابرقهرمان واقعی ایران است

حاکمیت باید با سرمایه‌گذاری کلان و برنامه بلندمدت از بازی‌سازان داخلی برای تولید محتوای فاخر درباره قهرمانان انقلاب حمایت کند.

حاج قاسم سلیمانی ابرقهرمان واقعی ایران است

به گزارش خبرگزاری موج، مدیر مرکز بازی و نرم‌ افزار تلفن همراه سازمان فضای مجازی سراج با بیان این مطلب گفت: دنیای غرب که با فقدان قهرمانان واقعی روبرو است، قهرمانان خیالی تولید می‌کند و آنان را با شخصیت‌پردازی قوی و سرمایه‌گذاری کلان، از متن کتاب‌ها بیرون کشیده و در بستر فیلم، سریال و رسانه‌های دیجیتال یک آمریکای قدرمتند را به جهانیان معرفی می‌کند.

مهدی عباسی افزود: در حالیکه ما با داشتن صدها قهرمان واقعی در طول تاریخ و ابرقهرمان‌هایی چون حاج قاسم سلیمانی عملا نه منابع مکتوب و هنرمندانه قابل توجهی برای معرفی آنان تولید کرده‌ایم و نه برنامه بلند مدت و جدی برای تولید هدفمند محصولات فرهنگی و هنری درباره این سرافرازان داشته‌ایم، در حالیکه حاکمیت با سرمایه‌گذاری کلان باید برای چنین تولیداتی از هنرمندان حمایت کند.

وی با بیان اینکه برای معرفی شخصیت و ویژ‌گی‌ قهرمانانمان نباید از امکانات و ابزارهای ارزشمند بازی‌های رایانه‌ای غافل شویم، گفت:  هرچند برگزاری چنین رویدادهایی ارزشمند است اما پروژه‌های بزرگ و عظیم  به دلیل نیاز به سرمایه‌گذاری‌های کلان در دل چنین رویدادهایی صورت نمی‌گیرد.

عباسی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری کلان و قابل توجه در تولیدات فاخر فرهنگ‌ساز، هم اقتصاد بازی‌سازی یک کشور را حفظ و هم فرهنگ مدنظر تولیدکنندگان محتوایش را در جوامع مختلف ترویج می‌کند.

مدیر مرکز بازی و نرم‌افزار تلفن همراه سازمان فضای مجازی سراج درباره نقش سازمان مطبوعش در رویداد تولید محتوای قهرمان من تصریح کرد: موضوع حضور اپلیکیشن‌های تلفن همراه و بازی‌سازی رایانه‌ای با توجه به اهمیت آن‌ها به پیشنهاد سازمان سراج به این رویداد اضافه و این سازمان متعهد به تنظیم و اجرای ساختار رقابتی آن شد.

عباسی انتخاب مخاطب کودک و نوجوانان به عنوان جامعه هدف رویداد قهرمان من را کاری هوشمندانه دانست چرا که به اعتقاد وی تولید محتوا برای کودکان و نوجوانان موضوع مغفول مانده‌ای است و این رویداد تلاش می‌کند ضمن ساماندهی تولیدات این حوزه، تولیدکنندگان محتوا را نسبت به تولیدات مخصوص کودکان و نوجوانان حساس کند.

وی با اشاره به اینکه بازی‌ها و نرم‌افزارهای رایانه‌ای به عنوان رسانه‌ای دوسویه که مخاطب را در هر لحظه با داستان و روایت خود درگیر و همراه می‌کند برای انتقال فرهنگ بسیار حائز اهمیت هستند افزود: در حالیکه دشمنان قسم خورده ما از این ابزار با تمام توان و به بهترین شکل ممکن بهره می‌برند و سبک زندگی مدنظرشان را در قالب بازی، به کودکان و نوجوانان دیگر کشورها دیکته می‌کنند و بسیار هم در این راه موفق بوده‌اند قطعا جا دارد که متخصصان کشور ما نیز با برنامه‌ریزی و تولید محتوای مناسب از امکانات پر شمار این ابزار در ترویج فرهنگ، آموزش و تربیت کودکان و نوجوانان جامعه استفاده کنند.

رویداد قهرمان من به همت مجامع تخصصی فعالان دیجیتال کودک و نوجوان و ناشران دیجیتال اسلامی و با حمایت مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی و با مشارکت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاونت فضای مجازی صدا و سیما، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، همراه اول، سازمان سراج، انارستان، مؤسسه‌ی فهم و خانه‌ی کتاب و ادبیات ایران در حال برگزاری است.

علاقمندان به شرکت در این رویداد که با هدف معرفی مکتب حاج قاسم به کودکان و نوجوانان برگزار شده می‌توانند آثار خود را تا دهم دی‌ماه به دبیرخانه مجازی آن به نشانی www.platzaar.ir ارسال کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه