English

جزئیات برگزاری پنجاه و یکمین جشنواره فیلم رشد

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی جزئیاتی از برگزاری پنجاه و یکمین جشنواره فیلم رشد را اعلام و اظهار کرد: در مجموع ۳۱۵۵ اثر به دبیرخانه رسیده است. ۱۰۵ کشور در جشنواره شرکت داشته‌اند.

جزئیات برگزاری پنجاه و یکمین جشنواره فیلم رشد

به گزارش خبرگزاری موج، حسن ملکی در نشست خبری پنجاه و یکمین جشنواره فیلم رشد و رونمایی از پوستر رشد با بیان اینکه جشنواره فیلم رشد یک رویداد بی نظیر علمی، فرهنگی، هنری و تربیتی در داخل کشور است اظهار کرد: جشنواره های خرد و کلان بسیاری برگزار می‌شود، اما در این میان، جشنواره فیلم رشد ۵۱ امین دوره خود را پشت سر می گذارد.

وی افزود: «دانش در آیینه تصویر» شعار این دوره از جشنواره است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ایجاد زمینه مناسب برای رشد خلاقیت‌های فیلمسازان حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای، شناسایی انتخاب و معرفی فیلم های آموزشی، علمی و تربیتی از ایران و جهان، تبادل فرهنگی با جوامع دیگر، ارتقاء جایگاه فیلم‌های آموزشی و تربیتی به لحاظ کمی و کیفی و تشویق هنرمندان به تهیه فیلم‌های آموزشی و تربیتی را به عنوان اهداف این جشنواره برشمرد و گفت: تلاش می شود تا حد زیادی به این اهداف دست یابیم.

ملکی ادامه داد: قالب آثار رسیده به جشنواره شامل داستانی کوتاه، داستانی بلند، مستند کوتاه، مستند بلند و پویانمایی بوده است. تعداد فیلم‌های خارجی دریافت شده ۱۹۸۰ اثر و تعداد فیلم‌های ایرانی دریافت شده ۱۱۷۵ اثر بوده و در مجموع ۳۱۵۵ اثر به دبیرخانه رسیده است. ۱۰۵ کشور در جشنواره شرکت داشته‌اند که هندوستان، آمریکا، ایتالیا، ترکیه، روسیه و اسپانیا بیشترین مشارکت را در آثار ارسالی داشته‌اند.

وی افزود: بیشترین آثار از کشورهای اسلامی از ترکیه، مصر، بنگلادش، پاکستان، اندونزی، قزاقستان، مراکش، مالزی، لبنان و افغانستان بوده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه ۱۴ کشور عربی ۱۱۸ فیلم برای شرکت در جشنواره ارسال کرده‌اند که بیشترین آثار از مصر و کمترین از عربستان، یمن، بحرین و فلسطین بوده است عنوان کرد: تعداد ۵۳۰ دانشجوی خارجی برای جشنواره رشد فیلم ارسال کرده‌اند و شش گروه سه نفره از اساتید عرصه سینما و اساتید دانشگاه آثار ارسالی را به عنوان داور بررسی کرده اند.

ملکی افزود: هدف اصلی ما از برگزاری این جشنواره غنی سازی محتوای آموزشی و تربیتی ارائه شده به مدارس سراسر کشور است. به ویژه امسال که یک حرکت فناورانه جدید در کتب درسی ایجاد کردیم و رمزینه‌های سریع پاسخ نصب شدند که جهت تکمیل و بهسازی کتب درسی از فرآورده‌های این جشنواره استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در چند بُعد می‌توانیم از فیلم‌های این جشنواره بهره‌برداری کنیم گفت: کاربردی کردن محتوای آموزشی، تقویت بعد هنری و زیباشناختی کتب درسی نیز در این زمینه مدنظر است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه سازمان از دوسال قبل تا کنون مشغول تدوین بسته‌های تربیت و یادگیری بر اساس سندتحول بنیادین است گفت: یکی از اجزای این بسته‌ها، چند رسانه‌ای‌ها هستند که آنها را با استفاده از آثار فیلم رشد غنی‌تر خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه