English

در گفتگو با موج مطرح شد:

نمایشگاه «نور، نگاه، رنگ» افتتاح شد/ اقلیم ایرانی در قاب خالق ده هزار پرتره شهید

عباس برزگر گنجی هنرمند نقاش گفت: من حس خودم را در نقاشی هایم بیان و طبیعت واقعی را بازنمایی می کنم چراکه صنعت زندگی همه را خفه کرده است. برای بازنمایی طبیعت بکر، در جاهایی از کارم اجازه نمی دهم حتی تیرچراغ برق در کارم باشد!

نمایشگاه «نور، نگاه، رنگ» افتتاح شد/ اقلیم ایرانی در قاب خالق ده هزار پرتره شهید

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری موج، نمایشگاه نقاشی عباس برزگر گنجی با عنوان «نور، نگاه، رنگ» روز سه شنبه ۲۷ مهر ماه در گالری ابوالفضل عالی افتتاح شد.

عباس برزگر گنجی هنرمند نقاش در گفتگو با خبرنگار موج درباره این نمایشگاه بیان کرد: نمایشگاه «نور، نگاه، رنگ» چهارمین نمایشگاه انفرادی من است و در آن 60 تابلو با تکنیک رنگ روغن روی بوم و اکرلیک در اندازه های متفاوت به نمایش درآمدند که از 3 تا 22 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده اند.

وی که سبک نقاشی هایش رئال با گرایش امپرسیونیسم است، درباره یکی از تابلوهایش که انتزاعی و سوررئال است، گفت: اگر توجهی کنید، در این تابلو نیز نیم نگاهی به طبیعت و لنداسکیپ دارد اما وقتی کمی دقیق تر شوید آن را انتزاعی می بینید. این سبک را نیز دوست دارم اما پیش نیامده که در این سبک بیشتر کار کنم و این تابلو حاصل وقت‌های اضافه من بوده است. در چند کار من نیز تاثیر از معماری اسلامی و ایرانی دیده می شود که در واقع معماری نیز علاوه بر طبیعت ایران، توان بالقوه‌ای است برای جذب توریست خارجی است.

برزگر گنجی درباره آثارش در این نمایشگاه نیز توضیح داد: نقاشی هایم با موضوع طبیعت و به صورت ویژه طبیعت ایران است؛ طبیعت ایران، اقلیم‌های بسیار متنوعی دارد و به همین دلیل دست هنرمندان برای تولید محتوا در این زمینه بسیار باز است. من معمولا از طبیعت و قاب هایی که مدنظر دارم عکس می گیرم و بعدا روی سوژه های مورد نظرم متمرکز می شوم و آنها را می کشم.

وی در پاسخ به اینکه چند اقلیم کشور را در این نمایشگاه دارد، بیان کرد: قشم، عسلویه، مشکین شهر، دماوند، زنجان، اصفهان و ... از جمله اقلیم هایی است که در نقاشی های این نمایشگاه به نمایش درآمدند. برخی کارها هم تلفیقی هستند که با کمک عکس هایی که ثبت کردم، خلق شده اند.

این هنرمند نقاش در مورد پررنگ بودن حیوانات اهلی در بخشی از نقاشی هایش و نگاهش به محیط زیست، گفت: وقتی رمه ها را می بینم، خواسته یا ناخواسته صدای زنگوله های این رمه ها به من آرامش می دهد و به همین دلیل با نقاشی کردن آنها خواستم آرامش ذهنی خودم را به اشتراک بگذارم. هرچند در دیگر نمایشگاه های دیگرم نیز به من برای نقاشی کردن گاو و گوسفندها خرده می گرفتند اما علیرغم اینکه این موارد را می گویند، من حس خودم را در نقاشی هایم بیان و طبیعت واقعی را بازنمایی می کنم چراکه صنعت زندگی همه را خفه کرده است. برای بازنمایی طبیعت بکر، در جاهایی از کارم اجازه نمی دهم حتی تیرچراغ برق در کارم باشد! حال شاید اگر تیرها چوبی بودند شاید در کار قرار می دادم.

در پایان گفتگو با بیان اینکه تاکنون بیش از ده هزار پرتره از شهدا خلق کرده است، اظهار کرد: من نقاشی را با کشیدن پرتره شهدا آغاز کردم و وامدار آنها هستم.

علاقه‌مندان برای تماشای این آثار می‌توانند از ۲۸ مهرماه تا ۱۰ آبان ماه روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۸ به گالری ابوالفضل عالی به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ مراجعه کنند.

از مهم‌ترین آثار عباس برزگر گنجی می‌توان به نقاشی اثر «رزم نخست رستم و افراسیاب» از آثار نگارگری شاهنامه شاه تهماسبی که به مناسبت سال‌ روز بزرگداشت فردوسی در ۷۰۰ متر مربع در میدان فردوسی اجرا شده است، اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه