English

احسان محمد حسنی در پاسخ به خبرگزاری موج:

فضای کشور بسیار جشنواره زده است/بدون بررسی وارد بازار کشوری نمی شویم

احسان محمدحسنی در نشست خبری گزارش ده ساله اش از ارتباط کمش با رسانه ها در ده سال گذشته عذر خواهی کرد و گفت: اجازه بدهید مسئولین حرف بزنند و ما کار کنیم.

فضای کشور بسیار جشنواره زده است/بدون بررسی وارد بازار کشوری نمی شویم

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، نشست خبری احسان محمدحسنی رییس سازمان هنری رسانه ای اوج صبح یکشنبه ۲۵ مهرماه در محل نخلستان این سازمان با حضور جمعی از اهالی رسانه برگزار شد.

در بخش دوم این نشست احسان محمدحسنی به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

وی در پاسخ به پرسش‌هایی در مورد نشان دادن روحانی بد و خوب و همینطور اختلافات پیش آمده در مورد مستند آقا مرتضی گفت: ما سعی کردیم که روحانیت را مثل همه مردم ببینیم. همانطور که در همه اقشار خوب و بد داریم در این قشر هم همینطور است.

از ادعاهای نادرست یک سازمان رسمی دلخور شدم

محمد حسنی با بیان اینکه کار ما تولید اثر است و ما با هیچ کس دعوا نداریم ادامه داد: مستند آقا مرتضی که هشت قسمتی است، یکی از همان ۲۳ هزار اثر تولید شده این مرکز است. اما ما هرکاری که می کنیم انتقاداتی نسبت به آن مطرح می شود. در این مستند هم راجع به زندگی و زمانه آقا مرتضی صحبت شده و جذابیت این شخصیت برای مردم همان است که خودش گفته یعنی از یک مسیر طی شده سخن می گوید. 

وی تصریح کرد: دلخوری من از آنجایی شروع شد که یک موسسه رسمی ادعای بی اساسی کرد. من در آن زمان به طور مشترک ریاست دو سازمان را بر عهده داشتم و من از دو فرمانده سپاه و بسیج برای این ماموریت حکم داشتم. قرارمان این بود که هم افزایی داشته باشیم تا جلوی موازی کاری گرفته شود و اتفاقات بزرگی رقم بخورد. ما در زمان تولید این اثر کارهای بزرگی همچون به وقت شام و ... را در دست داشتیم. 

محمدحسنی ادامه داد: راجع به آرشیو هم حرف نادرستی مطرح شد. ما معتقد بودیم که عقل سلیم حکم می‌کند از روی میراث تاریخی و تصویری جنگ ما تکثیر شود و کلیه آثار مربوط به دفاع مقدس باید به صورت اصولی آرشیو شود تا در اثر یک حادثه، جنگ یا بمب گذاری از بین نرود؛ همانطور که کل آرشیو شبکه المنار حزب الله لبنان در جنگ سی و سه روزه از بین رفت. چرا ما باید به بدوی ترین شکل ممکن آرشیو جنگ را نگهداری کنیم؟! بر همین اساس دستگاه های لازم را از کشورهای دیگر به سرعت وارد کردیم و آرشیوی در چند نسخه تهیه کردیم که خیالمان راحت باشد. همه عوامل مستند آقا مرتضی هم تصریح کردند که برای ساخت این فیلم از  آن آرشیوها استفاده نشده است. 

رئیس سازمان هنری رسانه ای اوج تاکید کرد: لذا دلخوری من از این بود که برخی از برخوردها مانع اثرگذاری یک اثر شد چرا که مردم موقع تماشای آن به این فکر می کردند که از کدام منابع برای ساخت آن استفاده شده است.

 حق‌الزحمه هنرمندان را با ادب و تواضع و به موقع پرداخت می‌کنیم

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره شایعه پرداخت‌های نجومی اوج به هنرمندان گفت: ما تلاش می‌کنیم بر خلاف دستگاه‌های دیگر با ادب و تواضع و به موقع پرداخت کنیم. هیچ پروژه‌ای نباید تمام شود مگر اینکه تسویه حساب‌ها انجام شده باشد باید درست عمل کنیم چرا که هنرمندان هم بالاخره معیشتی دارند و به جرات می‌توانم بگویم همین موضوع باعث شده خیلی از آثار ما ارزان‌تر از دستگاه‌های دیگر تمام شود و خیلی از هنرمندان قرارداد سفید امضا می‌کنند و می‌گویند می‌دانیم حقوق را به موقع پرداخت می‌کنید و ما از این بابت خوشحالیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد تولید اثری در مورد حضرت رسول (ص) گفت: تجربه نشان داده که ساخت اثر در مورد بزرگان با پرداخت مستقیم بعد از مصطفی عقاد ممکن نیست و با شکست روبرو می شود. همانطور که در مورد کار رستاخیز دیدیم و یا فیلم امام حسین آقای بحرانی که حتی فیلمبرداریش هم آغاز شد اما به یکباره پروژه تعطیل شد. حتی ساخت اثری در مورد شهدای شاخص ما هم این وضعیت را دارد و هرکسی نمی تواند آن کاری که آقای حاتمی کیا می کند را انجام دهد.

محمدحسنی ادامه داد: بنابراین بنا داریم که با موضوع امام حسین (ع) یک فیلم سینمایی تولید کنیم اما نه با پرداخت مستقیم به ایشان؛ البته داستان خود را هم انتخاب کرده ایم اما فعلا نمی توانیم در موردش توضیح بیشتری بدهیم. ساخت اثری در ارتباط با پیامبر گرامی اسلام هم در دستور کار است و حضرت خدیجه هم اثر خوبی است چرا که پرداختن به رابطه عاشقانه پیامبر با همسر گرامیشان می تواند راهکار مناسبی برای پرداختن به حضرت رسول باشد؛ یا با سریال عمار می‌توانیم به پیامبر اسلام (ص) و امیرالمومنین نزدیک شویم. برای فیلم امام حسین (ع) هم به صورت مستقیم به داستان نمی‌پردازیم. به زندگی یکی از شهدای کربلا که با ایشان بودند، می‌پردازیم. سریال مختارنامه هم به این دلیل ماندگار شد که به صورت مستقیم به موضوع نپرداخته است و از حاشیه کربلا و فیلم مختار به امام حسین پرداخت.

آماده ایم داستانهای شاهنامه را فیلم کنیم

در ادامه این نشست و در پاسخ به سوالی دیگر، رئیس سازمان هنری رسانه ای اوج در مورد پرداختن به آثار غیر دفاع مقدسی و تاریخ اسلامی تصریح کرد: اوج علاقه های ملی و میهنی در کنار علقه های انقلابی و اسلامی دارد و ما آمادگی پرداختن به شاهنامه را هم داریم؛ مخصوصا در این روزگاری که با سریال های کره ای و ترک مواجهیم چنین نیازی به شدت حس می شود. شک نکنید که در آینده ای نزدیک حتما موازنه تغییر می کند و نسل جدیدی از هنرمندان که در اوج و نهادهای دیگر شکل گرفته اند به تولید آثار اجتماعی غیر سیاه نما و تلخ نگار خواهند پرداخت. باید سرمان را بالا بگیریم و ببینیم در دنیا چه خبر است.

تاسیس پلتفرمی مستقل برای پخش به معنای اتلاف وقت است

وی در پاسخ به سوالی دیگر با تاکید گفت: ما در حوزه پخش نگاهمان پخش موثر است و به دنبال تشکیل پلتفرم و یا وی او دی اختصاصی نیستیم و با همه پلتفرم‌ها و وی او دی ها و هرکس پیشنهاد بهتری داشته باشد کار می کنیم. الان هم چندین قرارداد برای چند سریال داریم که کارش پر قدرت پیش می‌رود اینکه پلتفرم جدید راه بندازیم به معنای این است که وقتمان تلف می‌شود. سریال آقازاده تجربه بسیار خوبی برای ما بود که سود بسیار خوبی (حدود ۸میلیارد) به ما داد و از این ناحیه خیلی از مستندات و آثارمان را تأمین کردیم.

وی بار دیگر در مورد هزینه کرد سازمان متبوعش گفت: باید تاکید کنم که این پولها در مقایسه با شرایط واقعی حاکم بر جامعه رقم زیادی نیست؛ در حالی که یکی از سریال‌هایی که در یکی از پلتفرم‌ها در حال نمایش است حدود صد میلیارد تومان هزینه داشته یعنی برای هر قسمت سه و نیم میلیارد تومان هزینه کرده است، اما این حجم از انیمیشن، سریال و فیلم سینمایی که در اوج تولید شده، اندکی بیش از صد میلیارد تومان هزینه داشته است.

حتی به برگزاری کنسرت های وحشی هم فکر می کنیم

محمدحسنی در مورد نگاه موسسه اوج به برگزاری کنسرت گفت: برگزار کردن کنسرت را به طور جدی در نظر داریم و در این رابطه خود را به محصولات اوج محدود نمی دانیم و حتی اگر اثر خارجی که با معیارها، سیاست ها و قوانین ما همخوانی داشته باشد آمادگی برگزاری آن را داریم. همانطور که در کرونا سینما آنلاین و سینما ماشین را داشتیم، بچه‌های ماوا هم در همان ایام کاروان امید راه انداختند و گروه‌های سرود را به کوچه‌ها کشاندند؛ این روزها حتی به برگزاری کنسرت هایی موسوم به کنسرت وحشی هم فکر می کنیم و در حال بررسی آن هستیم.

تقریظ رهبری بر گزارش ده ساله اوج

رئیس سازمان هنری‌ رسانه‌ای اوج همچنین با تائید ارسال نامه به رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: گزارش ده ساله سازمان فرهنگی هنری اوج را تقدیم مقام معظم رهبری کرده ایم و ایشان هم با یک تقریظ مهربانانه همکاران اوج را مورد تفقد خود قرار دادند که چون مخاطب این تقریظ همکاران موسسه اوج بودند اجازه دهید که برای رسانه نخوانیم.

آماده همکاری با صدا و سیما برای سریال سلمان و حضرت موسی هستیم

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره همکاری مجموعه اوج در ساخت سریال موسی (ع) گفت: در بدو آغاز کار صحبت‌های رد و بدل شد ولی جدی نشد اما اگر صدا و سیما و خود آقای حاتمی‌کیا اراده‌ای برای این موضوع داشته باشند و به ما اعلام کنند، در خدمت ایشان هستیم. هم برای سریال موسی و هم سریال سلمان فارسی آمادگی داریم که هرکاری که بتوانیم انجام می دهیم در صورتی که از ما درخواستی بشود همانطور که اگر بنیاد مکتب حاج قاسم سلیمانی هم از ما تقاضای کمک مشورتی یا به هر شکل دیگر داشته باشند با تمام وجود کمک می‌کنیم؛ چون حاج قاسم متعلق به همه است.

اعلام آمادگی برای همکاری با جبلی و اسماعیلی

محمدحسنی در پاسخ به سوالی در مورد نحوه تعاملش با مدیران هنری و رسانه ای جدید گفت: بنای ما در مورد آقای پیمان جبلی، اسماعیلی و خزاعی که در راس کار قرار گرفته اند دوستی و همراهی است، کما اینکه در طول این ده سال فعالیت هم همیشه دوست داشتیم در کنار دستگاه ها باشیم و رفاقت کرده‌ایم و اهل رقابت نیستیم.

لباس شخصی و مصلحت را از توقیف خارج می کنیم

وی در مورد دو فیلم لباس شخصی و مصلحت گفت: به نظرم مشکل این دو فیلم یک سوء تفاهم است که برای رفع توقیف آنها در حال مذاکره با قوه قضائیه هستیم. ما فیلم ها را مانند بچه های خود می دانیم و آنها را که با خون دل تولید می کنیم به دندان می گیریم و تا آخر با آنها ادامه پیش می رویم و بعد از تولید رهایشان نمی کنیم.

نتیجه ثبات مدیریت موج

رئیس سازمان هنری رسانه ای اوج در مورد راز بقایش بر مسند ریاست این سازمان گفت: ما هم متعجبیم که در این ده سال چهار رئیس سازمان صداوسیما، پنج وزیر ارشاد و شش رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران عوض شده اند اما در اوج تغییری نداشته ایم. شاید این دستاوردها هم نتیجه همین ثبات بوده که باعث شده تیمی در کنار هم شکل بگیرد و همه اعضای آن حره ای شوند و بتوانند کارهای بزرگی را به سرانجام برسانند.

حرفی که اوجی ها را سوزاند!

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه در میان همفکرانش دشمنان زیادی دارد گفت: فکر نمی کنم دشمنی داشته باشم اما واقعیت این است که سنگ های زیادی از رسانه های خارجی می خوردیم اما درد کلوخ‌ رسانه های داخلی خیلی بیشتر است. مثلا وقتی در اوج فعالیت و ارائه آثار خوبی که در جشنواره فجر داشتیم یک روزنامه که از دوستانمان است ادعا کرد که پانزده میلیارد تومان به جشنواره فجر کمک کرده ایم که خیلی ما را سوزاند چرا که دروغی بیش نبود.

اداره اوج با بودجه کم و سود زیاد

محمد حسنی در پاسخ به خبرنگاری که بودجه هجده میلیاردی را برای موسسه اوج باورنکردنی می دانست گفت: در آمد و جذب مشارکت سال گذشته ما نود و خورده ای میلیارد تومان و بودجه سال گذشته هم هجده میلیارد تومان بوده که در مجموع  حدد صد میلیارد تومان می شود که می تواند به چرخه تولید امسال اضافه شود و هدف ما برای سه سال آینده این است که میزان درآمد و مشارکت را به میزانی بالا ببریم که آن هجده میلیارد را کمتر هم کنیم و در عین حال حتی به مشارکت کنندگان بتوانیم سود هم بدهیم.

چرا ادامه همکاری اوج و پایتخت قطع شد

رئیس سازمان اوج در مورد همکاری با سازندگان سریال پایتخت گفت: قرارداد ما با تهیه کننده سریال در فصل پنج پایتخت ۹ میلیارد و ششصد میلوین تومان بود در حالی که آگهی قبل و میان و بعد از پخش قسمت های سریال معادل ۱۸۳ میلیارد بود. با این حال پول ما را پس از دو سال بازگرداندند. 

وی افزود: ما برای فصل شش وارد با گروه مذاکره شده بودیم و قصه هم داشتیم. در این مذاکره  حدود ده تا پانزده درصد بیشتر  از رقم قبلی پیشنهاد داده بودیم؛ اما در حال مذاکره بودیم که متوجه شدیم برخی مدیران سازمان هم با گروه وارد مذاکره شده اند و نتیجه آن شد که فکر می کنم که رقمی که تلویزیون برای پایتخت شش پرداخت کرد حدود دو برابر فصل پنج بود. این در حالی بود که بچه‌های پایتخت با ما خیلی همراه بودند. آقای مقدم با ما خیلی هم کاری کردند. به هر حال وقتی چند مشتری پیدا می‌شود قیمت بالا می‌رود.

محمدحسنی تصریح کرد: بعید می دانم که برای فصل هفت همکاری داشته باشیم اما با آقای مقدم احتمالا کارهای دیگری را آغاز کنیم. 

دوست نداریم با جای دیگری رقابت کنیم

در حوزه هایی هم محمدحسنی همچنین درباره برنامه‌های سازمان اوج در حوزه تجسمی هم بیان کرد: در حوزه تجسمی رشته های مختلفی داریم. در رشته عکاسی ما هیچ تشکلی برای آن ایجاد نکرده‌ایم چرا که نخواستیم با نهادهایی مثل خانه عکاسان و انجمن عکاسان به رقابت بپردازیم. در حوزه گرافیک هم خانه طراحان تنها نیست و خودش به تنهایی در شهرستانها چند آتلیه و موسسه جدید ایجاد کرده است. در مجسمه‌سازی و نقاشی هم احساس می‌کردیم تشکل‌های حمایت‌کننده زیادی وجود دارد. ضمن اینکه آن‌قدری اثربخشی در این حوزه‌ها نمی‌دیدم، اما ممکن است در آینده وارد این حوزه شویم. قرارهم نیست اوج در همه حوزه‌ها ورود کند چرا که این هدر دادن بودجه است.

اولویت ما بازارهای خارجی است نه جشنواره ها

رئیس سازمان هنری رسانه ای اوج همچنین درباره سیاست حضور در جشنواره‌های خارجی هم گفت: جشنواره های خارجی سیاست‌ها و سلیقه های خاص خود را دارند. ما برای برخی از جشنواره ها آثاری ارسال کرده ایم اما بازار های خارجی بیشتر از جشنواره ها برایمان اهمیت داشته و در بازارها حضور پررنگ تری داشته ایم. حضور در جشنواره ها و بویژه جشنواره هایی که رنگ و بوی سیاسی به خود گرفته اند در اولیت ما نیست اما فتح بازارهای خارجی اولویت ما است.

وی در ادامه در مورد تولیدات موسیقایی ماندگار در مجموعه اوج گفت: خواننده های خوب بسیاری همچون محسن چاووشی و رضا صادقی در حوزه پاپ و دیگر حوزه ها با همکاری کرده اند اما این کاملا به سلیقه افراد بستگی دارد که کاری را بپسندند یا نه. ما ادعا نداریم که سقف سلیقه مخاطب را به دست آورده ایم؛حتماً در تجربیات خودمان هم اشتباه داشته‌ایم. باید سعی کنیم به ذائقه مخاطب نزدیک شویم و آثاری تولید کنیم که ماندگارتر باشد. ما اثری را خوب می‌دانیم که در کنار محتوای خوب مردم در تنهایی خود، پشت فرمان و … با خود زمزمه کنند. ما هنوز در حال تجربه کردن هستیم.

محمدحسنی درباره کمرنگ شدن تولیدات انیمیشنی برای شبکه پویا نیز بیان کرد: ما حاشیه‌ای در همکاری با این شبکه نداشتیم بلکه زیاد سنگباران شدیم به همین دلیل گفتیم آرم اوج را از تیتراژ بردارند بلکه فضا آرام تر شود. 

تولید آثار سالم و حلال برای خارجی ها

وی در بخش دیگری از این نشست و در پاسخ به سوال خبرنگاری دیگر در مورد صادرات انمیشن به خارج از کشور گفت: تو.لید آثار متنوع و پخش آنها از تلویزیون های داخلی و ... باعث شد که کار بچه های ما دیده شود و سفارش های خارجی به سمت آنها بیاید. از روسیه و خیلی از کشورها سفارش‌هایی به استودیوهای انیمیشن ما داده شد که در سه سال گذشته که شرایط سخت مالی بر کشور حاکم بود، بچه های ما از این فرصت استفاده خوبی کردند. ضمن اینکه با توجه به تفاوت زیاد قیمت ریال و دلار، برای سفارش دهنده ها خیلی به صرفه است و برای بچه های ما هم راهی برای ادامه تنفس و حیات است. در عین حال ما هم این فرصت را پیدا می کنیم که محتوای ایرانی و اسلامی خود را به آنها ارائه کنیم و برایشان آثاری سالم و حلال تولید می کنیم.

روایت ایرانی ها از صدام را می سازیم

احسان محمدحسنی در پاسخ به سوالی در مورد سرنوشت سریال صدام که مراحل پیش تولید را می گذراند گفت: سریال صدام یک اثر چهل قسمتی بود که آقای نادری نوشته بودند. سریال بسیار بزرگ و غول پیکری به لحاظ هزینه ولید است چرا که داستان از منظر بدل صدام نوشته شده و به اندرونی زندگی صدام توجه دارد. از آنجائیکه بسیاری از کاخ های صدام ویران شده ما برای ساخت این اثر نیاز به کاخ سازی داریم.

وی در ادامه تصریح کرد: چندباری برای ساخت آن خیز برداشتیم اما شرایط عراق دست‌خوش تغییراتی می شد که ما باید بررسی می کردیم آیا تولید آن به صلاح است یا خیر. منتظر یک فرصت به لحاظ بودجه و وضعیت عراق هستیم ولی ساخت آن جزو اولویت‌های ماست چرا که روایت ایرانی‌ها از صدام باید به تصویر کشیده شود. این کار بزرگی است؛ ما با صدام جنگیده‌ایم، پس چرا ما نباید درموردش اثری بسازیم؟ حتماً این سریال ساخته می‌شود.

توجه به سریال سازی با پدید آمدن شرایط موجود

رئیس سازمان هنری رسانه‌ای اوج همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر تغییر اولویت از ساخت سینمایی به سریال نیز ادامه داد: ما هفت سریال در این سال‌ها ساخته‌ایم ولی هیچوقت به این موضوع فکر نمی‌کردیم. در حال حاضر با توجه به شرایط کرونا و وضعیت سینماها، سریال‌سازی در دستور کار ماست. اوج در همین دوره ۲۵ سریال را در دستور کار قرار داد. آقای حاتمی‌کیا هم به این دلیل به سمت سریال سازی رفت که فیلم سینمایی این روزها مخاطبی ندارد، پس برای چه کسی فیلم بسازد؟

ترجیح می‌دهیم پول برگزاری جشنواره را صرف تولید کنیم

در ادامه این نشست احسان محمدحسنی به سه سوال خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج پاسخ داد.

در اولین سوال درباره برگزاری مسابقات و امکان راه‌اندازی جشنواره و رویدادهای هنری در حوزه تجسمی یا سایر رشته های هنری از سوی سازمان اوج گفت: برنامه‌ای برای این کار نداریم چراکه فضای کشور بسیار جشنواره زده است. روزی از یکی از مسئولان سازمان سینمایی شنیدم که نزدیک به ۱۲۰ جشنواره فیلم برگزار می‌شود که رقم قابل توجهی بود. آن موقع با خودم فکر کردم حکایت آفتابه لگن هفت دست شده، مگر در سال چند فیلم تولید می‌شود که ۱۲۰ جشنواره برای آنها برگزار شود. ما قید این موضوع را زدیم و ترجیح می دهیم پول چند میلیاردی برگزاری یک جشنواره به تولید آثار اختصاص بدهیم.

پنج هزار هنرمند با اوج کار کرده اند

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج در مورد شفافیت در همکاری با هنرمندان و صاحبان ایده گفت: همانطور که گفته ام ما در ده سال گذشته با پنج هزار نفر از هنرمندان همکاری کرده ایم این در حالی است که بیش از چهل هزار هنرمند داریم. ما حدود 700 فیلم مستند ساخته ایم اما تعداد مستند سازان معتبر ما بیش از 2500 نفر است. بنابراین طبیعی است که عده ای از این دایره همکاری بیرون مانده اند که برخی به دلیل محدودیت های مالی ما بوده و برخی هم ایده ای داشته اند که نظر ما را جلب نکرده است. ما شرمنده شده ایم و امیدواریم که بتوانیم با عده بیشتری همکاری کنیم و همه هنرمندان در این موسسه بتوانند اثری تولید تولید کنند اما لاجرم این اتفاق نیفتاده است.

بررسی های لازم را برای ورود به بازارهای خارجی انجام می دهیم

رئیس سازمان هنری رسانه ای اوج در پاسخ به سومین سوال در مورد مخاطب شناسی و بررسی بازارهای خارجی در راستای نیل به هدف فتح آنها گفت: طبیعی است که قبل از اینکه در زمینی طراحی عملیات کنیم باید به آن زمین دست بزنیم و بررسی کنیم. اگر حتی خودمان این بررسی ها را به طور مستقیم انجام ندهیم موسسات نظر سنجی مختلفی هستند که می توانند آمار و اطلاعات خوبی را به ما ارائه کنند.

چرا سینما ماشین متوقف شد

 

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با توقف طرح سینماماشین گفت: به نظر من سینما ماشین خیلی جذاب بود اما به چند دلیل نتوانستیم آن را از برج میلاد توسعه دهیم. نکته اول بدقولی شهرداری شهرهای دیگر بود که به وعده هایشان در تامین فضای مناسب برای این کار عمل نکردند. نکته دوم همراهی نکردن صاحبان آثار بود چرا که معتقد بودند برای درآمد و بازگشت سرمایه باید منتظر بازگشایی سالن های سینما بنشینند.

از پردیس سینمایی میدان فردوسی چه خبر؟

رئیس سازمان هنری رسانه ای اوج در ادامه در مورد سرنوشت طرح پردیس سینمایی میدان فردوسی گفت: نقشه‌های دقیقی برای پردیس سینمایی میدان فردوسی طراحی شده بود. حتی طرح سه بعدی از آن آماده شده بود که افراد می توانستند به کمک نرم افزار در فضای این سینما قدم بزنند و وارد طبقات و فروشگا هایش بشوند. اما این طرح مربوط به زمانی بود که من در بنیاد روایت حضور داشتم و ویژه زمین شش هزار متری بالای فردوسی طراحی شده بود. در حال حاضر اوج تنها همین ساختمان را در اختیار دارد که امکان چنین مانورهایی را ندارد و البته وضعیت کشور هم اقتضا نمی کند که هزینه میلیاردی برای ساخت چنین بنایی صرف شود.

اجازه بدهید مسئولین حرف بزنند و ما کار کنیم

احسان محمدحسنی در پایان در مورد برگزاری کم نشست های خبری و ارتباط کم رسانه ایش گفت: بسیاری از مواقع در سفر هستم برای انجام امور مربوط به فعالیت های گفته شده و در مواقعی هم که در دفتر حضور دارم آنقدر کار منتظر مانده وجود دارد که باید با برگزاری جلسات متعدد به انجام آنها بپردازیم. ضمن اینکه در کشور مسئولینی که خیلی حرف می زنند و دستشان تهی از آثار است، زیاد هستند؛ لذا خواهش می کنم که اجازه بدهید یکجا هم وجود داشته باشد که به جای حرف زدن به انجام کار بپردازد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه