English

جزئیات مراسم تشیع پیکر جمشید سماواتیان اعلام شد

پیکر زنده یاد جمشید سماواتیان یکشنبه ۲۵ مهرماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) به خاک سپرده می‌شود.

جزئیات مراسم تشیع پیکر جمشید سماواتیان اعلام شد

به گزارش خبرگزاری موج، بر اساس اعلام موسسه هنرمندان پیشکسوت؛ مراسم خاکسپاری استاد جمشید سماواتیان از هنرمندان نقاش نوگرای ایران یکشنبه ۲۵ مهر ساعت ۱۱ صبح با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود.

جمشید سماواتیان متولد ۱۳۱۷ و نقاش نوگرای ایران روز جمعه ۲۳ مهرماه در خانه خود بر اثر عارضه قلبی درگذشت. او از چهره‌های نسل دوم نقاشان نوگرای ایران، در دوره‌ای در دانشکده هنرهای زیبای تهران هنرآموزی می‌کرد که هم آموزه‌های علی‌محمد حیدریان از شاگردان برجسته کمال‌الملک، در دانشکده نفوذ داشت و هم استادان نوگرایی چون محمود جوادی‌پور به کار آموزش مشغول بودند.

او متأثر از هنرهای سنتی و دیوارنگاره‌های عصر صفوی زادگاهش اصفهان به خلق آثاری پرداخته که یادآور و نشان‌دهنده گذر زمان و تخریبی است که بر هنرهای سنتی ایران رفته است. سماواتیان با تسلط بی‌نظیر بر انواع ابزارها و تکنیک‌های غیرمتعارف، به احیای هنر گذشته ایرانی با نگاهی نو و بن‌مایه‌های انتزاعی اهتمام ورزیده است.

این هنرمند پیشکسوت، در نقاشی‌های نیمه‌فیگوراتیو خود از موادی چون خاک، گل، گچ، مواد ترکیبی، ورق‌های طلا و نقره همراه با شیوه‌های مختلف پتینه‌کاری بهره می‌گیرد تا فرسودگی، ریختگی و ترک‌ها را به نمایش بگذارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه