English

آرا شاوردیان در گفتگو با موج عنوان کرد:

کارگردان گاندو ثابت کرد اقلیت ها برای حضور در همه عرصه ها آزاد هستند

نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال کشور ضمن تاکید بر تعامل سازنده و صمیمی همه نمایندگان مجلس با هم، حضور هنرمندان ارمنی ایرانی در سریال گاندو را نشانه ای از آزادی عمل اقلیت های دینی در ایران دانست.

کارگردان گاندو ثابت کرد اقلیت ها برای حضور در همه عرصه ها آزاد هستند

آرا شاوردیان نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال کشور در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدیدش از نمایشگاه گروهی پوستر «ساده رنگی» به یاد سرژ آواکیان، در پاسخ به این سوال که نمایندگان گروه های اقلیتی همچون مسیحیان ارمنی مطالبات و خواسته های موکلین خود را چگونه با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در میان می گذارند به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج گفت: روابط نمایندگان ارامنه با سایر نمایندگان مجلس شورای اسلامی فقط مختص و محدود به کمیسیون فرهنگی نیست؛ بلکه تمام نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارتباطی دوستانه‌ و همکاری خیلی نزدیکی با هم دارند. بالتبع اگر نیاز باشد که مبحثی در یک کمیسیون مطرح و تصویب شود، بدون توجه به آن که در کدام کمیسیون فعالیت می‌کنیم، در قالب همکاری با یکدیگر در جهت تحقق هدف گام برمی‌داریم.

وی تاکید کرد: این مختص به نمایندگان ارامنه و اقلیت‌های دینی نیست زیرا عملکرد مجلس برای همه ما مهم است. از طرف دیگر نمایندگان مجلس خودشان را موظف می‌دانند که دغدغه‌ها و مشکلات موکلان خودشان و مردم را بشنوند و رفع کنند.

او افزود: مجلس موفق می‌تواند در کنار دولت موفق کشور را به سویی ببرد که مردم در شرایط خوب و با مشکلات کمتری زندگی کنند.

نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال کشور   در مجلس شورای اسلامی انتظار موکلانش از حوزه فرهنگ را چنین تشریح کرد: ما تعامل خوبی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داریم. البته هنوز فرصتی نشده است که من با وزاری این حوزه‌ها در دولت سیزدهم دیداری داشته باشم اما با توجه به اینکه این وزرا برنامه‌هایشان را در کمیسیون ما و مجلس ارائه داده‌اند، مشکلی در کار آنها نمی‌بینم و اگر مشکلی در حوزه‌های فرهنگی وجود داشته باشد، مطمئنا با همکاری وزارتخانه‌های مذکور و سایر وزارتخانه‌های کشور حل خواهد شد.

شاوردیان تصریح کرد: فعلا کسی برای پیگیری مطالبه خاصی به من مراجعه نکرده و اگر هم مطالبه‌ای بوده در سطح کلان و کشور مطرح شده  است و ما تلاش کردیم آن را با همراهی  سایر همکارانمان حل و رفع کنیم.

گاندو ادعای خارج نشینان را تکذیب کرد

او در پاسخ به این سؤال که نظرتان درباره نقش‌آفرینی یکی از ارامنه ایرانی ( بیاینا محمودی ) در نقش «شارلوت» سریال گاندو چیست؟ گفت: ارامنه در همه عرصه‌ها مخصوصا در تئاتر و سینما  جزو بهترین‌ها بوده‌اند. ما کارگردان‌ها و بازیگران بنامی چون واروژ کریم‌مسیحی، مرحوم ساموئل خاچیکیان و مرحوم لوریک میناسیان  را داریم. الآن هم من که یکی از علاقمندان به تماشای سریال جذاب و خوب گاندو بودم، متوجه شدم که بجز خانم محمودی، جوانان خوب و با استعداد دیگری از جامعه ارامنه  پس از موفقیت در آزمون‌های رایج، در این سریال نقش‌آفرینی کرده‌اند و این مایه افتخار ما است. 

این نماینده مجلس ادامه داد: ما افتخار می‌کنیم که یک کارگردان نشان داده است که برخلاف ادعای رسانه‌های معاند و خارج‌نشینان مبنی بر اینکه اقلیت‌های دینی ساکن ایران نمی‌توانند در همه عرصه‌ها حضور داشته باشند، حتی در انتخاب بازیگران یک سریال تبعیضی میان اقشار مختلف جامعه وجود ندارد.

آرا شاوردیان تأکید کرد: اقلیت‌های دینی با اتکا به استعداد و توناییشان در همه عرصه‌های کشور حضور دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه