English

علی صادقی در گفتگو با خبرگزاری موج:

تحرک بازیگران به سوژه فیلم ها بستگی دارد/مستند آیدین انگیزه بخش و تاثیر گذار است

بازیگر محبوب سینما و تلویزیون کشور فیلم آیدین را تاثیرگذار دانست و از دلایل کم تحرکی بازیگران در فیلم های سینمایی ایرانی سخن گفت.

تحرک بازیگران به سوژه فیلم ها بستگی دارد/مستند آیدین انگیزه بخش و تاثیر گذار است

علی صادقی بازیگر پس از تماشای فیلم مستند آیدین  به خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج در مورد این فیلم گفت: فیلم «آیدین» را دوست داشتم. اگرچه این فیلم پایان تلخی داشت اما همین که جوانان را به حفظ انگیزه شان ترغیب می کند، یعنی تاثیرگذار است.

این هنرپیشه در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود این سوژه در یک فیلم داستانی به تصویر کشیده می شد اظهار داشت: به نظر من که سالها به عنوان بازیگر با پروژه های گوناگون سینمایی و تلویزیونی همکاری کرده ام، اثری همچون آیدین که به  یک سوژه از دنیا رفته پرداخته، بهتر است در قالب و سبک مستند تولید شود و ژانر مستند برای خلق چنین اثری قابل قبول تر است.

علی صادقی و حامد حدادی

سوژه فیلم تعیین کننده میزان تحرک بازیگران است

این بازیگر در پاسخ به این سوال که چرا حرکت و ورزش کردن در فیلمهای سینمایی کشورمان کمتر دیده می شود، گفت: امروزه اکثر فیلم های سینمایی ما به مسائل اجتماعی می پردازند. به نظرم سوژه ای که برای تولید فیلم ها انتخاب می شود، فضای مناسب برای نشان دادن بازیگر در حال حرکت هایی چون ورزش کردن را ایجاد نمی کند.

صادقی ادامه داد: دست اندرکاران تولید فیلم های سینمایی معمولا بیشتر به فکر تولید کار هستند و به کیفیت اثر توجه زیادی ندارند. آنها تلاش می کنند سریع‌تر سکانس های فیلم سینمایی را بگیرند و به اصطلاح کارشان را جمع کنند. این نوع کار کردن دست اندرکاران تولید فیلم های سینمایی، روی کیفیت آثارشان تاثیر می گذارد و بازخوردهای کمی در نتیجه کارشان دیده می شود.

تولید در لوکیشن طبیعی سخت است

او با بیان اینکه امروزه هماهنگی برای تولید اثری با لوکیشن های طبیعی بسیار سخت است، اظهار کرد: خدا را شکر امروزه دیده می شود که برخی از تولیدکنندگان فیلم های سینمایی با همکارانشان که از کشورهای دیگر هستند، در تولید برخی از آثار همکاری می کنند و گام هایی در جهت تولید آثار اکشن برمی دارند.

علی صادقی

سابقه ورزشی علی صادقی

صادقی به بازی در فیلم هایی که نیاز به فعالیت هایی چون دویدن دارند، علاقه نشان داد و افزود: من از ۵سالگی تا ۱۸سالگی دویدم و ۴یا ۵ سال عضو تیم ملی شیرجه بودم بنابراین از تحرک ترسی ندارم، اما از زمانی که وارد عرصه بازیگری و سینما شدم به مرور زمان از ورزش فاصله گرفتم و نتوانستم به فعالیت های ورزشی ام ادامه بدهم.

او تاکید کرد: دوست دارم اکشن بیشتری در سینمای ایران دیده شود و آثارمان از حالت سکون دربیایند.

شاید روزی فیلم درام هم بازی کنم

این بازیگر در مورد آمادگی و علاقه اش به بازی در فیلم های غیر کمدی، خاطرنشان کرد: همواره سعی کرده ام در فیلم های کمدی و شاد ایفای نقش کنم اما اگر روزی در موقعیت بازی در یک فیلم دراماتیک قرار بگیرم، شاید در چنین اثری هم ایفای نقش کنم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه