English

سرتیپ دوم خلبان مجید عقیقی روان در گفتگو با خبرگزاری موج:

تاریخ می نویسد زمانی مردانی بودند که اجازه ندادند وجبی از خاکشان جدا شود

فرمانده اسبق هوانیروز جمهوری اسلامی ایران از خاطره حضورش در هشت سال دفاع مقدس و همراهی خانواده اش سخن گفت.

تاریخ می نویسد زمانی مردانی بودند که اجازه ندادند وجبی از خاکشان جدا شود

سرتیپ دوم خلبان مجید عقیقی روان که به مدت 6سال فرمانده هوانیروز جمهوری اسلامی ایران بوده و در سال 1383 بازنشسته شده است، به مناسبت هفته دفاع مقدس و به عنوان یکی از راویان دفاع مقدس به خبرنگار خبرگزاری موج گفت: من در سال1352برای خلبانی هوانیروز استخدام شدم و از آن سال تا سال 1356 آموزش دیدم.

او افزود:من در نهایت با مدرک استاد خلبانی هلیکوپتر کبری فارغ‌التحصیل شدم. در زمانی که هلی‌کوپتر کبری تازه در اختیار ارتش ایران قرار گرفته بود، هنوز بحثی از جنگ با کشور دیگر مطرح نبود. در آن زمان ما فکر نمی‌کردیم روزی با این هلی‌کوپتر نقشی در یک جنگ ایفا کنیم اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی با درگیری‌های کردستان و 8سال دفاع مقدس مواجه شدیم.

فرمانده اسبق هوانیروز جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: من در سال 1359 و زمان آغاز جنگ تحمیلی عراق بر ایران در تهران بودم و مقدمات عروسی را مهیا می‌کردم. در همان زمان فرودگاه مهرآباد بمباران شد و از روز بعد از آن حادثه، همه چیز را رها کردم و به کرمانشاه رفتم.

سرتیپ دوم خلبان مجید عقیقی روان دردوران بازنشستگی

سرتیپ دوم خلبان عقیقی روان ادامه داد: به مدت 10سال در کرمانشاه بودم که 8سالش مصادف با سال‌های جنگ بود. من در طول 8سال دفاع مقدس شاهد شهادت دوستانی چون کشوری، شمشادیان، احمد هادیان، حمید کاویان و سهیلیان بودم و خاطرات زیادی از آن سالها دارم.

او گفت:هم‌اکنون 4فرزند دارم و 3نفر از آنها که دختر هستند، در منطقه جنگی کرمانشاه به دنیا آمده‌اند.به خاطر دارم فردای تولد آخرین دخترم در بیمارستان به من توصیه کردند که همسر و فرزندت را از اینجا ببر زیرا اینجا برق نیست و وضعیت  برای مراقبت از یک زن زائو زیاد مناسب نیست؛ بنابراین من همسر و فرزند تازه به دنیا آمده‌ام را به خانه بردم.

فرمانده پیشین هوانیروز جمهوری اسلامی ایران تأکید کردم: همسرم هیچ وقت راضی نشد در طول 8سال دفاع مقدس من را رها کند و در تهران و کنار والدینش زندگی کند. او همیشه می‌گفت من می‌خواهم در منطقه عملیاتی کرمانشاه باشم زیرا برایم سخت است که در تهران باشم و خبر چگونگی حالت را در آنجا بشنوم.

سرتیپ دوم خلبان مجید عقیقی روان بیان کرد: خانواده‌های ما چنین روحیه‌ای داشتند. 2برادر همسر من در طول جنگ تحمیلی عراق بر ایران به شهادت رسیدند.

او افزود: آخرین روزهای جنگ به شکل‌گیری عملیات مرصاد منجر شد. قبل از شکل‌گیری این عملیات، کمک و بهترین دوست من خلبان شهید حسین فرزانه در داخل هلی‌کوپتر من و در منطقه سر پل ذهاب به شهادت رسید.

فرمانده اسبق هوانیروز جمهوری اسلامی ایران گفت: ما زمانی که به مدرسه می‌رفتیم و درس تاریخ را می‌خواندیم، وقتی به قسمت‌هایی از تاریخ کشورمان می‌رسیدیم که در آن زمان بخش‌هایی از کشورمان جدا شده‌اند، با خودمان می‌گفتیم مگر آن زمان رزمندگانی نبوده‌اند که نگذارند تکه‌ای از وطنشان جدا شود؟ بنابراین در طول 8سال دفاع مقدس همواره به این فکر بودیم که در تاریخ بنویسند زمانی مردانی بودند که  اجازه ندادند یک وجب از خاکشان از دست برود.

سرتیپ دوم خلبان مجید عقیقی روان

سرتیپ دوم خلبان عقیقی روان ادامه داد:در طول جنگ تحمیلی عراق بر ایران 80کشور دنیا به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از دشمن ما پشتیبانی می‌کردند .در آن زمان ما و خدایمان بودیم و با غیرت و صلابت آنچنان در مقابل دشمنمان ایستادگی کردیم که ذره‌ای از خاکمان در دست دشمن باقی نماند.

او بیان کرد: امروز خدا را شکر می‌کنیم که تاریخ را طوری رقم زد که نسل ما با تجهیزاتش و آموزش‌هایی که دیده بود، توانست از وطن و آرمانهایش  دفاع کند. ما امروز به نقشی که در تاریخ کشورمان ایفا کردیم افتخار می‌کنیم و یاد شهدا را گرامی می‌داریم.

فرمانده سابق هوانیروز جمهوری اسلامی ایران توصیه کرد که نگذاریم یاد و خاطره شهدا به فراموشی سپرده شود و نگذاریم خانواده‌های آنها احساس حقارت کنند زیرا ما هر چه داریم، از شهدا است.

سرتیپ دوم خلبان مجید عقیقی روان گفت:من درود می‌فرستم به تمام رزمندگانی که از سر تا سر ایران جمع می‌شدند،خالصانه و مخلصانه پای به جبهه‌ها می‌گذاشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه