English

رییس فدراسیون جودو در «نشان ارادت» مطرح کرد:

برای حضور در مسابقات جهانی به حضرت عباس متوسل شدم

آرش میراسماعیلی رییس فدراسیون جودو در برنامه «نشان ارادت» از ماجرای توسل به حضرت عباس در مسابقات جهانی و مراسم روز عاشورا در لرستان سخن گفت.

برای حضور در مسابقات جهانی به حضرت عباس متوسل شدم

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری موج، آرش میراسماعیلی رییس فدراسیون جودو 13 شهریورماه مهمان برنامه «نشان ارادت» به تهیه‌کنندگی پویان هدایتی بود. 

وی در ابتدا درباره اولین خاطره خود با هیات امام حسین (ع) بیان کرد: این موضوع برای ما که در لرستان زندگی می‌کنیم، متفاوت است چراکه از زمانی که بچه‌ای بدنیا می‌آید نذر امام حسین می‌شود. فضای محرم در این استان یک حال و هوای دیگری دارد. در روز عاشورا و پس از نماز صبح مردم لرستان بدن‌های خود را در استخرهای گلی که از دو تا سه روز قبل تدارک دیده شده است، گلی می‌کنند و سپس در کنار هیزم‌های جمع آوری شده و آتشی که برپاست خود را خشک می‌کنند. 

رییس فدراسیون جودو ادامه داد: با همان لباس‌های گلی نماز ظهر عاشورا خوانده می‌شود و پس از آن اکثر خانه‌ها درب خانه خود را باز می‌گذارند تا کسانی که از هیات بر می‌گردند، در منزل آن‌ها استراحت و یا استحمام کنند. لرستانی‌ها هرکجای دنیا که باشند، تلاش می‌کنند در روز عاشورا در شهر خود حاضر باشند و مراسم ویژه این روز را به جای آوردند. 

میراسماعیلی در جواب به این سوال که چرا پس از این هنوز مردم برای امام حسین (ع) عزاداری می‌کنند، گفت: کسی که پای اعتقادات، اصول و ارزش بایستد همیشه عزیز می‌ماند به نوعی شاید جسم فیزیکی‌اش از بین برود اما یاد و نامش جاودانه می‌شود. شاید بسیاری از راویانی نتوانند واقعه عاشورا را درست روایت کنند و من به خودم و دیگران توصیه می‌کنم، در باب این واقعه بخوانیم، تحقیق کنیم تا بدین موضوع برسیم که چرا امام حسین (ع) قیام کرد. 

آرش میراسماعیلی رییس فدراسیون جودو

وی درباره توسل به ائمه در زمان گرفتاری‌ها تصریح کرد: من به دلیل ارادتی که به حضرت عباس دارم، اسم پسرم را هم ابوالفضل گذاشته‌ام. همچنین پیش از اعزامم به مسابقات جهانی از یکی از بستگانم که عازم سفر کربلا بود خواستم در حرم حضرت عباس من را دعا کند. زمانی که ایشان برگشت یک شال سبز متبرک برای من آورده بود و با اطمینان به من می‌گفت برنده طلا می‌شوی اما هر زمان مسابقه بردی اسم حضرت ابوالفضل را بیاور و زمانی که بردی باید با همین شال روی سکو بروی. 

رییس فدراسیون جودو افزود: شاید من در مسابقات جهانی ناآماده ترین بدن را داشتم اما هرچه جلوتر رفتم دیدم بدست آوردن طلا شدنی است و زمانی که طلا را بردم با همان شال متبرک شده روی سکو رفتم در حقیقت این توسل‌ها بود که باعث دوپینگ روحی من و برنده شدنم در مسابقات جهانی شد.

میراسماعیلی با اشاره به اینکه هر ساله روز تاسوعا قربانی می‌کند، گفت: زمانی که همسرم باردار بود و سونوگرافی انجام شد، گفتند فرزند شما دختر است اما زمانی که بدنیا آمد به نوعی شگفت‌زده شدیم چراکه پسر بود و ما نام ابوالفضل را روی فرزندم گذاشتیم و پسرم از کودکی خود علاقه زیادی به ایشان دارد. 

وی با اشاره به اینکه تاکنون یک بار به کربلای معلی سفر کرده است، گفت: سفری بسیار عجیب، معنوی، جذاب و خاطره‌انگیزی را تجربه کردم و از نظر من کربلای چیز دیگری است. 

رییس فدراسیون جودو در پایان درباره بازسازی عتبات عالیات خاطرنشان کرد: ما وقتی مکه می‌رویم و می‌بینیم چه تشکیلاتی در آنجا برپاست، علاقه‌مند می‌شویم اماکن مطهر مانند حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) را آنگونه باشکوه ببینیم. برای این امر مردم و کشورمان بسیار کمک کرده‌اند و این کمک‌ها واقع به صورت دلی صورت گرفته چراکه کربلا افتخار ما شیعیان است.

برنامه نشان ارادت به تهیه‌کنندگی پویان هدایتی و مشارکت ستاد بازسازی عتبات ایام محرم و صفر از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه