English

سعید ابوطالب در گفتگو با خبرگزاری موج:

«ده روز تمام» و مراحل نیمه نهایی و نهایی «۷۷ ساعت» در انتظار شرایط مساعد تولید

تهیه کننده برنامه "77 ساعت" شبکه آموزش و ده روز تمام شبکه مستند در مورد روند ادامه تولید این برنامه ها توضیحاتی ارائه کرد.

 «ده روز تمام» و مراحل نیمه نهایی و نهایی «77 ساعت» در انتظار شرایط مساعد تولید

سعید ابوطالب در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری موج در مورد فعالیتی که در حال حاضر مشغول انجام آن است گفت: ما یک مجموعه رئالیتی شو به نام 77 ساعت را در شبکه آموزش داریم.در این مستند مسابقه افراد عادی در حیطه فعالیت های علمی و ماجراجویانه (adventure) با هم به رقابت می پردازند.

وی در مورد نحوه انتخاب افراد شرکت کننده و اجرا این مسابقه گفت: پس از فراخوانی که تلویزیون منتشر کرد چند هزار نفر ثبت نام کردند که از میان آنها مجموعا 82 نفر در قالب گروه های سه نفره شامل اعضای خانواده یا دوستان انتخاب شدند. در مرحله مقدماتی، هر مسابقه با شرکت سه گروه انجام می شود. زمان این مسابقه که در دل طبیعت اجرا می شود، مانند نام آن 77 ساعت طول می کشد. این مسابقه که در کوهستان و جنگل و ... رخ می دهد هم ماجراجویانه و با هیجان است و هم خیلی فنی و مهارتی است؛ یعنی این که گروه ها موظفند که همه کارشان را خودشان انجام دهند و از مسیریابی تا ساخت ابزار را خودشان انجام دهند که در این میان به ساخت قایق، منجنیق، پل، ابزار شکار و مانند اینها می پردازند و حتی تهیه غذا به روش هایی مانند ماهی گیری و کارهایی از این دست را انجام می دهند؛ که در واقع یک کار علمی، عملی و هیجانی است. 

سعید ابوطالب پشت صحنه 77 ساعت

تهیه کننده مستند مسابقه 77 ساعت افزود: در هر مسابقه یک بازیگر که خودش هم توانایی‌های فردی و مهارتی دارد به عنوان مربی و همراه هر گروه حضور دارد که در پایان همه وارد استودیو می شوند که در آنجا یک هیات چهار نفره داوری حضور دارند که با قضاوت آنها مشخص می شود که کدام گروه باید به مرحله فینال بروند. بعد از آنکه گروهی به مرحله فینال راه پیدا کرد، آن بازیگر هم یکی از اعضای آن گروه می شود، بنابراین از این به یعد، مسابقات ما شامل سه گروه چهار نفره است که در هر گروه یک بازیگر حرفه ای هم حضور دارد. 

وی در مورد آنچه که تا کنون در این برنامه انجام شده گفت: مسابقات مقدماتی به طور کامل انجام شده که طی سال گذشته و امسال ضبط شده و در حال حاضر هر شب، ساعت یازده از شبکه آموزش پخش می شود. مرحله بعدی مرحله نیمه نهایی است که نه گروه سه مسابقه را انجام می دهند که از هر مسابقه یک گروه به مرحله فینال می رسند. 

ابوطالب در مورد تولید ادامه این برنامه اظهار داشت: به دلیل کرونا مراحل نیمه نهایی و نهایی به تاخیر افتاد؛ امیدواریم که اوایل پائیز بتوانیم ضبط آنها را هم آغاز کنیم. 

77 ساعت

ناامنی سوریه و کرونا تولید "ده روز تمام" را به تعویق انداخت

این تهیه کننده در مورد فعالیت دیگری که در دست دارد گفت: از سال گذشته با شبکه مستند به توافق رسیدیم که مجموعه ای به نام «ده روز تمام» را تولید کنیم. آن هم یک برنامه رئالیتی شو است که بازیگران ایرانی و سوری در آن حضور دارند و از سوریه آغاز می شود و د رایران به پایان می رسد. 

این تهیه کننده ادامه داد: این برنامه مشابه برنامه دیگری به نام «هفت روز و هفت ساعت» است که در گذشته در لبنان و ایران ساختم؛ اما از زمانی که قرار شد «ده روز تمام» را بسازیم به دلیل اینکه در سوریه آرامش لازم برای ساخت برنامه وجود نداشت گروه ما به آنجا اعزام نشد. یک پیش تولید رفتیم اما متوجه شدیم که امکان فیلمبرداری وجود ندارد به دلیل اینکه آن هم یک مسابقه میدانی است و شرکت کنندگان (بازیگران ایرانی و سوری) مدام در حال حرکت هستند و در یک مسیر مشخص کل سوریه را طی می کنند و سپس به ایران می آیند که به دلیل نبود امینت در سوریه سال گذشته تولیدش متوقف شد. 

سعید ابوطالب در پایان اظهار داشت: بعد از آنکه وضعیت کمی بهتر شد، کرونا فراگیر شد و بازهم کار به تعویق افتاد. بنابراین این برنامه کماکان در مرحله پیش تولید قرار دارد و هنوز تولید آن آغاز نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه