English

جایزه اول یک جشنواره بین المللی ایتالیائی به کارتونیست مشهدی رسید

علیرضا پاکدل هنرمند کارتونیست و کاریکاتوریست ایرانی دومین جایزه بین المللی خود در یک هفته گذشته را دریافت کرد.

جایزه اول یک جشنواره  بین المللی ایتالیائی به کارتونیست مشهدی رسید

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری موج،  علیرضا پاکدل هنرمند کارتونیست خراسانی که آثار زیادی را با موضوع کرونا در دو سال گذشته خلق کرده است، این روزها با موفقیت های پی در پی خود در سطح جهانی هم در صدر خبرهای این حوزه قرار گرفته است.

وی در مورد جدیدترین موفقیت خود به خبرگزاری موج گفت: در جشنواره بین المللی کاریکاتور چهره انریکه کاروسو کشور ایتالیا موفق به دریافت جایزه اول شده ام. مراسم اختتامیه این جشنواره در 30 شهریور ماه (بیست و یکم اوت) برگزار شد. 

این کارتونیست در مورد جزئیات این جشنواره این گونه شرح داد: این جشنواره به مناسبت صدمین سالگرد انریکه کاروسو ،  که یک خوانندهٔ اپرای ایتالیایی بود برگزار شد که یکی از مشهورترین خوانندگان تنور تاریخ به حساب می‌آید. کاروسو همچنین یکی از محبوب‌ترین خوانندگان در تمام سبک‌ها در دو دههٔ اول قرن بیستم است.

وی افزود: در این جشنواره ۱۳۴ کاریکاتور از سرتاسر جهان دریافت شد که از این میان ۸۴ اثر به نمایشگاه راه پیدا کردند. نمایشگاه این آثار در تاریخ دوم آگوست توسط شهرداری ویارجیو و بنیاد جشنواره پوچینیانو برپا گردید که بعلت استقبال مخاطبان تا، سی ام آگوست ادامه دارد.

علیرضا پاکدل تصریح کرد: آثار برتر  از میان ۸۴ فینالیست این جشنواره توسط هیأت داوران انتخاب شدند. در این جشنواره من به همراه تئودوز تنکتزیدیس (Theodosis Teneketzidis) هنرمند یونانی مشترکا جایزه اول را کسب کردیم.

شایان ذکر است در این جشنواره چهار هنرمند از سوریه، لهستان، پرتغال و ایتالیا هم جایزه دوم را دریافت کردند و از پنج هنرمند از کشورهای ایتالیا، کلمبیا و فرانسه هم تقدیر شد.

روز گذشته هم اعلام شد که علیرضا پاکدل هنرمند کارتونیست و کاریکاتوریست ایرانی توانست جایزه بیست و یکمین دوسالانه بین‌المللی کارتون ضد جنگ «کراگوجواک» صربستان ۲۰۲۱ که ریاست هیأت داوران این دوسالانه برعهده سیدمسعود شجاعی طباطبایی بود، را دریافت کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه