English

چند پیام تسلیت به مناسبت درگذشت فرشته طائرپور/زمان تشییع پیکر این هنرمند اعلام شد

نهادها، انجمن ها و افراد مختنلفی درگذشت فرشته طائرپور، تهیه کننده و فیلمنامه نویس سینمای ایران را تسلیت گفتند.

چند پیام تسلیت به مناسبت درگذشت فرشته طائرپور/زمان تشییع پیکر این هنرمند اعلام شد

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، در پی درگذشت فرشته طائر پور  تهیه کننده، فیلمنامه‌نویس ونویسنده کتاب کودک در سن 69 سالگی و به دلیل ابتلا به بیماری کرونا، گروه ها و نهادهای مختلفی نسبت به انتشار پیام های تسلیت اقدام کردند. متن برخی از این پیام ها به شرح زیر است:

پیام تسلیت اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران

اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران درگذشت فرشته طائرپور را با انتشار پیامی تسلیت گفت. متن این پیام به این شرح است:

« سینمای ایران همزمان با روزهای محرم ودرآستانه تاسوعا وعاشورای حسینی به سوک یکی از بهترین و انسان ترین و بزرگ فعال صنفی نشست.

فرشته طائر پورشیرزن کاردان، تهیه کننده و فیلمنامه نویس و همچون نامش فرشته ای برای سینمای ایران بود.

تهیه کنندگان سینمای ایران درگذشت این مدیر مقتدر و همکار گرانقدر را به آقای منوچهر شاهسواری، خانواده شاکری و طائرپور و خانواده بزرگ سینمای ایران تسلیت گفته ، رحمت واسعه و بیکران الهی را برای این بانو بزرگ طلب می کند.

پیام تسلیت حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی

رییس سازمان سینمایی در پیامی درگذشت فرشته طائرپور تهیه کننده سینما را تسلیت گفت.در پیام حسین انتظامی آمده است:

«خبر درگذشت سرکار خانم فرشته طائرپور از سینماگران برجسته و عضو شورای پروانه نمایش سینمایی که در کنار فعالیت تهیه کنندگی خدمات موثری در امور صنفی داشت و عمر خود را صرف حل و فصل مشکلات اهالی سینما و اعتلاء سینمای کشور کرد، مایه تاثر شد. 

بی‌تردید، آثار و برکات تلاش‌های خستگی ناپذیر این بانوی سینماگر، همچنان برای سینمای ایران ماندگار خواهد بود.  فقدان ایشان را به جامعه سینمای کشور و همچنین خانواده محترم تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن مرحومه، غفران الهی و برای خانواده‌شان، صبر مسالت می‌کنم.»

پیام تسلیت مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پیامی درگذشت فرشته طائرپور بانوی هنرمند سینمای ایران را تسلیت گفت. متن پیام علیرضا تابش به شرح زیر است:

«انا لله و انا الیه راجعون

صدایِ مظلومیتِ سینما و سینماگرانِ ایرانی خاموش شد.

چه سخت و دشوارست؛ روزِ وداعِ یاران و بس صعب و سترگ است دل کندن از شناسنامه همواره زنده‌یِ سینمای کودک و نوجوان ایران.

درگذشتِ بانویِ مُکرمه سینمای ایران سرکارخانم «فرشته طائرپور» بر اثر ابتلا به کرونا ضایعه‌ای اسف‌بار است.

او نه فقط بیش از سه دهه در سینمای نوپای کودک و نوجوان ایران، جشنواره‌های مهم سینمایی، تهیه و تولید فیلم و فعالیت‌های صنفی و بین‌المللی، نقش آفرینی ممتازی داشت که در تمام این سالها مدافع رشید و بی‌قید و شرط سهم کودکان از شادی، نشاط و سرزندگی بود.

خداوندا راضی هستیم به رضایت، مسافرِ ما را بر سفره گسترده رحمتِ خویش، اِسکان بده و از نعماتِ ابدی‌ات، بهره مندش ساز. و پاداش لبخندهایی را که در عمر پربرکتش، به کودکان سرزمینمان نشاند، آنطور که در شأن عظمت تو باشد، بر فرشته سینمای ایران اعطا کن.

خداوندا، بار دیگر دستِ نیازمان را از درگاهت کوتاه مدار، به عزیزانش، بارانِ صبرت را ببار و آرامشِ جاودانه‌ات را نصیبشان فرما.

غروب غم‌بار و فقدانِ مصیبت بارِ این یارِ همیشگیِ هنر و هنرمندانِ را از صمیم قلبم به مادر بزرگوارشان، فرزندان داغدارش ، خانواده و بستگان و جامعه بزرگ سینما تسلیت و تعزیت عرض نموده از درگاه باریتعالی، برای بازماندگان و دوستدارانش، صبرِ جمیل و اجرِ جزیل و برای روحِ بلندش، آرامش پایدار طلب می‌کنم.

علیرضا تابش

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی

۲۶ مرداد ۱۴۰۰»

پیام تسلیت انجمن صنفی عکاسان سینمای ایران

انجمن صنفی عکاسان ایران هم یکی دیگر از انجمن های تخصصی سینمای ایران بود که درگذشت فرشته طائرپور را تسلیت گفت. متن پیام این انجمن به شرح زیر است:

«روزها است که اندوه ازدست دادن عزیزان وهمکارانمان بر قلبمان سنگینی می کند و خبر درگذشت بانو فرشته طائرپور، یار و همراه دلسوز همیشگی سینماگران غمی بزرگ بر دلمان نشاند. انجمن صنفی عکاسان سینمای ایران درگذشت فرشته طائرپور را به خانواده محترم ایشان و همکاران عزیزمان تسلیت گفته و برای آن عزیز درگذشته غفران و رحمت واسعه الهی را خواستاریم.»

پیام تسلیت اتحادیه تولیدکنندگان فیلم و برنامه‌های تصویری ایران 

در پی درگذشت فرشته طائرپور تهیه کننده و فیلمنامه‌نویس با سابقه سینمای کشورمان و عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان فیلم و برنامه‌های تصویری ایران این اتحادیه پیام تسلیتی را صادر کرد:

«انا لله و انا الیه راجعون

 بیش از یک سال و نیم است که با ویروس منحوس کرونا روبرو هستیم. ویروسی که هر روزه، جان یکی از عزیزان ما را می گیرد و رنگ خنده را از لبانمان بر می‌چیند. خبر فوت خانم  فرشته طائرپور تهیه کننده پیشکسوت سینمای ایران در سحرگاه امروز باز غم و اندوه بزرگی را بر خانواده بزرگ سینما به ویژه اعضای اتحادیه تولیدکنندگان  فیلم و برنامه های تصویری ایران وارد کرد.

از غم از دست دادن علی سلیمانی چند روزی نگذشته بود که باز یک خبر تلخ دیگر. برکسی پوشیده نیست خانم فرشته طائرپور تا آخرین روزهای زندگی اش از تلاش برای واکسیناسیون اهالی سینما و هنرهای تصویری که از مشاغل در معرض خطر بوده و با تولیدات خود در حال حفاظت از امنیت روانی جامعه هستند، فروگذار نکرد.

بی شک اگردولتمردان و مسئولان اقدامات موثری را در پیش نگیرند و روند تزریق واکسیناسیون همه مردم بخصوص گروههای شغلی در معرض خطر را تسریع نبخشند، فوت خانم طائرپور که تا روزهای آخر برای سهمیه واکسیناسیون اهالی فیلم و سینما تلاش‌های زیادی داشت، خبر آخر نخواهد بود وقطعا افراد نازنین دیگری مثل او را در صنعت تصویر کشور از دست خواهیم داد.

اتحادیه تولیدکنندگان فیلم و برنامه‌های تصویری ایران درگذشت این تهیه کننده پیشکسوت و فرهیختۀ سینما و تلویزیون را به آقای منوچهر شاهسواری همسر ایشان و غزل شاکری دخترشان، جامعه هنری بویژه اهالی سینما و صنعت تصویر کشور تسلیت می‌گوید و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت و غفران الهی و برای خانواده محترم اشان، صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نماید»

پیام تسلیت پرویز پرستوئی

پرویز پرستویی بازیگر مطرح سینما و تئاتر ایران در یک پست اینستاگرامی درگذشت فرشته طائرپور را این چنین تسلیت گفت: 

«((لعنت برکرونا)) خانم فرشته طائرپور عزیز، مادری دلسوز ،دلسوزِ سینما دلسوز سینماگران، حامی سینما گران، نویسنده و تهیه کننده فرهیخته، پشت و پناه سینماگران هم پس از مقاومت در مقابل کرونا از بیمارستان مرخص شد و طولی نکشید که دوباره به بیمارستان اعزام و بر اثر عوارض ناشی از کرونا ،با سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.

روحش شاد ویادش گرامی»

پیام تسلیت رضا کیانیان

رضا کیانیان از بازیگران پیشکسوت و محبوب سینمای ایران نیز پیام تسلیتی توام با انتقاد از وضعیت واکسیناسیون سینماگران منتشر کرد. متن پیام این هنرمند به این شرح است:

«ای واااای. فرشته هم رفت. خانم طائر پور. فرشته ،مصمم، جنگنده، قلدر.. و مهربان. این قتل و غارت کِی پایان می یابد؟

چقدر برای واکسینه کردن سینمایی ها داد زد. جنگید. چقدر توی شکم این و آن وزیر و وکیل و این مقام و آن مقام رفت. چقدر ….

داشتم کتاب ِگزارش ِیک مرگ ِ از پیش تعیین شده را می خواندم. دو طبقه زیر زمین. در استودیوی رادیو گوشه. بی آنتن ! کتابی که بار سنگینی از غم را روی دوش هایم تلبار می کند. ضبط را قطع کردم تا نفسی بکشم.

به گوشه ای رفتم. تنها گوشه ای که آنتن دارد. به هایده زنگ زدم حالش را بپرسم. پریروز دوز دوم را زد. که خبر را شنیدم. نمی خواست بگوید. اما صدایش پر از غم بود. و بالاخره گفت. خبر بد را داد. و من با دو شانه ی سنگین از غم فرو ریختم.

دوستش داشتم. سال ها رفاقت با خودش و علی و غزل و عسل و بهار .

تسلیت می گم. به خودم. به خانواده اش، به اهالی سینما..به همه ی عروسک ها. به گلنار و پاتال و آرزو های کوچکی که بر باد رفت.

و تُف می کنم به آن هایی که جان مردم را ارزان پنداشتند. آن هایی که نکوشیدند برای حفظ جان مردم و پول حفظ جان مردم را کوفت کردند. آه ای مرگ.. این روزها چه آشنا تری. و ای امید .. به کجا سفر کرده ای؟ بر می گردم و دنباله گزارش یک مرگ از پیش تعیین شده را بخوانم.»

 

پیام تسلیت کوروش سلیمانی

پیام تسلیت کوروش سلیمانی

 «اوست همیشه زنده .... امروز که خبر سفر آسمانی تان را شنیدم به سراغ یادداشت تان که آن سال بعد از دیدن نمایش ما با دقتِ هنرمندانه و مهربانی مادرانه نوشته بوده و آن را با #هوالحیّ آغاز کرده بودید، رفتم ... خب راستش کلمات صرفا کلمه نیستند و گاهی در پس ذکر آنها دنیایی از شعور و‌معرفت نهان است ... و با دیدن این ذکر اندکی آرام شدم ... کسی که همه ی آشنایان اش شهادت می دهند در زندگی اش حق طلبانه، عارفانه، شریف، پرتلاش، بزرگ منشانه، هنرمندانه و شجاعانه زیسته، رفتنش آزادی از قید تخته بند تن است و غم و حسرتی اگر هست برای بازماندگان و برای هنر و فرهنگ این دیار است که در سرسرای نیمه روشن اش تندباد #کرونا چراغی چون شما را هم از ایشان دریغ کرد ... چه روزهایی هم عزم سفر کردید خانم فرشته طائر پور عزیز ... خدانگهدارتان.

 تسلیت به جناب شاهسواری عزیز، غزل خانم شاکری و فرزندان دیگر ایشان ... و تسلیت به تمامی اهالی سینمای ایران که بزرگی را امروز از دست دادند ...»

پیام تسلیت چند هنرمند دیگر

در حالی که سیدرضا میرکریمی و بهمن فرمان آرا از تهیه کنندگان و کارگردانان سینمای ایران،  آتیلا پسیانی بازیگر و کارگردان سینما و تئاتر،  نیکی کریمی بازیگر و کارگردان سینما، محسن کیائی بازیگر و فیلمنامه نویس، مصطفی کیائی تهیه کننده و کارگردان سینما، بهرام رادان بازیگر سینما، مهوش وقاری بازیگر سینماو تلویزیون  نیز درگذشت این تهیه کننده و فیلمنامه نویس را در پیام هایی جداگانه تسلیت گفتند،  حمید فرخ‌نژاد بازیگر سینما و تلویزیون نیز در همین ارتباط نوشت: 

«بگذرد این روزگار تلخ تر از زهر

باز هم کرونا و باز هم خبر ناگوار از دست دادن یکی از بهترین های سینما، واقعا باورش سخته خانم فرشته طائر پور بانوی مقتدر سینما دیگه در بین ما نیست، تسلیت به سینمای ایران و خانواده طائرپور.»

زمان مراسم تشییع و خاکسپاری فرشته طائرپور

شایان ذکر است که براساس اعلام جامعه صنفی تهیه کنندگان، مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر فرشته طائرپور ، فردا چهارشنبه ۲۷ مرداد و مقارن با تاسوعای حسینی، ساعت ۱۰/۳۰ در قطعه هنرمندان بهشت زهرا  برگزار می شود.

این تهیه کننده سینما که آثاری چون«گلنار»، «خداحافظ دختر شیرازی» ،«آینه‌های روبرو» ، «نخودی»، «زن دوم»، «وقتی همه خواب بودند»، «پسر مریم»، «نان و شعر»، «پاتال و آرزوهای کوچک»، «مدرسه پیرمردها» را تهیه کرده است، از چند هفته گذشته به دلیل درگیری ریه پس از ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شد. وی به رغم اینکه از بیمارستان مرخص شده بود، اما از دو روز قبل دوباره به بیمارستان برگشته و امروز به دلیل سکته قلبی ناشی از عوارض کرونا از دنیا رفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه