English

آینه‌شکنان به زودی منتشر می شود/ معرفی چهره‌های منفی کربلا

محمدرضا سنگری از استفاده بهینه از چالش دوران کرونایی و تلاشش برای تالیف و انتشار سه کتاب در دو سال گذشته سخن گفت.

آینه‌شکنان به زودی منتشر می شود/ معرفی چهره‌های منفی کربلا

محمدرضا سنگری نویسنده و پژوهشگر که تا به حال در قالب تألیف کتاب‌های مختلفی سعی کرده است واقعیت‌های مرتبط با واقعه عاشورا را بیان کند، در خصوص وضعیت کاری خودش در دو سال گذشته به خبرنگار شعر و ادبیات خبرگزاری موج گفت: به نظر من هر پدیده‌ای را می‌توان از زاویه‌های گوناگون دید. اگرچه  کرونا در سال‌های اخیر کام همه ما را تلخ کرده، بینمان فاصله انداخته، عزیزانی را از ما گرفته  و یک خوف و هراس و نگرانی را در جامعه جهانی ایجاد کرده، در عین حال فرصت‌هایی را هم فراهم کرده است.در اوایل دوران همه‌گیری کرونا همه ما محکوم بودیم که در خانه بمانیم و من وقتی در خانه ماندم به این فکر افتادم که چرا از این فرصت بهره‌گیری نکنم؛ بنابراین از آن زمان تا به امروز چند کار انجام دادم و یکی از آن کارها معرفی چهره‌های منفی کربلا بود.این چهره‌ها که حدود150 نفر هستند، هم‌اکنون در قالب اثری بالغ بر 600صفحه معرفی شده‌اند و امیدوارم در آینده نزدیک بتوانم آن اثر را به چاپ برسانم.

آینه شکنان، قرار بر مدار و دریغ نگاهی متفاوت به واقعه عاشورا

سنگری گفت: پیش از این کتاب‌هایی را  با عناوین «آینه‌داران آفتاب» و «آینه در کربلا» در 3جلد نوشته و منتشر کرده بودم و انشاءالله اگر خداوند کمک کند که پروژه جدیدم را زودتر تمام کنم،آن را با عنوان «آینه‌شکنان» یعنی کسانی که در کربلا جنایت، ظلم و ستم کردند، منتشر خواهم کرد.

این نویسنده در ادامه به تالیف و نشر کتاب های دیگری در همین ایام اشاره کرد و گفت: من با استفاده از فرصتی که شرایط همه‌گیری کرونا در اختیارم قرار داد، کتاب دیگری با عنوان «قرار بر مدار» را نوشتم. این کتاب روایتگر داستان افرادی است که در آخرین لحظه‌ها به امام حسین(ع) پیوستند و امام سوم شیعیان را یاری کردند و به شهادت رسیدند. تحول شخصیتی برخی از این افراد بیشتر از  حدود 10دقیقه یا یک ربع ساعت نبود.

محممدرضا سنگری در پایان اظهار داشت: کتاب «قرار بر مدار» چاپ شد و بخشی از آن حدود یک هفته است که با عنوان «دریغ» منتشر شده است. کتاب «دریغ» داستان افرادی است که امام حسین(ع)را یاری نکردند و بعدا با حسرت و افسوس بر مزار آن امام بزرگوار حضور پیدا کردند و خاک مزار را بر سر می‌ریختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه