English

جلسه سیاستگذاری آرتونیست با هنرمندان جهان عرب برگزار شد

اولین جلسه نشست مدیران جشنواره آرتونیست با اعضای شورای سیاست گذاری کشورهای عربی برگزار شد.

جلسه سیاستگذاری آرتونیست با هنرمندان جهان عرب برگزار شد

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری موج،  جشنواره فصلی بین المللی آرتونیست که پنجمین دوره خود را پشت سر می گذارد، 16 مرداد ماه ساعت 21 به وقت ایران با اعضای شورای سیاست گذاری خود در کشورهای عربی نشست مجازی برگزار کرد.

در این جلسه داود یاراحمدی مؤسس و بنیانگذار جشنواره آرتونیست و تنی چند از اعضای شورای سیاست گذاری خود در کشورهای عربی به مدت 3 ساعت در راستای اهداف و چشم انداز فعالیت خود در منطقه به بحث و گفتگو نشستند.

این جلسه با حضور 7 نفر از اعضای فعال که همچنین نقش دبیران اجرایی در کشورهای عربی را دارند، شکل گرفت.

داود یاراحمدی در ابتدای جلسه ضمن خوشامدگویی به حضار و اعضای جدید عنوان کرد: جشنواره آرتونیست یکی اتفاقات خاص در بخش تجسمی در عرصه جهانی است که تاکنون در نوع و شیوه عملکرد اجرایی خود بی مانند می باشد.

یاراحمدی افزود: این جشنواره قصد دارد برای گستره هر چه بیشتر و اعمال نقطه نظرات هنرمندان مطرح جهان در راستای جهانی شدن به واقع آن، با عضوگیری از بین بهترین و شاخص ترین هنرمندان جهان در کشورهای مختلف به عنوان اعضای شورای سیاست گذاری، بتواند ضمن تبادل نظر با آنها، روند نو و بی بدیلی را در انتخاب داوران، دبیران جشنواره ها و اعتبار دادن به شرکت کنندگان به همراه انتخاب آثار برای یک نمایشگاه جهانی سالانه رقم بزند.

دبیر کل جشنواره آرتونیست ضمن اعلام رضایت از استقبال خوب بزرگترین هنرمندان جهان از اعلام عضویت در شورای سیاست گذاری گفت: امیدوارم تا پایان سال 1400بتوانیم حداقل 50 نفر از بزرگان هنر گرافیک، عکس و کاریکاتور از کشورهای مختلف را در جمع شورای سیاست گذاری داشته باشیم.

در ادامه این جلسه سحر المزارعی از کشور امارت که خود یکی از اعضای برگزار کننده جشنواره های معتبر در کشورهای عربی و جهانی است، اذعان داشت: شیوه و عملکرد جشنواره آرتونیست که توانسته جمع بزرگی از هنرمندان جهان را در شورای سیاست گذاری خود گردآوری کرده و از آنها به عنوای شورای راهبری استفاده کند، تقریبا در هیچ جشنواره ای نیست و مشابه آن در جهان وجود ندارد. 

در همین راستا نیز سمیر الخلیفه عکاس و نویسنده کتب عکاسی در کشور کویت گفت: فصلی بودن جشنواره آرتونیست یکی از مزایای این جشنواره نسبت به جشنواره های مختلف در دنیا بوده و نشان از زنده بودن و پویایی این جشنواره دارد. من بسیار خوشحال هستم که به عنوان یکی از اعضای این شورا می توانم در کنار دیگر اساتید هنر جهان، نقش اثرگذاری داشته باشم.

عادل عبدالعال که از عکاسان مبرز و شناخته شده‌ کشور مصر می باشد و تا به امروز توانسته دبیری، داوری و جوایز متعدد جهانی را در زمینه عکاسی در کارنامه هنری خود داشته باشد، در این جلسه اشاره داشت: من بسیار امیدوارم که این جشنواره طی یک سال آینده بتواند در بین جشنواره های معتبر جهانی که سالهای زیادی در حال برگزاری هستند، گامی جلوتر بگذارد و حتی آنها را با خود همراه کند.

رفیق الکحالی، روزنامه نگار و رییس انجمن عکس الجزایر عنوان کرد: این جشنواره شاید در ابتدا دچار مشکلات و کاستی های مختصری هم باشد، ولی من تصور می کنم که این گفتگوها و جلسات از سوی شورای سیاست گذاری می تواند مسیرهای خوبی را برای جشنواره هموار کند.

رحیم السیلاوی از کشور عراق ضمن معرفی فعالیت ها و موفقیت های خود در بخش عکاسی اشاره داشت: من به آینده این جشنواره بسیار امیدوارم چرا که حضور بزرگترین اساتید هنری جهان را در شورای سیاست گذاری خود، جا داده است.

بنا بر این گزارش سلمان سلطان از کشور عمان، رائد خلیل از سوریه و عادل لطیف اکرمی از کشور تونس از دیگر اعضای شورای سیاستگذاری بودند که متاسفانه به علت مشکلاتی نتوانستند در این جلسه حضور داشته باشند.

گفتنی است تا کنون 17 هنرمند مطرح جهان در کشورهای مختلف، عضو شورای سیاستگذاری جشنواره آرتونیست شده اند.

لازم به ذکر است که جشنواره آرتونیست به صورت فصلی در حال برگزاری است و از سال گذشته تاکنون توانسته با حضور هنرمندان مطرح جهان چهار دوره از جشنواره فصلی خود را در بخش کاریکاتور برگزار کند. این جشنواره با توجه به استقبال هنرمندان بخش‌های عکس و پوستر را در دور پنجم به فعالیت خود اضافه کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه