English

دلیل ازدحام خبرنگاران در صف واکسیناسیون چیست/تنها حضور خبرنگاران ثبت نامی بر اساس برنامه اعلام شده مجاز است

یک مقام مسئول گفت: حضور خبرنگاران برای دریافت واکسن کرونا تنها با برنامه قبلی و براساس لیست ثبت نام شده مجاز و مقدور است و اهالی رسانه نباید در محل واکسیانسیون ازدحام کنند.

دلیل ازدحام خبرنگاران در صف واکسیناسیون چیست/تنها حضور خبرنگاران ثبت نامی بر اساس برنامه اعلام شده مجاز است

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج، مطابق سند ملی واکسیناسیون و با هماهنگی انجام شده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اضافه شدن گروه های جدیدی به لیست واکسیناسیون کرونا از روز 7 مرداد واکسیناسیون اهالی رسانه، رانندگان حمل و نقل عمومی و زندانیان هم آغاز شد.

واکسیناسیون خبرنگاران ، از روز شنبه دهم مرداد ماه در تهران و تمام استان های سراسر کشور وارد فاز جدی تری شد. اما در حالی که پیش از این گفته شده بود که برای افراد ثبت نام شده و با ارسال پیامک واکسیناسیون انجام خواهد شد؛ اما بعد از ظهر روز گذشته بود که اهالی رسانه به یکدیگر خبر دادند که می توانند با ارائه مکارت خبرنگاری و کد ملی بدون هیچ اولویتی در مورد ثبت نام و رتبه بندی رسانمه هایشان، در باغ کتاب حضور پیدا کرده و واکسن خود را تزریق کنند. اگرچه استقبال خوبی از این اتفاق رخ داد اما این ماجرا امروز روی دیگر خود را نشان داد.

در واقع اهالی رسانه با اتکا به آنچه که روز گذشته رخ داده بود، از ساعات اولیه صبح به سمت باغ کتاب روانه شدند در حالی که تا ساعت ده صبح واکسنی به آن محل نرسیده بود و به نظر می رسد تعداد واکسنهای در نظر گرفته شده بر اساس برنامه ریزی قبلی و محدود خواهد بود. اما بی برنامگی بوجود آمده ازدحامی را ایجاد کرده که خود می تواند مصداق بارز عدم رعایت پروتکل ها و ایجاد خطر برای همه افراد حاضر در این مکان باشد. این امر با اعتراض برخی از اهالی رسانه در فضای مجازی مواجه شده است.

یکی از خبرنگاران حاضر در باغ کتاب به خبرنگار ما گفت: من تا دقایقی پیش در باغ کتاب بودم. وضعیت واقعا بلبشو است. ولی خوشبختانه تقریبا همه کسایی که به آنجا مراجعه کرده اند، خبرنگار یا عکاس بودند. هیچ نظم و قاعده ای نبود و بخش زیادی از این وضعیت تقصیر خودمان بود.

وی تاکید کرد که واکسن سینوفارم زده اند و تنها فقط کارت ملی افراد چک شد.

اعتراض به ازدحام خبرنگاران در باغ کتاب

با پیگیری انجام شده توسط خبرنگار خبرگزاری موج، یک مقام مسئول در این مورد گفت: به رغم اینکه روز گذشته از خبرنگاران دو رسانه بزرگ که تعداد افراد بیشتری را هم معرفی کرده بودند خواسته شده بود که به باغ کتاب مراجعه کرده و واکسن خود را دریافت کنند تا ظهر تنها چند نفر معدود برای این کار اقدام کرده بودند که ظاهرا به دلیل مشکلاتی که در نگهداری واکسن بوجود می آید در نیمه دوم روز، واکسیناسیون سایر خبرنگاران متقاضی که مراجعه کردند انجام شد.

این فرد مطلع که خواست نامی از او برده نشود ادامه داد: این واقعا عجیب است که اهالی رسانه و مدیران و خبرنگاران رسانه های برتر ما نسبت به برنامه ریزی ها بی توجهی می کنند و در نتیجه باعث این آشفتگی می شوند.

در ادامه وی تاکید کرد: مسئولین وزرات ارشاد تنها می توانستند تسهیل گر و معرف خبرنگاران باشند که با همکاری مدیران مسئل و خانه های مطبوعات و صندوق هنر این امر محقق شد اما برنامه ریزی برای چگونگی اجرای واکسیناسیون بر عهده وزارت بهداشت و همکاران رسانه ای ما است.

در پایان این مقام مسئول اظهار داشت: قرار نبوده و نیست که بدون هماهنگی و با یک آشفتگی این کار پیش بورد و حتی صحبت از افزایش واحدها یا مراکز واکسیناسیون خبرنگاران است تا در نظم و با سرعت بیشتر همه اهالی رسانه واکسن خود را دریافت کنند.

شایان ذکر است بر اساس آنچه که اعلام شده است برای تزریق واکسن اصحاب رسانه، فهرست ۲۳ هزار نفری خبرنگاران، اصحاب رسانه، اعضای خانه‌های مطبوعات در سراسر کشور، اعضای روزنامه‌نگار صندوق اعتباری هنر و ... برای معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و اموزش پرشکی ارسال شد.

 پیرو اطلاعیه قبلی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اخذ اطلاعات از صاحبان امتیاز و مدیران مسئول رسانه‌ها از طریق سامانه جامع رسانه‌های کشور و نیز اطلاعات خبرنگاران در صندوق اعتباری هنر و سامانه خانه‌های مطبوعات فهرست اسامی تهیه و ارسال شده است. بر اساس هماهنگی بعمل آمده طی روز‌های آینده، چگونگی مراجعه برای زمان بندی تزریق واکسن اعلام خواهد شد.

همچنین فهرست اسامی معرفی شده در راستای شفافیت منتشر می‌شود.

 بیش از ۴۵۰۰ رسانه شامل خبرگزاری‌ها، روزنامه ها، پایگاه‌های خبری و نشریات، از امکان ثبت مشخصات خبرنگاران خود برای واکسیناسیون در سامانه جامع رسانه‌های کشور برخوردار بودند. ضمنا با توجه به امکان افزایش سهمیه تزریق واکسن خبرنگاران، در روز‌های آتی، شیوه جمع‌آوری اسامی برای فهرست دوم خبرنگاران و اصحاب رسانه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی