English

گالری اکنون برگزار می کند:

آثار ۴۲ هنرمند در نمایشگاه آنلاین در ستایش تنهایی همزمان با زادروز عباس کیارستمی

همزمان با هشتاد و یکمین سالگرد تولد عباس کیارستمی فقید آثار ۴۲ عکاس در نمایشگاه آنلاین در ستایش تنهایی به نمایش در خواهند آمد.

آثار 42 هنرمند در نمایشگاه آنلاین در ستایش تنهایی همزمان با زادروز عباس کیارستمی

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری موج نمایشگاه آنلاین و مجازی عکس «در ستایش تنهایی» همزمان با زادروز عباس کیارستمی یکم تیرماه، در پیج اینستاگرام و وب سایت گالری اکنون برگزار می شود. بر همین اساس، ابراهیم عرب بیگی، هنرمند اصفهانی که گردآوری این آثار را به عهده داشته، در این زمینه به خبرگزاری موج گفت: در این نمایشگاه آثار ۴۲ هنرمند پیشکسوت و جوان به نمایش در خواهد آمد که در انتخاب این آثار تلاش کرده ایم تا عکس هایی را انتخاب کنیم که بسیار نزدیک به آثار عباس کیارستمی هستند. با این کار درصدد این بوده ایم که گویی این نمایشگاه می خواهد یادواره یا یک جشن تولد مختصر برای این هنرمند فقید و نامدار باشد.

وی درباره نحوه گرآوری این عکس ها گفت: با بررسی پیج اینستاگرام هنرمندان عکاس آثاری را انتخاب کردم که پس از رایزنی با این هنرمندان برای حضور در نمایشگاه و موافقت آنها، عکس های اصلی را گرفتیم و با هماهنگی الناز رجبیان مدیر گالری اکنون برای نمایشگاه آماده کردیم.

عرب بیگی در پاسخ به سوالی در مورد تفاوت این نمایشگاه با رویدادهای مشابهی که در سالهای پس از فوت کیارستمی برگزار شده است گفت: تفاوت عمده ای که این نمایشگاه با سیار نمایشگاه ها دارد این است که به دلیل پاندمی کرونا و رعایت پروتکل ها، این نمایشگاه به صورت آنلاین برگزار می شود. در عین حال در انتخاب آثار دقت بالایی صورت گرفته و به قدری آثار یک دست هستند که شاید اگر اسم هنرمندان را حذف کنیم این تصور پیش بیاید که کارها متعلق به یک هنرمند است. حتی دوستی که با آثار عباس کیارستمی آشنائی داشت، وقتی کارها را دید گمان کرده بود که مجموعه ای از آثار این هنرمند را به نمایش در خواهیم آورد! یعنی اتمسفر آثار تا این حد به هم نزدیک است که این ویژگی هم به عنوان تفاوت جدی دیگر با نمونه های مشابه است.

این عکاس اصفهانی درباره تاریخ و نحوه برگزاری نمایشگاه عکس "در ستایش تنهایی"  نیز اینگونه گفت: زمان برگزاری نمایشگاه یکم تیرماه، همزمان با زادروز عباس کیارستمی است که در ساعت ۱۹ از طریق پیج اینستاگرام گالری اکنون افتتاح می شود. آثار هنرمندان نیز به صورت ویدئو و پی دی اف به نمایش گذاشته می شود.

وی در مورد آینده این نمایشگاه گفت: اینکه بتوانیم در سالهای آینده هم چنین کاری انجام دهیم مشخص نیست اگرچه بسیار علاقمندم که برای بزرگداشت عباس کیارستمی همواره کارهایی انجام دهم. حتی اگر سرمایه گذاری پیدا شود، آثار حاضر در این نمایشگاه، آنقدر خوب هستند که به یک کتابچه خوب چهل تا پنجاه صفحه ای تبدیل شوند. 

ابراهیم عرب بیکی در متن بیانیه این نمایشگاه نیز اینگونه نوشته: "عباس کیارستمی معتقد بود که در تنهایی آدم بهتریست. او می گفت درخت در تنهایی درخت تر است تا در جنگل. احساس تنهایی خود خواسته را می ستود و معتقد بود انسان به دور از هیاهوی جمع می تواند آفریننده اتفاقات بهتری باشد. از سوی دیگر آثار خود را در حرکت به سوی نوعی مینیمالیسم ناخواسته می دانست. زیرا عناصری که باید حذف می شده اند، حذف شده است. او می گوید: ما عناصری را برجسته می کنیم که می خواهیم بر روی آن تاکید کنیم، من به آفرینش از راه حذف و نه از راه افزودن اعتقاد دارم. با چنین رویکردی و به مناسبت هشتاد و یکمین سالگرد تولد عباس کیارستمی فقید و همچنین پاسداشت نگاه تیزبین، زیبا و پر از احساس وی تصمیم به انتخاب آثار عکاسی از عکاسانی که به نظر من فضای آثارشان نزدیک به اتمسفر آثار او بود و برپایی نمایشگاهی به صورت آنلاین با همکاری گالری اکنون اصفهان گرفتم. در مدت انتخاب آثار که از صفحات اینستاگرام هنرمندان عکاس صورت می گرفت، عکس های بیش از صد عکاس را مورد بررسی قرار دادم و در نهایت ۴۲ عکس از ۴۲ هنرمند عکاس را انتخاب کردم که اکنون پیش روی شماست. "در ستایش تنهایی" اتفاقی کوچک برای مردی بزرگ است."

در ستایش تنهایی

اسامی هنرمندانی که در این نمایشگاه شرکت می کنند به ترتیب حروف الفبا بدین شرح است:

‎سهراب ادهمی - الناز امینی - حمیدرضا بانی - جمشید بایرامی - علی بهرام نژاد - بهرام بیات - فاطمه پزشکی مقدم - جاکوب حضوری - آذین حقیقی - محمد امین خواجه - هادی دهقانپور - پرهام دیده ور - نسیم رزم آذر - سعید رضوانیان - پریسا رقمی - روزبه روزبهانی - پریسا شکیب - سیف الله صمدیان - نازلی عباسی - ابراهیم عرب بیکی - فرشاد عسگری کیا - حسن غفاری - نسیم غنی زاده - خشایار فاضل کاشانی - علی فتحی - نسترن فرجاد پزشک - علی اصغر فیض الهی - صابر قاضی - مسعود قرایی - صمد قربان زاده - محسن کابلی - کیارش کرمی - نِسام کشاورز - مهران مافی بردبار - کریم متقی - سونا مویدزاده - ساسان مویدی - علی میرعمادی - مهدی ناظری - کاترین نظری - محمد نظری - روشن نوروزی - سودابه وطن پرست

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه