English

مهرداد هویدا در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح کرد:(بخش پایانی)

جولان بی صلاحیت ترین افراد در عرصه بازار موسیقی کشور/رئیس جمهور بعدی موسیقی را به دست اهلش بسپارد

یک آهنگساز، تنظیم‌کننده و خواننده کشور ضمن انتقاد از وضعیت موجود موسیقی کشور، به رئیس جمهور آتی کشور پیشنهاد داد تا این حوزه را به اهلش بسپارد.

جولان بی صلاحیت ترین افراد در عرصه بازار موسیقی کشور/رئیس جمهور بعدی موسیقی را به دست اهلش بسپارد

مهرداد هویدا آهنگساز، تنظیم‌کننده و خواننده در جمع داوران مسابقه استعدادیابی نواهنگ حضور داشت که توسط شبکه آی فیلم ۲ با موضوع استعدادیابی از بین جوانان هنرمند افغانستانی مهاجر و ساکن در ایران، برگزار شد. بر همین اساس با این هنرمند و محقق گفتگویی انجام داده ایم که در دو بخش منتشر می شود. در بخش اول نظرش را در مورد این مسابقه و هنرمندان جوان افغانستانی بیان کرده است و بخش بعدی این گفتگو به وضعیت موسیقی ایران در حال حاضر و درخواستش به عنوان یک کارشناس حوزه موسیقی از رئیس جمهور آینده کشور جویا شده ایم.

مهرداد هویدادر پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه چندی پیش مسابقه مشابهی هم برای جوانان ایرانی در یکی از شبکه های تلویزیونی رسمی داخلی تولید شد که دیگر ادامه نیافت، آیا بهتر نیست که آن مسابقه هم ادامه یابد، به خبرنگار موسیقی خبرگزاری موج  گفت: من فرد صریحی هستم و حرفم را حتی اگر به زیان خودم باشد بدون هیچ خود سانسوری بیان می کنم؛ اما عِرقی که نسبت به موسیقی دارم باعث می شود که حرفم را بزنم. حقیقت این است که مسیری که موسیقی ما طی می کند، اصلا جالب نیست.

دم دستی ترین آثار برجسته می شوند

وی با تاکید بر اینکه قصد اهانت به فرد خاصی ندارد بلکه به عنوان یک آسیب شناسی بازار موسیقی کشور نکاتی را می گوید، اظهار داشت: متاسفانه دم دستی ترین و بی ارزش ترین موزیک ها را انتخاب و برجسته سازی می کنند و پرفروش ترین ها و سوپر استارهای موسیقی بی صلاحیت ترین افرادی هستند که در این عرصه فعالیت می کنند؛ افرادی فاقد زیبائی شناسی، توانایی و درک درست از کلمه ای که از دهانشان خارج می شود! نه اینکه با نیت توهین این نکات را به زبان بیاورم بلکه به عنوان یک ضعف و آسیب، وقتی می بینیم که هیچ «شعوری» در کلام و کار این هنرمندان نیست در واقع یک توهین به مخاطب است.

مهرداد هویدا

لزوم برگزاری مسابقه استعدادیابی موسیقی در کشور

این مدرس موسیقی ادامه داد: بنابراین اگر قرار باشد که یک مسابقه استعدادیابی در کشور برگزار شود، حقیقتا کمک می کند که افرادی شایسته را بیابیم و مطرح کنیم که دست کم فردا بر غنای سبد فرهنگی ما افزوده شود و آنچه که من در جوانانمان می بینم می دانم که چنین پتانسیلی وجود دارد بر خلاف اینکه آنچه که در حال حاضر رواج دارد مانند فست فود است و عارضه دارد؛ این موسیقی رایج شده در کشور هم به روح و روان ما آسیب می رساند و هیچ ارزشی ندارد.

لطفا موسیقی را به اهلش بسپارید

خواننده تیتراژ «سریال مسافری از هند» در پاسخ به آخرین سوال خبرنگار خبرگزاری موج مبنی بر اینکه به عنوان یک فعال در عرصه های مختلف موسیقی درخواستش از رئیس جمهور آینده چیست گفت: من معتقدم که تا الان که کار خاصی در این حوزه انجام نشده است و تقریبا مطمئنم که در آینده هم بخش از دغدغه های گذشته، حال و آینده شان هم نبوده و نیست اما تنها پیشنهادی که می کنم این است که هر عرصه ای را به دست صاحبان آن موسیقی بسپارید.

مهرداد هویدا ادامه داد: این شایسته نیست که مدیران موسیقی کشور از افرادی انتخاب می شوند که نه رشته تحصیلی و نه گرایش تجربی شان به موسیقی ربطی ندارد  و فقط مدیری هستند که کار کنترلی می کنند. درست مانند این است که کشاورزی را به افرادی ناآشنا و بی ربط بسپاریم و همانطور که در آن حوزه هم هیچ چیز به جز علف هرز نصیب ما نخواهد شد، نمی توان انتظار داشت که حضور چنین مدیرانی در عرصه موسیقی نتیجه خاصی به همراه داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه