English

سوسن پرور در گفتگو با خبرگزار ی موج: (۱)

اکرمی که در بوتاکس می بینید حاصل اعتماد کاوه مظاهری به سوسن پرور است

بازیگر نام آشنای ژانر کودک و کمدی ایران، درخشش در یک نقش جدی در فیلم سینمایی بوتاکس را حاصل اعتماد کارگردان این اثر سینمایی به خودش می داند.

اکرمی که در بوتاکس می بینید حاصل اعتماد کاوه مظاهری به سوسن پرور است

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، فیلم سینمایی بوتاکس به کارگردانی کاوه مظاهری که نامی شناخته شده در عرصه فیلم کوتاه است در سی و هشتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر حضور دارد و توجه زیادی را هم به خود جلب کرده  است. در این میان نقش آفرینی سوسن پرور که مخاطبان بیشتر او را در آثار کمدی بزرگسال یا کودک تلویزیون به یاد می آورند به چشم آمده است. بر همین اساس با این هنرمند به گفتگو نشستیم که در دو بخش منتشر می شود.

این بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما که درعرصه تئاتر نویسنده و کارگردان هم هست در پاسخ به سوال خبرگزاری موج مبنی بر اینکه آیا اگر بازیش در ژانرهای جدی سینمای بدنه به چشم آید و کارگردان های دیگری به او پیشنهاد حضور در این عرصه بدهند، بازی در ژانر کمدی و کودک را کنار خواهد گذاشت گفت: من چنین پیش بینی ندارم و لزوما اگر من به سمت کار جدی بیایم و چند کار در ژانرهای جدی داشته باشم نمی تواند دلیلی برای عدم حضورم در ژانر کمدی و کارهای کودک باشد.

وی افزود: به نظر من چرخش بین این ژانرها برای بازیگر زیباترین اتفاقی است که می تواند بیفتد. معتقدم تجربه های متفاوت از حضور در ژانرهای متنوع زیبائی کار بازیگری است و اگر دعوت شوم به کارهایی در که از نظر نقش جدی تر هستند حتما با آغوش باز می پذیرم.

سوسن پرور در پاسخ به این سوال که با توجه به حضور فیلمش در جشنواره ای جهانی، چقدر خود را در رقابت با سایر هنرمندان بازیگر در سراسر جهان می بیند گفت: سوال خوبی است اما واقعا من تا این لحظه به چنین مسئله ای فکر نکرده ام. ولی شاید خیلی تصادفی در کاری حضور دارم که کارکردانش حضور پررنگی در عرصه بین المللی داشته است. فکر می کنم جشنواره ای نباشد که کاوه مظاهری به خاطر فیلم های کوتاهش جایزه نگرفته باشد. همانطور که گفتم این حضورم خیلی حساب شده و بر اساس نقشه قبلی نبوده و خیلی تصادفی بوده است.

سوسن پرور

این نویسنده و کارگردان تئاتر ادامه داد: در موضوعاتی که من به عنوان کارگردان تئاتر انتخاب می کنم موضوعات جهان‌شمول را دوست دارم کارهایی که تاکنون داشته ام همینگونه بوده است به جز کار آخرم که دغدغه وطنی و اقتصاد داشته ام. اما مثلا نمایش «توالت» قصه یک توالت است یا نمایش «هایلایت» قصه یک زن در جامعه است. پرداختن به موضوعات جهان‌شمول که در همه جوامع یکی هستند را دوست دارم. مثلا نمایشنامه « اینستاگرام » که اخیرا نوشته ام در مورد پدیده ای است که همه جا هست. ولی به عنوان یک بازیگر هیچ وقت اینجوری فکر نکرده ام که مثلا این بازی من قرار است در کجا و کدام کشورها دیده شود.

باید شانس داشته باشید تا فراتر از مرزها بروید

وی در پاسخ به اینکه آیا چنین نگاهی ضرورت دارد؟ گفت: دنیای هنر بی مرز است ولی در عین حال مرزهایی هم وجود دارد. به نظرم اینکه که از این مرزها فراتر بروی و از این بی مرزی بهره ای ببری بسته به این است که چقدر شانس داشته باشی. به این دلیل می گویم شانس که باید اتفاقی بیفتد و تو هم چیزی در چنته داشته باشی و در جای مناسب در زمان مناسب هم قرار گرفته باشی تا آن اتفاق به نفع تو باشد. همکلاسی های من در زمان لیسلانس بسیار مستعدتر از من بودند ولی آنها اینجا نیستند ومن هستم این دلیل این نیست که من بازیگر بهتری بودم بلکه شاید در مراحلی من شانس بیشتری آورده ام.

سوسن پرور در پاسخ به اینکه با این حساب، این بازی خوب در فیلم بوتاکس نتیجه مهارت شما بوده یا نگاه کارگردان دنیا دیده آن؟ گفت: خروجی بازی من در بوتاکس حاصل اعتماد کاوه مظاهری به من است که آنقدر به من اعتماد کرد که دستم برای خلق کردن باز بود. لذت فوق العاده بازیگری هم برای من همین است. اکرمی که در بوتاکس می بینید حاصل اعتماد کاوه مظاهری به من است و سرفصل های درستی است که این کارگردان در طول کار و متنش به من داد که امیدوارم نتیجه اش مورد پسند مردم قرار بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه