English

گزارش آغاز هفته هنر انقلاب/ حسن روح الامین چهره هنر انقلاب ۹۸ شد

در مراسم آغاز هفته هنر انقلاب که در جوار مزار شهدا و شهید آوینی برگزار شد، حسن روح الامین به عنوان چهره هنر انقلاب سال 1398 معرفی و تقدیر شد.

گزارش آغاز هفته هنر انقلاب/ حسن روح الامین چهره هنر انقلاب 98 شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج، مراسم آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی صبح امروز چهارشنبه 18 فروردین ماه محمدمهدی دادمان رییس حوزه هنری، مجدالدین معلمی معاون هنری حوزه هنری و دبیر هفته هنر انقلاب، محمد زرویی نصرآباد مدیرعامل سپهر سوره هنر، سیدمسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز تجسمی و میلاد عرفان پور مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری و جمعی دیگر از مدیران حوزه هنری و هنرمندان در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) و تجدید میثاق با آرمان‌های ایشان آغاز شد.

سپس، مراسمی در جوار مزار شهید آوینی برگزار شد که اجرای آن برعهده رسالت بوذری بود. در ادامه از خانواده‌های احمدعلی راغب، کریم اکبری‌مبارکه، پرویز اسکندرپور، مهدی خانبانپور، محمود فتح‌نیا و حامد رحیم‌پور هنرمندانی که در سال گذشته به دلیل کرونا درگذشته بودند، به صورت نمادین تجلیل به عمل آمد.

پس از آن، حسن روح الامین به عنوان چهره هنر انقلاب سال 1398 که به دلیل کرونا، اعلام این چهره و مراسم پایانی هفته هنر انقلاب سال گذشته به تعویق افتاده بود، معرفی شد.

حسن روح‌الامین هنرمند نقاش جوان انقلابی نیز در سخنانی کوتاه گفت: به قول استاد موحد، ما هنوز هنرمندی در تراز انقلاب اسلامی نداریم. ما سربازی مثل شهید حاج قاسم سلیمانی در تراز انقلاب اسلامی داریم و داشتیم. در زمینه هنر هم آن چیزی که انقلاب اسلامی باید تربیت می‌کرد یک سرباز در حد حاج قاسم سلیمانی است که هنوز محقق نشده است. راه زیادی برای دستیابی به آن چیزی که انقلاب اسلامی در عرصه فرهنگ و هنر نیاز دارد مانده است.

وی افزود: راه باقی مانده چه از نظر کیفی و چه از نظر شناخت جامعه و چه به لحاظ دور ریختن اضافات ذهنی، باید از سوی هنرمند انقلابی پیموده شود. تقدیر باید بعد از مرگ هنرمند انجام شود؛ چراکه معلوم نیست که ما در ادامه و در آینده به چه مسیری خواهیم رفت. ان‌شاءالله که در امت رسول‌الله از دنیا برویم.

مجدالدین معلمی معاون هنری حوزه هنری و دبیر هفته هنر انقلاب نیز گزارشی از برنامه هایی که قرار است در این هفته انجام شود، ارائه کرد و گفت: بی‌شک هنر انقلاب سابقه ارزشمند و پر افتخاری دارد، اما هنرمندان انقلابی امروز وارد فضای تازه‌ای از تولیدات و رویکردهای هنر انقلاب شده‌اند که به زودی شاهد آنها خواهیم بود.

میلاد عرفان پور مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری نیز در سخنانی کوتاه گفت: زنده‌یاد احمدعلی راغب از طلایه‌داران موسیقی و هنر انقلاب بود که باید یاد و خاطره ایشان را زنده نگه داریم و راه او را ادامه دهیم.

حسن روح الامین نیز در پایان این مراسم در جمع خبرنگاران درباره انتخابش به عنوان چهره هنر انقلاب گفت: همان طور که در مراسم گفتم، به نظرم باید تقدیر پس از مرگ هنرمند صورت گیرد. البته این انتخاب برای من ممکن است تخریب به همراه داشته باشد و ممکن است برای دیگران سبب رشد شود.

وی افزود: به این معنی که دیگرانی که قصد دارند در این مسیر فعالیت کنند، ممکن است مسیری روشن ببینند اما در هر صورت هر تعریفی در دنیا می‌تواند برای انسان تخریب داشته باشد اگر خودش را تربیت نکرده باشد. بنابراین انتخاب یک نفر به عنوان چهره هنر انقلاب می تواند هم باعث سقوط شود هم باعث صعود.

روح الامین همچنین گفت: وظیفه من به عنوان یک هنرمند بوده که لطف خدا شامل حالم شده است، آثاری اینچنین داشته باشم و از نظر من، این مورد تقدیر ندارد. کسی که خداوند به او لطف کرده و هنری دارد باید هنرش را خرج مردم و حقیقت کند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه