English

محسن سلیمانی اعلام کرد:

هدیه فرزاد ادیبی به زلزله زدگان سی سخت در نمایشگاه ۹۹ لاله/ فروش آثار کوچک برای فرهنگسازی خرید اثر اورجینال

مدیر گالری لاله با تاکید بر استقبال خوب از فروش آثار در شرایط کرونایی اظهار داشت: انتخاب آثار کوچک برای این نمایشگاه به دو منظور حمایت از هنرمندان بیشتر و فرهنگسازی و ترویج خرید آثار اصل هنری توسط مردم بوده است.

هدیه فرزاد ادیبی به زلزله زدگان سی سخت در نمایشگاه ۹۹ لاله/ فروش آثار کوچک برای فرهنگسازی خرید اثر اورجینال

محسن سلیمانی مدیر گالری لاله در گفتگو با خبرنگار تجسمی خبرگزاری موج، در مورد برگزاری نمایشگاه ۹۹ لاله گفت: گالری لاله یکی از گالری های قدیمی تهران است که همیشه مورد توجه هنرمندان و هنردوستان بوده است. چند سالی است که با عنوان فروش  آثار سالانه، آثاری را از هنرمندان پیشکسوت و جوان برای فروش در نظر می گیریم که این بار عنوان این نمایشگاه خاص را فروش آثار ۹۹ گذاشتیم که با موضوع فروش آثار کوچک تعریف شده بود.

وی افزود: باید تاکید کنم که در این عنوان کوچک بودن دلیل کم ارزش بودن آثار نیست بلکه در انتخاب این عنوان، ابعاد آثار را مد نظر قرار دادیم و همانطور که هر نمایشگاهی استیتمنت خاص خودش را دارد، ما هم با دو هدف، یکی اینکه آثار زیادی را از هنرمندان بیشتری بتوانیم در نمایشگاه ارائه کنیم و در عین حال، بحث های اقتصادی هم هنرمندان و هم خریداران را در نظر گرفته باشیم به برپایی این نمایشگاه اقدام کردیم.

اثری از محسن سلیمانی

سلیمانی در مورد قیمت آثار ارائه شده گفت: با این ایده که اگر قیمت ها را در سطحی در نظر بگیریم که مردم امکان خرید بهتر و راحت تر آثار اورجینال را داشته باشند ما هم در کنار افراد دیگری که چنین کاری می کنند یک سقف و کف قیمتی متناسبی را تعیین کرده ایم. بر این اساس قیمت تابلوها را حداقل یک میلیون تومان و حداکثر پنج میلیون تومان در نظر گرفته ایم.

مدیر گالری لاله ادامه داد: باید از آقای خلیل فرد به عنوان نمایشگاه گردان تشکر کنم که  با همت ایشان در زمان کمی توانستیم آثار خوبی را به نمایش و فروش بگذاریم و از فرزاد ادیبی هم تشکر ویژه ای دارم که اثری را به ما هدیه کردند تا تمام عواید فروش آن که با قیمت پایه بیست میلیون تومانی عرضه شده است، به زلزله زدگان سی سخت اهدا کنیم. این نمونه ای است از آنچه که معمولا هنرمندان پیشکسوت در چنین شرایطی از خود بروز می دهند و در کنار مردم قرار می گیرند.

وی در مورد تعداد هنرمندان و آثار حاضر در این نمایشگاه گفت: ۱۰۱ هنرمند در این نمایشگاه با ۲۴۰ اثر شرکت کردند البته به دلیل فضای محدودی که در اختیار داشتیم از هر هنرمند خواستیم که یک تا سه اثر داشته باشند مگر اینکه مخاطبانی داشتیم که از هنرمند مورد علاقه شان تعداد آثار بیشتری می خواستند که در آن صورت ما به آن هنرمند اطلاع می دهیم تا آثار بیشتری را به ایشان ارائه کند.

سلیمانی در پاسخ به این سوال که آیا آثار فروخته شده از روی دیوار برداشته شده و جایگزین می شوند گفت: تاکید ما بر این بود که تا پایان نمایشگاه آثار روی دیوار بمانند اما زمانی که با اصرار خریدارانی که اثری را برای هدیه دادن خریده بودند مواجه شدیم به میل آنها پاسخ مثبت داده و اثر را از روی دیوار برداشتیم اما به رغم اینکه تقاضا برای حضور در این نمایشگاه وجود داشت اثر جدیدی جایگزین آن آثار فروخته شده نکرده ایم.

وی با بیان اینکه زمان برپایی نمایشگاه از ۲۲ اسفند ماه تا ۲۲ فروردین است در پاسخ به این سوال که آیا با تعطیلی اجباری نمایشگاه به دلیل دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا، نمایشگاه پس از بازگشایی ادامه خواهد یافت تصریح کرد: سال گذشته به رغم شرایط پیش آمده اما با توجه به اینکه شاهد فروش در خیلی از گالری ها بودیم، بسیار خوشحال بودیم و اولین نمایشگاهی بودیم که موفق به اخذ مجوز برپایی نمایشگاه با چنین شرایط و رویکردی شدیم که با فروش نسبتا خوبی در هر دو گروه هنرمندان پیشکسوت و جوانان هم مواجه شدیم. اما در برپایی نمایشگاه و تداوم آن ما تابع قوانین بهداشت و درمان و شهرداری هستیم و هر زمان که به ما اعلام کنند که بر اساس پروتکل ها باید کار را متوقف کنیم، حتما تبعیت خواهیم کرد.

مدیرگالری لاله تاکید کرد: البته اگر با تعطیلی نا به هنگامی مواجه شویم، امکان تمدید این نمایشگاه پس از بازگشایی نیست چرا که برنامه های برگزاری نمایشگاه تا پایان سال همچون هشتیمن سالانه تبادل چاپ دستی و .... از قبل تنظیم و مشخص شده است و امکان تغییر تاریخ آنها وجود ندارد.

محسن سلیمانی در مورد تلاش برای فروش آثار از طریق فضای مجازی گفت: اگرچه این مبحث مهمی است و بهتر است که در فرصتی دیگر به آن پرداخته شود اما به طور خیلی خلاصه باید بگویم که برای فروش از طریق فضای مجازی اقدام کردیم که موفق نبود. این عدم توفیق هم مسئله ای فراگیر است و در کشورهای دیگری که فرهنگ خرید آنلاین بسیار زودتر از ما شکل گرفنه است هم تجربه چندان موفقی نبوده است. در کشور ما هنوز فرهنگ خرید آثار هنری آن چنان شکل نگرفته است و بنابراین فروش آثار از طریق فضای مجازی به مراتب سخت تر است و شاید برای آثار مستر و هنرمندان شناخته شده راحت تر از فروش آثار افراد کمتر شناخته شده یا مشهور راحت تر باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه