English

مستند «کاکل» آماده نمایش شد

مستند «کاکل» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی هادی ثابت شوکت‌آباد در استان خراسان جنوبی تولید شد.

مستند «کاکل» آماده نمایش شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی، مستند کاکل به تهیه‌کنندگی و کارگردانی هادی ثابت شوکت‌آباد تولید شد.

«کاکل» مستندی ۲۸ دقیقه‌ای است که در استان خراسان جنوبی و شهر حضری دشت بیاض تصویربرداری شده است.

این مستند به مراسم کاکل که نوعی آیین شکرگزاری است، می‌پردازد که در آن مردم به شکرانه الطاف الهی دور هم جمع شده و جشنی برپا می‌کنند.

هادی ثابت درباره دلیل پرداختن به این موضوع گفت: آئین کاکل بسیار مهم و حیاتی اما رو به زوال است. سال‌هاست که تکنولوژی ما را از هم دور کرده و همه با هم غریبه‌ایم. به همین دلیل باید از این‌گونه آیین‌ها و فرهنگ‌های بومی به عنوان چراغ راه بهره ببریم تا بیشتر به هم نزدیک شویم. مردم در مراسم کاکل از خودگذشتگی کرده و فرهنگ احترام به عقاید مذهبی و آموزش آن به نسل بعد را تمرین می‌کنند.

وی درباره روند تولید این مستند توضیح داد: تصویربرداری مستند «کاکل» را خودم برعهده داشتم که ۱۸ روز زمان برد و صدابرداری آن را مجتبی والی‌نژاد انجام داده است.

مستند «کاکل» با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی تولید شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه