English

اهدای «نشان سلیمانی» به هنرمندان/ برپایی نخستین یادواره «نشان سلیمانی»

مراسم اهدای «نشان سلیمانی» به همت رادیو نمایش شامگاه چهارشنبه 10 دی ماه در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

اهدای «نشان سلیمانی» به هنرمندان/ برپایی نخستین یادواره «نشان سلیمانی»

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، آیین تجلیل از برگزیدگان نخستین یادواره «نشان سلیمانی» با تجلیل از برنامه‌سازان رادیویی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

علی بخشی زاده معاون صدا ، سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، محسن سوهانی مدیر جدید اداره کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش، حمیدرضا افتخاری مدیر سابق اداره کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش، حامد فاتحی مقام رادیو نمایش از جمله حاضران در این مراسم بودند.

مجید یراقبافان اجرای این برنامه را بر عهده داشت و در ابتدا به خانواده شهدا و جانبازان برای حضور در این مراسم خوش‌آمد گفت.

در ادامه محسن سوهانی ـ مدیر رادیو نمایش ـ روی صحنه آمد و در سخنان کوتاهی عنوان کرد: یکی از بزرگترین خطاهای دشمن این بود که فکر کرد با حذف حاج قاسم پرچم جبهه مقاومت پایین می‌ماند اما خون مبارک سردار جوششی را در این جبهه به وجود آورد.

وی ادامه داد: ما در بین مردم دیدیم تشییع باشکوهی برگزار شد و علاوه بر مردم هر کسی به سهم خود کاری کرد. دوستان در مجموعه رادیو نمایش هم یادواره‌ای برگزار کردند تا ادای دینی به مردی داشته باشند که به دراماتیک‌ترین شکل ممکن لحظات با شکوهی را خلق کرد.

در ادامه با حضور سردار کارگر، علی بخشی زاده معاون صدا و جعفری مدیرعامل موزه انقلاب از سه نمایش رادیویی و یک کتاب صوتی رونمایی شد.

همچنین از تابلویی با تصویری از سردار سلیمانی رونمایی شد.

سپس علی اصغر جعفری ـ مدیرعامل موزه ـ در سخنانی اظهار کرد: شهید سلیمانی امروز پرچم عزت و سربلندی ملت ایران است دشمنان به اشتباه تصور می‌کردند شهادت او خط پایانی بر مقاومت و ایستادگی و مقابله با نظام سلطه است.

وی افزود: سردار سلیمانی امروز تکثیر شده است و در همه ابعاد زندگی ملت تبلور دارد. او قدرتمندتر، بانفوذتر و الهام‌بخش‌تر از گذشته است. اگر دیروز او فقط در حوزه‌های نبرد برای جمعی شناخته شده بود امروز هرکسی را می‌بینید او را می‌شناسند.

جعفری با اشاره به مراسم‌های تشییع که سال گذشته برای سردار سلیمانی برگزار شد، گفت: برای اولین بار تشییع‌های نمادین برای او برگزار شد که پاداش شب بیداری‌ها و حماسه‌آفرینی‌های اوست.

وی ادامه داد: امروز ملت به او تأسی کرده است و حتماً خداوند انتقام خون او را به دست سربازان کشور خواهد گرفت. ضریب نفوذ اندیشه انقلاب با شهادت او اوج خواهد گرفت.

جعفری تصریح کرد: این جشنواره نمادی است از ارادت هنرمندان رادیو نمایش به سردار سلیمانی که با همت دوستان برگزار شده است.

علی بخشی زاده معاون صدا نیز در این مراسم در سخنانی گفت: رمز محبوبیت سردار سلیمانی در چیست؟ مردی که بیش از ۴۰ سال در صحنه خدمت انواع خطرها را تجربه کرد و بسیار خوب درخشید. زندگی سراسر مومنانه و در عین حال خالصانه و مجاهدانه او دلیل این محبوبیت بود.

وی خطاب به سردار شهید افزود: یک سال از فراغ تو گذشته است اما ما هنوز در خلوت خود هر جا نام سردار بیاید اشک می‌ریزیم.

بخشی زاده تصریح کرد: زندگی او بخشی از جهان را متحول خواهد کرد و یقه استکبار جهانی را به زیر خواهد کشید.

معاون صدا در ادامه با نمایش پاورپوینتی از رویکردهای رادیو در پرداخت به سردار سلیمانی اظهار کرد: در این رویکردها مدل مفهومی مقاومت در اندیشه امامین انقلاب تبیین می‌شود. همچنین مفهوم بصیرت و دشمن شناسی در مکتب سعید سلیمانی تحلیل خواهد شد.

وی اضافه کرد: در رویکردهای شبکه‌ها نقش فرماندهان شهید مقاومت در صلح منطقه‌ای و جهانی بازخوانی می‌شود. علاوه بر اینها محورهای دیگری هم هست که در برنامه سازی رادیو مورد توجه قرار می‌گیرد.

بخشی زاده در پایان سخنانش گفت: رادیو در این ایام با ۱۱۸ عنوان برنامه که ۶۲۵ بار تکرار می‌شوند و در مجموع ۲۴۱ ساعت با محور سردار سلیمانی روی آنتن می‌رود.

سردار کارگر از دیگر حاضران در این مراسم در سخنانی بیان کرد: حاج قاسم فرزند ایران بود وقتی او شهید شد و وقتی عظمتش را دیدیم به ایرانی بودن خود افتخار کردیم.

وی افزود: البته انقلاب اسلامی بود که باعث شد به ایرانی بودن بیشتر افتخار کنیم. قبل از انقلاب هرکس به ایران تجاوز گرفت یا زمین گرفت یا آبرو گرفت.

سردار کارگر تصریح کرد: من از سال ۶۰ با حاج قاسم رفاقت داشتم او متولی انقلاب و دفاع مقدس است.

وی افزود: حاج قاسم در دفاع مقدس حاج قاسم شد و در مقاومت اوج استعداد و نبوغ او معلوم شد. کاشف مقاومت امام خمینی «ره» معمار مقاومت رهبر انقلاب و مهندس مقاومت حاج قاسم بود. ممکن است صد سال بگذرد تا بفهمیم او چه کرده است.

سردار کارگر با اشاره به نابودی داعش توسط سردار سلیمانی عنوان کرد: تمام کشورهای منطقه پشتیبان داعش بودند و داعش هدفش ایران بود.

وی در پایان سخنانش گفت: ۲۰ سال استکبار به دنبال حاج قاسم بود و بعد از ۲۰ سال توانستند او را ترور کنند. این حق برای مردم ایران هست که از آمرین و قاتلین در موعد و زمان مناسب حتماً انتقام بگیریم. البته تشییع حاج قاسم یکی از همان انتقام‌ها و تودهنی به دشمن بود.

داوران یادواره در ادامه لوح سپاس و نشان سلیمانی دریافت کردند که مریم جلالی و میرطاهر مظلومی به نمایندگی از آنها روی سن رفتند.

در این مراسم با اهدای تابلو فرش از خانواده شهید پورجعفری از دوستان سردار سلیمانی تحلیل شد.

همچنین از برگزیدگان این دوره از یادواره نیز تجلیل شد که اسامی آنها در بخش های مختلف به شرح زیر است:

بخش مردمی

۱-در ساختار روایتگری و خاطره گویی، از میان آثار دریافت شده، هیات داوران ضمن تقدیر از برنامه بچه های حاج قاسم از سجاد کلبادی نژاد ، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به فاطمه باقری برای روایت یک صبح و همچنین نشان سلیمانی به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی را به روایت اربیل از سمیه محمودی اهدا کرد.

۲-در ساختار آزاد، از میان آثار دریافت شده، هیات داوران ضمن تقدیر از برنامه تهران میدان شهدا از آرزو مددی، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به هادی محمودی برای آژانس مسافرتی وهمچنین نشان سلیمانی به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی را به سعید مهاجر برای برنامه جمهوری سلیمانی اهدا کرد.

۳-در بخش قطعه موسیقی، از میان آثار دریافت شده، هیات داوران ضمن تقدیر از قطعات حماسه حسینی از یداله گودرزی، حضرت سلیمانی از غفور محمد زاده و سردار وطن از اراز محمد خرمالی، نشان سلیمانی به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی را به فریبرز غفاری برای سرباز آرامش اهدا کرد.

۴-در ساختار نمایش کوتاه از میان آثار دریافت شده، هیات داوران ضمن تقدیر از نمایش های تولد از آقای بهمن پارسا آرا و دیوار از محمد شکری ، نشان سلیمانی به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی را به سید مجید محمدی برای نمایش بدون مرز اهدا کرد.

۵-در بخش نمایشنامه نویسی مردمی از میان آثار دریافت شده، هیات داوران ضمن تقدیر از نمایش نامه های آقا شیر از منصوره عسگری و جاودانگی از اصغر گروسی، نشان سلیمانی به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی را به الهه شریفی نیا برای نمایش نامه خورشید در راه اهدا کرد.

جوایز بخش حرفه ای نخستین یادواره نشان سلیمانی

بخش نمایش حرفه ای:

۱- در بخش صدابرداری، لوح تقدیر و جایزه نقدی به سید هادی حسینی، صدابردار نمایش دشمن پشت دروازه ها از مرکز فارس تعلق گرفت.

۲- در بخش افکتوری، هیات داوران، لوح تقدیر و جایزه نقدی را به نرگس موسی پور، افکتور نمایش گزارشگر ویژه از مرکز مازندران اهدا کرد.

۳-در بخش نمایشنامه نویسی از بین آثار دریافت شده، لوح تقدیر و جایزه نقدی به اکبر خوردچشم، نویسنده نمایش ام لیلا از رادیو نمایش تعلق گرفت.

۴- در بخش بازیگری زن ، هیات داوران ضمن تقدیر از آنیسا مصطفی پور در نمایش گزارشگر ویژه از مازندران، لوح تقدیر و جایزه نقدی را به نازنین مهیمنی بازیگر نمایش موج عشق از رادیو نمایش اهدا کرد.

۵- در بخش بازیگری مرد ، لوح تقدیر و جایزه نقدی به ابوالفضل شانه بند پور برای بازی در نمایش گزارشگر ویژه از مرکز مازندران تعلق گرفت.

۶- در بخش کارگردانی ، هیات داوران، لوح تقدیر و جایزه نقدی را به مبین بوی افراز کارگردان نمایش گزارشگر ویژه از مرکز مازندران اهدا کرد.

۷- در ساختار نمایش کوتاه از بین آثار دریافت شده ، ضمن تقدیر هیات داوران از نمایش های ژینا ازمرکز قزوین و مآموریت از مرکز یزد ، نشان سلیمانی به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی بهترین اثر به حسین اسماعیلی برای نمایش استقبال از مرکز سمنان تعلق گرفت.

۸-در ساختار مستند نمایشی از بین آثار دریافت شده ، هیأت داوران ضمن تقدیر از مستندهای سردار دلها از آذربایجان شرقی و سیلاب غیرت از مرکز آبادان ، نشان سلیمانی به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی بهترین اثر به  بهرام نوری برای مستند نمایشی فرمانده دل ها از مرکز گیلان اهدا کرد.

۹- در ساختار نمایش بلند تک قسمتی از بین آثار دریافت شده، ضمن تقدیر از نمایش های دشمن پشت دروازه ها از مرکز فارس، گزارشگر ویژه از مازندران و موج عشق از رادیو نمایش، نشان سلیمانی به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی بهترین اثر به ریحانه یزدان دوست برای نمایش ام لیلا  از رادیو نمایش تعلق گرفت.

بخش برنامه های حرفه ای:

۱۰- در بخش نویسندگی، از بین آثار دریافت شده، هیات داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی را  به مریم تقی زاده نویسنده مستند سیره سلیمانی از مرکز یزد اهدا کرد.

۱۱- در بخش گویندگی زن، از بین گوینده های آثار دریافت شده، هیات داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی را به تلناز سکز برای گویندگی برنامه داده کاوی از مرکز خوزستان اهدا کرد.

۱۲-در بخش گویندگی مرد، از بین گوینده های آثار دریافت شده ، هیات داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی به محمد رضا کبیری را برای برنامه واژه به واژه خط به خط از مرکز اصفهان اهدا کرد.

۱۳- در بخش راوی، از بین آثار دریافت شده ، از سوی هیات داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی به ناصر کریمی نیک، راوی و حماسه سرای روایت مرشد عشق از استان مرکزی اهدا شد.

۱۴ـ در ساختار روایتگری از بین آثار دریافت شده ، هیات داوران ضمن تقدیر از روایت حاج قاسم حاج قاسم است از رادیو سلامت و مرشد عشق از استان مرکزی ، نشان سلیمانی به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی بهترین اثر را به مریم رضوی برای روایت اولین مدافع حرم از مرکزچهارمحال و بختیاری اهدا کرد.

۱۵- در ساختار مستند پرتره از بین آثار دریافت شده، هیات داوران ضمن تقدیر از مستندهای حوالی یک بامداد از مرکز ایلام، سیره سلیمانی از مرکز یزد و معراج از ایتالیا از رادیو ایران ، نشان سلیمانی به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی بهترین اثر را به شبنم بختیار برای مستند رفیق خوب ما از مرکز کرمان اهدا کرد.

۱۶- در برنامه ترکیبی از بین آثار دریافت شده، هیات داوران ضمن تقدیر از برنامه های شهید قدس ازمرکز قم و عموقاسم از مرکز یزد، نشان سلیمانی به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی بهترین اثر را به شهاب نادری برای برنامه میثاق نامه مکتب سلیمانی از رادیو ایران اهدا کرد.

۱۷- در ساختار مینی فیچر از بین آثار دریافت شده، هیات داوران ضمن تقدیر از مینی فیچرهای، برای سرباز وطن از رادیو ایران و همچون یک پدر از رادیو نمایش، نشان سلیمانی به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی بهترین اثر را به حسین معصومی برای برنامه حبیب دل از رادیو ورزش اهدا کرد.

۱۸- در ساختار گزارش خبری، از بین آثار دریافت شده، هیات داوران ضمن تقدیر از گزارش راز نگین از مرکز خراسان رضوی و سرباز ولایت از رادیو معارف، نشان سلیمانی به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی بهترین اثر را به شیما کرمیانی برای گزارش خبری بابا قاسم از مرکز قم اهدا کرد.

۱۹-در ساختار برنامه هایی با محتوای تولید کاربران (یو جی سی)، از بین آثار دریافت شده ، هیات داوران ضمن تقدیر از برنامه های داده کاوی از مرکز خوزستان و واژه به واژه خط به خط از مرکز اصفهان، نشان سلیمانی به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی بهترین اثر به حسین خلیل نژاد برای اثر شیرین تر از عسل از رادیو جوان اهدا شد.

در پایان در بخش گزارشگری هیات داوران هیچ کدام از آثار ارسالی را حائز دریافت جایزه ندانستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه