English

رونمایی از پوستر دستمال سرخ‌ها در آستانه نمایش در سینماحقیقت/ رونمایی مستندی درباره داعشی‌های دهه ۶۰

مستند دستمال سرخ‌ها به کارگردانی حنظله تاج الدینی در خانه مستند تولید شده است و در چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت حضور دارد.

رونمایی از پوستر دستمال سرخ‌ها در آستانه نمایش در سینماحقیقت/ رونمایی مستندی درباره داعشی‌های دهه ۶۰

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی خانه مستند؛ مستند سینمایی دستمال سرخها به روایت چگونگی شکل‌گیری گردان دستمال‌سرخ و شهادت شهید اصغر وصالی و شهید علی تیموری از فرماندهان این گردان و جنایات گروهگ تروریستی منافقین پس از پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی اشاره دارد.

نیروهای تحت فرماندهی شهید اصغر وصالی به دلیل بستن دستمال سرخ بر گردن‌هایشان به «گروه دستمال سرخ‌ها» شهرت داشتند. روز ۲۸ آبان سال ۱۳۵۹ و همزمان با تاسوعای حسینی تصمیم گرفته شد عملیاتی برای روز عاشورا تدارک دیده شود. حوالی ظهر عاشورا، علی اصغر وصالی در تنگه حاجیان در نزدیکی گیلان غرب از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان اسلام‌آباد غرب و عمل جراحی مغز، بر اثر شدت جراحات به شهادت رسید.

630192867IMG-20201208-WA0169

در این مستند برای اولین بار تعدادی از بازماندگان گردان دستمال سرخ‌ها مقابل دوربین قرار گرفته از چگونگی تشکیل این گردان تا شهادت اصغر وصالی و فرماندهی شهید علی تیموری و همچنین خاطراتی تکان دهنده از نحوه جنایت گروهک تروریستی منافقین را روایت کرده‌اند.

مستند سینمایی «دستمال سرخ‌ها» به تهیه‌کنندگی حسین اسدی زاده؛ محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج و تولید شده در خانه مستند است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه