English

با رونمایی از پوستر فیلم؛

مرغ آتش در سینماحقیقت به پرواز در می آید

پوستر مستند مرغ آتش به کارگردانی حجت‌الله طاهری در آستانه نمایش در چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت رونمایی شد.

مرغ آتش در سینماحقیقت به پرواز در می آید

به گزارش خبرگزاری موج، پوستر مستند مرغ آتش به کارگردانی حجت‌الله طاهری با محوریت تلاش‌های یک گروه فیلمسازی برای ثبت تصاویری منحصر به فرد از ثبت یک زیستگاه جدید از فلامینگوهای ایران در آستانه نمایش در چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت رونمایی شد.

 تولید مستند «مرغ آتش» از سال 92 آغاز شد و پس از گذشت 7 سال با تصویربرداری پلان‌هایی نهایی در سال 99 آماده شد و قرار است در بخش مسابقه ملی مستندهای نیمه بلند  چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت به نمایش گذاشته شود.

تا قبل از شروع پروسه ساخت مستند «مرغ آتش» تنها 7 نفر موفق شده بودند به زیستگاه فلامینگو در جنوب ایران دسترسی پیدا کنند اما بهمن ماه سال ۹۸، دو قطعه "فلامینگوی کوچک" در خورهای تالاب شادگان در حوزه جغرافیایی آبادان، توسط علی سجاد جلالی محیط‌بان آبادانی مشاهده و ثبت شد و به دنبال این ماجرا گروه تصویربرداری مستند "مرغ آتش" با حضور در این منطقه برای اولین اقدام موفق به شناسایی زیستگاهی جدید از این پرنده عظیم‌الجثه در نواحی جنوبی ایران شدند.

به دلیل بازه زمانی محدود فلامینگوها برای تولید مثل و نگهداری از تخم‌ها تصویربرداری مستند «مرغ آتش» هفت سال به طول انجامیده است.

مستند «مرغ آتش» به کارگردانی حجت‌الله طاهری و تهیه‌کنندگی عطا پناهی ؛ محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج و تولید شده در خانه مستند است.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه