English

در پایان مهلت رای گیری هجدهمین دوره انتخابات؛

پدرام پاک آئین با اکثریت مطلق آرا نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت شد

پدرام پاک آئین با کسب 1413 رای از مجموع آرای ماخوذه نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات شد.

پدرام پاک آئین با اکثریت مطلق آرا نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت شد

به گزارش خبرنگار رسانه و مطبوعات خبرگزاری موج، با اتمام مهلت رای گیری مرحله دوم هجدهمین دوره انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیأت نظارت بر مطبوعات پدارم پاک آئین با رای 1413 نفر از مدیران مسئول واجد شرایط رای دادن به مدت دو سال، به این هیات راه پیدا کرد.

 مرحله دوم این انتخابات که براساس تبصره ۱ ماده ۳۳ آیین‌نامه اجرایی قانون مطبوعات در حالی برگزار شد که از مجموع 204 کاندیدای تائید صلاحیت شده پیش از مرحله اول، 69 کاندیدا از سراسر کشور در این مرحله به رقابت ادامه دادند.

پاک آئین به رغم رفتارهای تخریبی برخی از کاندیداها در دور اول با شعار مبارزه با اشرافی گری رسانه ای و ایجاد نهاد مدیران رسانه به عنوان پارلمانی متشکل از نمایندگان همه انواع رسانه برای پیگیری مطالبات و رسیدگی به درخواست ها و مشکلات مدیران رسانه در هیات نظارت بر مطبوعات، در دور اول این انتخابات 1030 رای را از آن خود کرده بود و به دلیل اینکه از شرط موفقیت یک کاندیدا در دور اول کسب اکثریت مطلق بود، به عنوان منتخب آن دوره اعلام نشد و انتخاباتن به دور دوم راه پیدا کرد.

شایان ذکر است که این انتخابات به صورت الکترونیک و از طریق سامانه جامع رسانه های کشور برگزار شد. در این دوره تعداد 4044 نفر از مدیران مسئول رسانه‌ها که صلاحیت‌شان برای شرکت در انتخابات بر اساس تبصره ۴ ماده ۳۳ آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات احراز و نام آن‌ها در فهرست اعلام شده در سامانه جامع رسانه‌های کشور قرار داشت که می‌توانستند در انتخاب نماینده خود در هیات نظارت بر مطبوعات سهیم باشند.

از این میان با مشارکت 2261 نفر از مدیران مسئول واجد شرایط، حدنصاب مشارکت بالای 50 درصدی در مرحله نخست بدست آمد و با مشارکت 1816 نفر در دور دوم، میزان مشارکت به 46 درصد رسید. با این حساب پدرام پاک آئین مدیر مسئول روزنامه اسکناس حائز رتبه یک این دوره،  75.64 درصد آراء دور دوم را نصیب خود کرد که در نوع خود یک رکورد حساب می شود و می توان گفت نماینده مدیران رسانه با پشتوانه ای قوی از درون صنف به این هیات ورود خواهد کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه