English

مهلت شرکت تا پایان آذر ۹۹؛

دومین فراخوان طرح حمایت بنیاد سینمایی فارابی از تولید فیلم اقتباسی منتشر شد

بنیاد سینمایی فارابی فراخوان «طرح حمایت از تولید فیلم اقتباسی» را برای دومین بار در سال ۹۹ منتشر کرد.

دومین فراخوان طرح حمایت بنیاد سینمایی فارابی از تولید فیلم اقتباسی منتشر شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی ، به‌دنبال اولین فراخوان این طرح که در بهار سالجاری به اجرا درآمد و نتایج آن در ماه شهریور، رسانه‌ای شد، اعلام شد این طرح با هدف ارتقای فیلمنامه‌نویسی اقتباسی در سینمای ایران ، هر شش ماه یک بار به اجرا درخواهد آمد.

بر اساس این خبر، دومین فراخوان این طرح از سوی دبیرخانه «طرح حمایت بنیاد سینمایی فارابی از تولید فیلم اقتباسی» منتشر شده است.

در این فراخوان مهلت شرکت در طرح و ارائه کتاب جهت اقتباس از سوی تهیه‌کنندگان سینمای ایران (مطابق با قواعد فراخوان اول) پایان آذر ۹۹ اعلام شده است.

بر این اساس، نتایج آثار پذیرفته شده در فراخوان دوم، اواخر بهمن ۹۹ اعلام خواهد شد و عملا، آثار برای قرار گرفتن در چرخه تولیدات سینمایی سال ۱۴۰۰ مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

 در پی اعلام سیاست‌های کلان و راهبردی سازمان سینمایی، اسفند ماه سال گذشته بنیاد سینمایی فارابی در قالب یک فراخوان اعلام کرد تصمیم دارد تا آثار برگزیده در گونه‌های مختلف ادبیات داستانیِ پس از انقلاب را بر اساس جذابیت‌های داستانی، اولویت‌های فرهنگی و قابلیت‌های سینمایی، برای تولید فیلم مورد حمایت قرار دهد.

 بر اساس قواعد «طرح حمایت بنیاد سینمایی فارابی از تولید فیلم اقتباسی» که پیش‌تر اعلام شده است، حقوق آثاری که برای اقتباس مورد موافقت قرار می‌گیرند، به قیمت مصوب کمیسیون فرهنگی - هنری بنیاد (بین پانصد تا هفتصد میلیون ریال) از صاحب قانونی اثر (مؤلف یا ناشر) خریداری می‌شود و برای نگارش فیلمنامه در اختیار تهیه کننده (پیشنهاد دهنده) قرار می‌گیرد.

بر این اساس، «پس از دریافت پروانه ساخت» ضمن واگذاری حق اقتباس خریداری شده به تهیه کننده مبلغ پانصد میلیون ریال نیز بابت تبدیل داستان به فیلمنامه، به تهیه کننده پرداخت می‌شود. در نهایت، اگر فیلمنامه نهایی پس از دریافت پروانه ساخت مورد تأیید معاونت فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی قرار بگیرد، در تولید این آثار تا سقف ۱۰ میلیارد ریال (به شکل مشارکت در تولید یا تخصیص وام) صورت خواهد گرفت.

گفتنی است از سوی شورای داوری این طرح در فراخوان اول (متشکل از مهدی سجاده‌چی، محمود اربابی، سیدعلی کاشفی‌خوانساری، هادی مقدم‌دوست و سیدمیلاد حسینی)، ۴ کتاب «زیبا صدایم کن» نوشته فرهاد حسن‌زاده، «پلو خورش» نوشته هوشنگ مرادی‌کرمانی، «شطرنج با ماشین قیامت» نوشته حبیب احمدزاده و «دشتبان» نوشته احمد دهقان با کسب بیشترین آرا جهت تبدیل به فیلم سینمایی مورد تأیید قرار گرفت که برخی از آنها وارد پیش‌تولید شده‌ است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه