English

چند پیام تسلیت به مناسبت درگذشت اکبر عالمی/زمان مراسم تشییع پیکر این هنرمند

افراد و نهادهای بسیری در گذشت این استاد فقید و خوش نام سینما را با صدور پیام هایی جدا گانه تسلیت گفته اند.

چند پیام تسلیت به مناسبت درگذشت اکبر عالمی/زمان مراسم تشییع پیکر این هنرمند

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، شیوع بیماری کرونا و آغاز موج جدید آن در کشور، هر روز داغ تازه ای بر دل جامعه هنری و علاقمندانش می گذارد. اکبر عالمی که یکی از مدرسین، مجری و کارشناسان و کارگردانان سینمای ایران بود چند روز پیش با مراجعه به بیمارستانی جهت تولید یک مستند مورد این بیماری مهلک، مبتلا به کوید 19 شده و پس چند روز از دنیا رفت. این ضایعه افراد و نهادهای زیادی را به واکنش وا داشت که متن برخی از این پیامهای تسلیت به شرح زیر است.

تسلیت معاون هنری برای درگذشت اکبر عالمی

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت اکبر عالمی را تسلیت گفت. سید مجتبی حسینی در پیامی نوشته است:

«دریغ و افسوس که اکبر عالمی، هنرمند پرشور و معلم عزیز هنر و تصویر رفت. نقش معلمی و استادی عالمی در جریان هنر و تصویر کشورما تا فردا و آینده و همیشه تداوم دارد، بسیاری از جوانان و نوجوانان با دانش و هنری که عالمی عاشقانه و بی دریغ در کلاس یا نشست های هنری و یا برنامه هنر هفتم در قاب تلویزیون یاد می داد، با دنیای تصویر و عکاسی و سینما همراه شدند. عالمی برای هموار کردن مسیر آموزش عکاسی و سینما و تقویت عکاسی در ایران نقش مهمی دارد و با تدریس، تالیف و ترجمه و ایجاد زمینه هایی برای آموزش عکاسی و سینما به تداوم جریان هنری و استمرار فرهنگی خدمتی کرد که شایسته تحسین و به یادماندنی است.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این پیام نوشه است: اکبر عالمی خود هنرمند ارزشمندی است و همواره بزرگان هنر و هنرمندان را از سر فروتنی تکریم کرد و با رفتارش یاد داد که قدرشناس هنر وهنرمندان باشیم، عالمی در همه زندگی پربارش آموزگار بود در اخلاق و تصویر و هنر. 

درگذشت این هنرمند گرانقدر را به خانواده عزیزش و دوستداران و شاگردانش تسلیت می گویم و از درگاه خداوند آرامش و بهترین درجات را برای زنده یاد عالمی خواستارم.»

پیام تسلیت گروه تخصصی سینمای فرهنگستان هنر 

محمدمهدی حیدریان ، رئیس گروه تخصصی سینمای فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران ، درگذشت اکبر عالمی، مستندساز، استاد دانشگاه تربیت مدرس، منتقد و پژوهشگر حوزه سینما را تسلیت گفت.  متن این پیام بدین شرح است:

«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

امروز روز تلخی برای سینمای ایران بود. عالمی از عالم سینما چهره برکشید. دکتر اکبر عالمی، استاد مهربان و متواضع و بااخلاق، خیل دوستان و شاگردان و علاقه‌مندان سینما را تنها گذاشت. سینمای نوین ایران بی‌شک مرهون تلاش‌های ویژه آموزشی و پژوهشی اوست. او با ذهنی فعال و قدرت بیانی کم‌نظیر پل ارتباطی دانشجویان بسیاری با سینما بود. امروز کمتر فعال سینمایی است که عرصه‌های حضور او را درک نکرده‌ باشد. او تصویری قدرتمند از سینمای جهان و ایران برای مخاطبان خود ارائه می‌داد و دانشی ارزشمند به دانشجویان خود عرضه می‌کرد. او با روحیه پژوهشی، آینده‌نگری هنری و زیبایی‌شناسی قدرتمند، مزرعه‌ای پُرثمر در فضای سینمای کشور به یادگار گذاشت.

گروه تخصصی سینمای فرهنگستان هنر که بارها و بارها از حضور مؤثر ایشان بهره برده بود، فقدان این استاد آگاه، پژوهشگر و دانش‌پژوه، مؤلف و مستندساز را که همیشه سرشار از عواطف انسانی نسبت به سینماگران و سینمای ایران بود و بحق در سینمای نوین ایران نقشی ارزشمند داشت، به دانشگاهیان، سینماگران و علاقه‌مندان سینما و جامعه هنری کشور تسلیت می‌گوید. مزرعه دانش سینمایی مرحوم دکتر عالمی همیشه سبز و گسترده باد!»

پیام تسلیت خانه سینما

در متن پیام این تسلیت آمده است: « خانه سینما درگذشت دوست و همکار ارزشمند خود زنده یاد اکبر عالمی را به خانواده محترم ایشان، همکاران گرامی در انجمن‌های مدرسان سینما، تهیه کنندگان سینمای مستند، آسیفا و… و همچنین اعضای محترم جامعه اصناف سینمای ایران تسلیت عرض می‌کند.»

پیام تسلیت مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی

در متن پیام علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی آمده است:

«انالله و انا الیه راجعون

در نهایت تٲلم و اندوه، یکی دیگر از اساتید و پیشکسوتانِ وزینِ سینما و تلویزیون ایران، دعوتِ حق را لبیک گفت.

نسل‌های مختلف علاقه‌مند به سینما در ایران، یا شاگرد استاد بودند و یا به خاطر دانش و اجرای مسلط و تأثیرگذار این استاد فقید، شیفته سینما شدند.

دریغ و هزاران دریغ که افتخار ایستادن در کنار ایشان کوتاه بود و این معلم باسواد سینما و رسانه، سرانجام امروز در جدال با کرونا به رحمت خدا پیوست.

درگذشت مرحوم مغفور، دکتر اکبر عالمی که عمرِ شریفش را صرفِ پژوهش، تعلیم و پروراندنِ نسل‌های مختلفی از سینماگران این سرزمین کرد، به خانواده محترم و دوستداران و شاگردان ایشان و خانواده صاحب‌عزای سینمای ایران، تعزیت و تسلیت عرض نموده، از درگاه پروردگار لطیف، برای روح سترگش، علو درجات و آرامش ابدی مسئلت می‌نمایم.»

پیام تسلیت مدیرعامل مؤسسه تصویر شهر

در متن هاشم میرزاخانی مدیرعامل مؤسسه تصویر شهر  آمده است:

«إِنَّا لِلّه و إِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ

درگذشت استاد گرانقدر و هنرمند پیشکسوت سینمای ایران مرحوم اکبر عالمی موجب تأثر و تألم خاطر شد.

درگذشت یکی از کارگردانان محبوب و خوش نام سینمای ایران، جامعه فرهنگی و دوستداران سینما را در غمی سنگین فرو برد. وی استادی تلاشگر و با اخلاق بود که عمر با برکت خود را خالصانه و متعهدانه صرف آموزش و تعلیم نسل‌های مختلفی از سینماگران این سرزمین کرد.

استاد اکبر عالمی همیشه برایم آموزگاری پرشور و عزیز بود که عاشقانه هنر را برای دانشجویان به تصویر می‌کشید و هزاران دریغ و افسوس که افتخار ایستادن در کنار ایشان کوتاه بود.

اینجانب فقدان این هنرمند گرانقدر را به اصحاب فرهنگ و هنر و خانواده ایشان تسلیت گفته و برای آن فقید سعید از درگاه خداوند رحمان رحمت و بخشایش و برای بازماندگان گرامی صبر و سلامت مسألت دارم.

روحش شاد و یادش گرامی باد.»

پیام تسلیت مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

پیام تسلیت محمد حمیدی مقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به شرح ذیل است:

«دکتر اکبر عالمی از هنرمندان برجسته و محبوب حوزه علمی و دانشگاهی سینما بود که بویژه در زمینه سینمای انیمیشن و مستند صنعتی، حضوری مؤثر در بطن آموزش و تولید داشت.

درگذشت این چهره نامی سینمای انیمیشن و مستند ایران را به خانواده محترم دکتر عالمی تسلیت گفته، برای روح بلند آن مرحوم آمرزش الهی مسئلت می‌نمایم. یادش گرامی باد.»

پیام تسلیت انجمن بازیگران سینمای ایران

به مناسبت درگذشت دکتر اکبر عالمی، شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرد:

«با نهایت تأسف دکتر اکبر عالمی، محقق، منتقد، فیلمساز و مدرس یگانه و بزرگ سینما و یکی از بزرگ‌ترین چهره‌های هنر و فرهنگ معاصر کشورمان از میان ما رفت.

شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران، در گذشت این استاد بی مانند را به خانواده محترم ایشان، هنرمندان و دانشگاهیان کشورمان تسلیت عرض می‌نماید.»

پیام تسلیت سازمان سینمایی حوزه هنری

سازمان سینمایی حوزه هنری با صدور اطلاعیه‌ای درگذشت استاد اکبر عالمی از اساتید و پژوهشگران سینما را تسلیت گفت، متن پیام تسلیت این سازمان به این شرح است:

«إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

سینمای ایران و جامعه علمی و دانشگاهی، یکی از پرافتخارترین و گران‌مایه‌ترین اساتیدش را از دست داد. استاد دکتر اکبر عالمی که تمام عمر زندگی‌اش را وقف در عرصه تحقیق، پژوهش و تدریس سینما و هنر برای وطنش و برای فرزندان این مرز و بوم کرد.

سازمان سینمایی حوزه هنری در گذشت این استاد بزرگ و ارزشمند را به جامعه علمی و دانشگاهی و همچنین جامعه سینمایی و هنری کشور تسلیت می‌گوید.»

پیام تسلیت انجمن عکاسان سینما

انجمن عکاسان سینما در پیامی درگذشت اکبر عالمی مجری،منتقد و مستند ساز صاحب نام را تسلیت گفت .

در متن این پیام آمده است:

«اکبر عالمی همواره از افراد تاثیر گذار و مانا در حوزه مستند سازی، ترجمه و نقد متون هنری بود و تالیفاتش در حوزه عکاسی منابعی قابل اتکا برای علاقه مندان عکاسی است.درگذشت استاد عالمی گرانقدر را به خانواده آن مرحوم وجامعه هنری تسلیت می گوییم و برای بازمانگان صبر و اجر آرزومندیم.»

در پاییزی که کرونا همچنان می تازد، جسم وجان استادی نازنین و عالم گیر از مزرعه هنر چیده شد. 

پیام تسلیت کانون کارگردانان سینمای ایران به مناسبت درگذشت اکبر عالمی

اکبر عالمی یگانه ای بود در  تدریس عشق و اخلاق و سینما. کانون کارگردانان سینمای ایران در غم از دست دادن این استاد تکرار نشدنی با همه دوستدارانش همدردی می کند.

️پیام تسلیت شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به مناسبت درگذشت استاد اکبر عالمی

ستاد اطلاع رسانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با انتشار پیامی درگذشت مرحوم اکبر عالمی استاد دانشگاه و مدرس سینما را تسلیت گفت.

به گزارش ستاد اطلاع رسانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، در این پیام آمده است: «بازگشت همه به سوی خداوند مهربان است. در این روزهای تلخ و سخت، درگذشت زنده یاد استاد اکبر عالمی که عمری را در راه ارتقای دانش و فرهنگ سپری کرد، تاسف بار و اندوهناک است. دستاوردهای فرهنگی او برای سینمای ایران باقی خواهد ماند و یاد و خاطره آن آموزگار خردمند و باوقار در قلبمان حک خواهد شد. درگذشت استاد اکبر عالمی را به خانواده محترم او، اهالی سینما و شاگردان پرشمارش که از سینماگران شاخص هستند، تسلیت می‌گوییم و از خداوند متعال می‌خواهیم سایه مهر و عطوفتش را بر سر ما و درگذشتگان‌مان بگستراند.

پیام تسلیت مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت

سید محمد طباطبائی حسینی نیز در پیامی درگذشت استاد اکبر عالمی؛ سینماگر، عکاس و استاد دانشگاه و عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت را تسلیت گفت.

متن پیام مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت به این شرح است:

خبر درگذشت استاد اکبر عالمی در امتداد خبرهای تلخِ این روزها غم را برای اهالی هنر استمرار بخشید. گویی قرار نیست کام‌مان تلخ نباشد. بعضی غم‌ها چنان در وجود آدمی ته‌نشین می‌شود که به زودی فراموش نخواهد شد؛ غم فقدان استاد اکبر عالمی از آن جنس است. همانطور که حسن خلق، تواضع و مهربانی او در مواجهه با دیگران، شور و هیجانی که از دیدن آثار هنرمندان جوان داشت و تلاش همواره‌اش  برای کمک به آن‌ها هرگز فراموش نمی‌شود. استاد اکبر عالمی فقط عکاس یا سینما‌گر یا استاد دانشگاه نبود؛ همه این‌ها بود و چیزی فراتر از این‌ها. او یک هنرمند به معنای واقعی کلمه بود. اینجانب ضمن عرض تسلیت به هنرمندان و شاگردان و علاقه‌مندان و به ویژه خانواده محترم ایشان برای  استاد اکبر عالمی آمرزش الهی خواستارم.

اکبر عالمی در قطعه هنرمندان به خاک سپرده می شود

زنده‌یاد اکبر عالمی متولد سال 1324 چند روز پیش به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شد و امروز سه شنبه 22 مهرماه دار فانی را وداع گفت.

بر اساس اعلام خانواده اش، مراسم تشییع زنده یاد اکبر عالمی فردا چهارشنبه ۲۳ مهرماه توسط خانه سینما در قطعه هنرمندان برگزار می‌شود و قرار است به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تنها تعداد محدودی از افراد مانند بستگان درجه یک او  در این مراسم حضور داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی