English

نشست خبری جشنواره فیلم کوتاه برگزار شد

نشست خبری سی و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران به دلیل شرایط موجود ناشی از همهگ یری بیماری کرونا، به صورت ویدئویی و آنلاین و با صحبتهای سیدصادق موسوی دبیر جشنواره برگزار شد.

نشست خبری جشنواره فیلم کوتاه برگزار شد

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج،  سیدصادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و دبیر سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران در نشست خبری آنلاین و ویدئویی این جشنواره در سخنانی با اشاره به وضعیتی که بیماری کووید 19 بر دنیا و ایران و همچنین برنامه های فرهنگی هنری حاکم کرده است، ابراز امیدواری کرد که این شرایط به زودی تمام شود و از روزهای بدون کرونا زودتر یاد کنیم.

وی با اشاره به برخی تغییرات در برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران، گفت: به دلایل مختلف که مهم‌ترین آن شرایطی است که کرونا تحمیل کرده است، جشنواره از فردا هفتم آبان فعالیت‌های آنلاین خود را در قالب نشست های تخصصی «37-20» آغاز می‌کند که سال های گذشته با جمعیتی بالغ بر 250 نفر برگزار می شد اما امسال از ظرفیت اینستاگرام استفاده کردیم تا بتوانیم محتوای آموزشی و فرهنگی خود را به صورت آنلاین و رایگان در این بستر منتشر کنیم. این نشست ها از 7 تا 17 آبان برگزار می شود و امیدواریم مباحث علمی و آموزشی که در این 10 روز و در قالب هر شب دو نشست عرضه خواهد شد مورد استفاده مخاطبان قرار گیرد.

وی گزارشی از روند آغاز برنامه های جشنواره از اسفندماه 98 ارائه کرد و افزود: در مجموع 4 هزار و 986 فیلم کوتاه خارجی به دبیرخانه ارسال شد که بیشترین فیلم‌ها از کشورهای فرانسه، آمریکا، هند، اسپانیا  و آلمان به دبیرخانه ارسال شده است. از این میان حدود یک درصد آثار انتخاب شدند و در واقع 56 فیلم کوتاه خارجی در جشنواره امسال حضور دارند.

دبیر جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران درباره فیلم های ایرانی نیز بیان کرد: در بخش ملی حدود هزار و 700 فیلم کوتاه مستند، داستانی، تجربی و پویانمایی به دبیرخانه ارسال شد و این ایام به انتخاب آثار در بخش ملی و بین‌الملل گذشت که 63 فیلم کوتاه داستانی، 30 فیلم کوتاه مستند، 16 فیلم انیمیشن داستانی و 25 فیلم کوتاه تجربی برای رقابت در جشنواره انتخاب شدند.

وی ابراز امیدواری کرد: جشنواره امسال با همه شرایطی که به واسطه کرونا به ایران و جهان تحمیل شده است دستاوردهایی هم از حیث تکثر انتشار و دسترسی بهتر علاقه‌مندان به محتوای تصویری ما فراهم کرده باشد؛ ما توانستیم از تمام صاحبان آثار بخش بین‌الملل این اجازه را بگیریم تا فیلم‌های خارجی راه یافته به جشنواره راه را به شکل آنلاین پخش کنیم، امیدوارم که امانت دار خوبی باشیم و این فیلم‌ها در بستر اینترنت پخش و قاچاق نشود و همزمان با پخش فیلم های ایرانی، این آثار به شکل آنلاین به نمایش گذاشته شود و مخاطبان و علاقه‌مندان فیلم کوتاه بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

سیدصادق موسوی در ادامه نشست، به سوالات خبرنگاران که به صورت صوتی و تصویری برای دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود، پاسخ داد.

موسوی در پاسخ به پرسش خبرنگار موج درباره برخی گلایه هایی که فیلمسازان جوان هر ساله نسبت به انتخاب های هیات انتخاب دارند، گفت: متوجه هستم دوستان جوان من، هنرمندان فیلمساز خوب کشورم با چه سختی هایی کار و منابع مالی خود را تامین می کنند و با چه رویاها و آرزوهایی پا در مسیر ساخت فیلم کوتاه گذاشتند و دوست دارند در مهم ترین ویترین فیلم کوتاه کشور که جشنواره فیلم کوتاه تهران است، دیده شوند اما قبول کنید از یک رقابت تنگاتنگ که نزدیک به 1700 فیلم ایرانی برای آن ثبت نام کردند و حداکثر 10 درصد آثار به جشنواره راه پیدا می کنند ما باید منتظر این گله ها و نارضایتی ها باشیم.

وی افزود: بیش از 90 درصد متقاضیان به جشنواره راه پیدا نمی کنند اما به این دلیل بخواهیم جشنواره را متهم به توجه ویژه به تهرانی ها و تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران کنیم از انصاف به دور است.

دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران تاکید کرد: امیدوارم این همه فیلم خوبی که تولید می شود و ممکن است ما نتوانیم در جشنواره میزبان شان باشیم بتوانند به جشنواره های معتبر دیگر داخلی و خارجی راه پیدا کنند و اگر فیلم خوبی باشند و هیات انتخاب جشنواره فیلم کوتاه تهران با مهربانی کافی با آن ها برخورد نکرده باشد و قدرشان را به جا نیاورده باشد، حتما در جشنواره های دیگر قدرشان به جا آورده خواهد شد، دیده می شوند، شناخته می شوند و می توانند جایزه کسب کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه