English

محمدرضا شجریان در ۸۰ سالگی دار فانی را وداع گفت/محل تدفین مشهد مقدس

محمدرضا شجریان بعد از تحمل یک دوره طولانی بیماری در سن هشتاد سالگی و در بیمارستان جم تهران دارفانی را وداع گفت.

محمدرضا شجریان در ۸۰ سالگی دار فانی را وداع گفت/محل تدفین مشهد مقدس

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری موج، محمدرضا شجریان استاد آواز ایرانی پس از تحمل مدت طولانی بیماری از چند شب گذشته (13 مهرماه) به دلیل وخیم شدن وضعیت جسمانی و علائم برخی از ارگان های حیاتی بدنش در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان جم بستری شده بود، بعد از ظهر امروز پنج شنبه 17 مهرماه 1399 دار فانی را وداع گفت.

این در حالی است که در دهمین اطلاعیه هیات مدیره این بیمارستان که ساعت ۱۴:۳۰ منتشر شده تازه‌ترین اوضاع جسمانی محمدرضا شجریان کماکان مانند روزهای قبل توصیف کرده بود که نیازمند تهویه مکانیکی وابسته به دستگاه و داروهای بالابرنده فشار است و تاکید کرده بود تمامی تیم‌های پزشکی در حال مداوای ایشان هستند.

شایان ذکر است بر اساس تصمیم خانواده شجریان پیکر آن مرحوم برای تدفین به مشهد مقدس منتقل خواهد شد.

خبرگزاری موج این ضایعه عظیم را به خانواده این استاد بزرگ، اهالی هنر و تمامی دوستداران خسروی آواز ایران تسلیت عرض می کند.

محمدرضا شجریان (زادهٔ ۱ مهر ۱۳۱۹) موسیقی‌دان و خواننده موسیقی اصیل ایرانی و نامزد ۲ جایزه گرمی بود. سایت انجمن آسیا وی را پرآوازه‌ترین هنرمند موسیقی اصیل ایرانی، روزنامهٔ ونکوورسان او را یکی از مهم‌ترین هنرمندان موسیقی جهان و همچنین رادیوی عمومی ملی (NPR) در سال ۲۰۱۰ وی را یکی از ۵۰ صدای برتر جهان معرفی کرده‌است.شجریان در میان دوستداران خود با عنوان خسروی آواز ایران نیز شناخته می‌شود.

محمدرضا شجریان، رئیس کنونی شورای عالی خانه موسیقی ایران، بنیان‌گذار گروه شهناز و مبدع چند ساز موسیقی است. همچنین از فرزندان محمدرضا شجریان، همایون و مژگان در زمینهٔ موسیقی فعالیت دارند. وی در قرائت قرآن نیز فعالیت داشته و دعای ربنا، معروف‌ترین تلاوت قرآنیِ اوست؛ این اثر را سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به عنوان اثر ملی ثبت کرده‌است.خوانندگان سرشناسی چون ایرج بسطامی، مظفر شفیعی، حسام‌الدین سراج، حمیدرضا نوربخش، علی جهاندار و پسرش همایون از شاگردان شجریان هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی