English

معاون هنری درگذشت عباس جوانمرد را تسلیت گفت

سیدمجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت عباس جوانمرد هنرمند پیشکسوت عرصه تئاتر ایران را در پیامی تسلیت گفت.

معاون هنری درگذشت عباس جوانمرد را تسلیت گفت

به گزارش خبرگزاری موج،  سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت عباس جوانمرد کارگردان و بازیگر تئاتر ایران را که دیروز 7 مهرماه در کانادا از دنیا رفت، تسلیت گفت. حسینی در این پیام نوشته است:

استاد عباس جوانمرد انسان و هنرمندی است که در ساحت های مختلف به تئاتر و هنر کشور خدمت کرد. کارگردانی و بازیگری کرد اما بسترها و بنیان هایی را نیز برای تئاتر ایران فراهم آورد و پژوهش هایی درباره تئاتر و همچنین نمایش ملی انجام داد. جوانمرد با کارگردانی و بازیگری، پژوهش و ایجاد ساختارهایی برای توسعه تئاتر ایران تلاش کرد. نام، آثار و نقش استاد جوانمرد در تئاتر و هنر ایران به یاد خواهد ماند.

درگذشت هنرمند گرانقدر استاد عباس جوانمرد را به خانواده، هنرمندان و دوستداران تئاتر تسلیت می گویم، روحش شاد و در آرامش و یادش گرامی.

عباس جوانمرد متولد سال ۱۳۰۷ و پس از سال‌ها تأثیرگذاری در زمینه تدریس، کارگردانی و نمایشنامه نویسی تئاتر در سن ۹۲ سالگی چشم از جهان فرو بست. کاگردانی آثاری چون غروب در دیاری غریب، قصه ماه پنهان، شهر طلایی و قصه طلسم حریر و ماهی گیر در کارنامه کاری او قرار دارد.

قرار است پیکر عباس جوانمرد در کانادا به خاک سپرده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه