English

چرخ به وضعیت باغ‌وحش‌های ایران می پردازد

بیست‌ودومین قسمت فصل جدید برنامه چرخ ساعت 19 امروز، سه‌شنبه ۱۱ شهریور 99، به بررسی وضعیت باغ‌وحش‌های ایران می پردازد.

چرخ به وضعیت باغ‌وحش‌های ایران می پردازد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما ، در این قسمت «چرخ»، حافظ آهی، مجری-کارشناس برنامه با شهاب‌الدین منتظمی ، مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش سازمان حفاظت محیط‌زیست و سپهر سلیمی، فعال حقوق حیوانات گفت‌وگو می‌کند. 

اولین باغ وحش به سبک جدید در ایران در زمان ناصرالدین‌شاه قاجار در باغ لاله‌زار در خیابان لاله‌زار کنونی ساخته شد و بعدها این باغ به فرح‌آباد منتقل شد که مرکز باغ‌وحش سلطنتی محسوب می‌شد. از همان روزها تا امروز درباره‌ وضعیت نگهداری این حیوانات در مراکز نگهداری شهرهای مختلف خبرهای بدی منتشر می‌شود. آزار حیوانات، کتک زدن آنها، ایجاد فضایی بسیار کمتر از استاندارد لازم برای زندگی حیوانات، عدم شست‌وشو و نظافت محل زندگی‌شان و ندادن غذا به حیوانات از جمله‌ این آزارها در باغ وحش‌های ایران هستند. بر اساس آخرین گفته‌های مسئولان سازمان محیط‌زیست در ایران بیش از 50 مرکز دارای مجوز برای نگهداری حیوانات وجود دارد که کمتر از نیمی از این موارد شامل مراکز بزرگی مانند باغ‌وحش‌ها و باغ پرندگان می‌شود و بقیه‌ی موارد مراکز نگهداری کم‌وسعتی هستند که شامل بوستان‌های شهری تهران (پارک ملت، پارک ساعی و ...) هم می‌شوند.

 «چرخ» در گفت‌وگوی امروز با حضور مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش سازمان حفاظت محیط‌زیست و نماینده‌ای از جمعیت مخالف وجود باغ‌وحش‌ها، آسیب‌ها، فرصت‌ها و وضعیت باغ‌وحش‌های ایران را نقد و بررسی می‌کند. 

فصل هفتم مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند. 

برنامه چرخ  چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت 19 به‌صورت زنده و به مدت 45 دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه