English

رحیم نوروزی در گفتگو با خبرگزاری موج:

فضای سلبریتی ها خوشایند من نیست/قرار بود سریال جدیدم در ماه رمضان پخش شود

بازیگر سریال های متعددی همچون دخترم نرگس در مورد جدیدترین فعالیتش و همینطور نکاتی که هنگام بازی در مقابل دوربین رعایت می کند سخن گفت.

فضای سلبریتی ها خوشایند من نیست/قرار بود سریال جدیدم در ماه رمضان پخش شود

رحیم نوروزی در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری موج در مورد فعالیت هایش گفت: من بازیگر نسبتا پرکاری هستم و برایم عجیب است که بسیاری از مردم از من می پرسند که چرا کار نمی کنی؟ شاید به این دلیل است که در فضای مجازی کمتر حضور دارم و سعی می کنم که با رسانه ها هم کمتر مصاحبه ای داشته باشم که ممکن است دوستان رسانه ای هم بگویند جواب خبرنگاران را نمی دهد و ... .

حاشیه سازی خود خواسته برای دیده شدن برخی از سلبریتی ها

بازیگر سریال حضرت یوسف ادامه داد: بعضی ها اهل جنجال و هیاهو هستند و هر از گاهی هم که نامی از آنها نیست و فکر می کنند که به فراموشی سپرده شده اند، خودشان اقدام به حاشیه سازی می کنند و زیرعمل جراحی می روند، کرونا می گیرند، ازدواج می کنند و طلاق می گیرند.

وی که بازی در سریال فاخته را هم در کارنامه دارد افزود: فضای سلبریتی ها خوشایند من نیست و زندگی شخصی و طبیعی برایم مهم تر است. ارتباط خوبی با شهرستان ها، روستا و طبیعت دارم و تدریسم را می کنم. فضای بازیگری فرع زندگیم است نه اصل آن. بازیگری شغل من است که از این طریق امرار معاش می کنم اما تبعات و پیرامونش را دوست ندارم.

این بازیگر که در چندین فیلم سینمایی از جمله اشنوگل ایفای نقش کرده در ادامه اظهار داشت: دوست ندارم با شخصیت اصلی ام در جامعه حضور پیدا کنم و دائم از خودم بگویم یا راجع به هر چیزی اظهار نظر کنم. همین که مردم و علاقمندان هر از گاهی کارهایم را ببینند کافی است.

رحیم نوروزی در ادامه این گفتگو در مورد جدیدترین سریالی که کار کرده گفت: سه ماه در شرایط سخت کرونایی در مشهد در پروژه ای به کارگردانی بهادر اسدی حضور داشتم که مانند سریال دخترم نرگس قرار بود از شبکه های سراسری و در ماه رمضان همزمان با شبهای قدر پخش شود که نرسید و نشد. دقایق ضبط شده و تعداد قسمت های این سریال، از شش هفت قسمت بیشتر شد و به ده قسمت رسید. حال منتظریم که ببینیم در کدام مناسبت به روی آنتن خواهد رفت.

وی با بیان اینکه نام فعلی این سریال را فراموش کرده و هنوز نام قطعی آن هم تعیین نشده است، در مورد نقشش گفت: طبق معمول یک آدم کش حرفه ای هستم که هر کسی جلویم می آید را می کشم!

باید سعی کنیم خوشگل بازی کنیم

نوروزی در پاسخ به اینکه مدام در چنین نقشی حضور پیدا می کنید راضی هستید گفت: کارگردانانی که با من کار می کنند معتقدند که نقش هایم تکراری نیست و از من سوال می کنند که چطور می توانم نقش های منفی را متفاوت از هم بازی کنم؟ من هم تلاشم را می کنم که هر کدام از این نقش ها ویژگی های متمایزی داشته باشند. به هر حال هر کاراکتری یک پس و پیش دارد و می توان برایش شناسنامه ای در نظر گرفت .گاهی هم یک سری از ویژگی ها تیپیکال هستند.

بازیگر سریال محبوب مدار صفر درجه و نردبام آسمان، افزود: معتقدم که باید سعی کنیم خوشگل بازی کنیم سوای از اینکه چقدر در خدمت قصه هستم یا به نقش نزدیک شده ام و یا تحلیلم از کارکتر چیست، زیبایی در سینما برجسته ترین منطق است. البته قطعا منظورم زیبایی ظاهری و خوش بر و رو بودن نیست بلکه ژستهای بازیگر باید طوری باشد که تماشاگرش را مرعوب کند؛ آن وقت هر کاری که انجام دهی به نظر درست می آید و تماشاگر او را تماشایی می بیند.

وی که در سالهای اخیر با مجموعه هایی همچون شیوع، نفس گرم، معمای شاه، افسانه هزارپایان، وارش و چندین اثر دیگر در قاب تلویزیون دیده شده در پاسخ به این سوال که با توجه به روند تولید آثار و زمان کمی که به طور معمول دارند فرصت کافی برای اتود زدن و طراحی این ژست ها دارید گفت: نه فرصت نیست ولی کار زیاد و تجربه باعث می شود که فاصله بین ذهن و اجرا کوتاه شود. یک آماتور یا هنرجو ممکن است نیاز به بحث و گفتگو، بیوگرافی نوشتن، ویژگی های نقش را روی کاغذ نوشتن و طراحی آن نقش داشته باشد اما من مجبورم این زمان را کوتاه کنم و از لحظه خواندن سکانس تا اجرا در کسری از ثانیه همه تصمیماتم را بگیرم.

این بازیگر که با حضور در سریال پس از باران به شهرت رسید افزود: به هرحال نمونه هایی از نگاه های متفاوت در ذهنم دارم که با دو حرکت گردن و سر و صورت ترکیب می کنم تا جذاب شود. اما نکته ای که حتما رعایت می کنم و در کلاس هایم در دانشگاه و به هنرجویانم هم توصیه می کنم این است که کم خرج کنم یعنی در مقابل دوربین حرکات زیادی نداشته باشم و حضورم مینی مالیستی و با کمترین حرکت باشد تا آنچه که انجام می دهم به چشم بیاید.

این مدرس هنر ادامه داد: چرا که بر صحنه تئاتر و در مقابل دید لانگ شات مخاطب نیستم و در واقع در مقابل دوربین ریزرفتارها هستند که دیده می شوند. این نکاتی است که در تجربه به دست می آید و همانطور که مرحوم استانیسلاوسکی می گوید بازیگری همچون دوچرخه سواری است؛ من می توانم دوچرخه سواری کنم اما این علم فیزیک است که می تواند آن را تبیین کند و توضیح دهد. همانگونه که توضیح دادن اینکه چگونه دوچرخه سواری می کنم غالبا سخت از خود دوچرخه سواری است، توضیح دادن اینکه در بازیگری چه می کنم هم پیچیده و سخت است.

رحیم نوروزی با سابقه حضور در نزدیک به شصت اثر سینمایی و تلویزیونی در پاسخ به این سوال که آیا با این میزان از مهارت و تجربه دوست دارید که بداهه بازی کنید یا اینکه کارگردان به شما بگوید که چگونه بازی کنید گفت: دوست دارم که کارگردان نظرگاهش را به من بگوید ولی معمولا مستقل عمل می کنم. دوست دارم که کارگردان نظرگاهش را بهمن بگوید اما اینکه واقعا بداند که چه می خواهد نه اینکه صرف اعمکال قدرت و مدیریت چیزی گفته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه