English

مستند خلاف عقربه های ساعت به جشنواره زاگرب راه یافت

بخش اصلی مسابقه جشنواره بین المللی مستند زاگرب کرواسی پذیرای فیلم مستند «خلاف عقربه های ساعت»ساخته جلال وفایی شد.

مستند خلاف عقربه های ساعت به جشنواره زاگرب راه یافت

به گزارش خبرگزاری موج، جشنواره مستند زاگرب که در پایتخت کشور کرواسی برگزار می شود از سال 2005 شروع به کار کرده و سال گذشته حدود 290 هزار نفر تماشاگر داشته است.

این جشنواره مستند که هر سال اوایل فروردین ماه برگزار می شد به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده و امسال در تاریخ 9 آبان بدون مهمان خارجی برگزار خواهد شد .

این فستیوال با تمرکز برآثار جدید، جسور، بدیع و بی پروا شانزدهمین دوره رقابتی خود را در دو بخش ملی و بین المللی برگزار خواهد کرد.  

 « خلاف عقربه های ساعت » ساخته جلال وفایی ، پیشتر در جشنواره مستند idfa آمستردام که معتبرین رویداد مستند در سراسر جهان محسوب می شود موفق به دریافت تندیس بهترین مستند نیمه بلند جشنواره شد؛ در بیانیه هیات داوران چنین آمده بود: دو دقیقه نخست این فیلم که با یک دوربین ارزان قیمت فیلمبرداری شده به تنهایی استحقاق دریافت این جایزه معتبر جهانی را دارد. 

  سینمای ایران دومین بار است که تندیس idfa را به خانه می آورد؛ پیشتر محسن عبدالوهاب موفق به دریافت این جایزه شده بود.

ساخت «خلاف عقربه های ساعت» 8 سال بطول انجامیده و روایتگر زندگی یک خانواده ایرانی است که همواره تحت تاثیر رویداد های سیاسی داخل کشور قرار گرفته اند. 

جلال وفایی فعالیت خود را در سینما با  دستیار کارگردانی فیلم های داستانی آغاز کرده  و این فیلم نخستین تجربه  او در سینما محسوب می شود اثری که علاوه بر کارگردانی، فیلمبرداری، فیلمنامه، تدوین و تهیه آن را نیز بر عهده داشته است.

همچنین حسن مهدوی (طراحی وترکیب صدا)، نسیم مایلی ( مدیر تولید و دستیار کارگردان)،  فواد قهرمانی (آهنگساز)، مهدی وفایی (ترانه سرا وخواننده تیتراژ)، منصوره بسمل (مشاور رسانه ای) ونگین جواهری فر بعنوان طراح پوستر در این مستند حضور داشته اند. 

پخش بین المللی فیلم را شرکت Art House Cinema با مدیریت مرجان علیزاده بر عهده دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه