English

پرس تی وی به دلیل عملکرد صحیحش معتبر است/شبکه های معاند با بد اخلاقی به دنبال جذب مخاطب هستند

یک کارشناس علوم ارتباطات معتقد است شبکه پرس تی وی در مدتی که از تاسیسش می گذرد توانسته سیر صعودی جذب مخاطب را به خوبی داشته باشد.

پرس تی وی به دلیل عملکرد صحیحش معتبر است/شبکه های معاند با بد اخلاقی به دنبال جذب مخاطب هستند

همزمان با سالگرد تاسیس شبکه پرس تی وی افسانه مظفری مدرس دانشگاه در رشته علوم ارتباطات به خبرنگار خبرگزاری موج درباره عملکرد این شبکه برون مرزی در سیزده سالی که از تاسیسش می گذرد گفت: تنوع برنامه های پرس تی وی، برگزاری میزگردها و مجریانی که از نژاد و پوششی متفاوت و متنوع بهره برده اند عملکرد این شبکه را نسبت به دیگر شبکه ها در وضعیتی بهتر و بهینه قرار داده است. این شبکه با اطلاع رسانی سریع و به موقع، تولید مطالب و محتوای جذاب و استفاده مناسب از تصویر و فیلم به خط ایده آل رسیده و نسبت به سال های گذشته مثمرثمرتر بوده است.

وی درباره جایگاه و اهمیت شبکه پرس تی وی در نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در واقع عملکرد هر شبکه رسانه ای نشان دهنده روند سیاست گذاری درست یک نظام است، چرا که این شبکه ها با اطلاع رسانی شفاف و سرعت بالای انتشار اخبار، آبرو و اعتبار برای نظام می خرند.

به گفته این مدرس ارتباطات، شبکه پرس تی وی باید از اهداف و سیاست هایی که نظام مدنظر دارد به خوبی حمایت کند و با تولید برنامه های متنوع عملکردی مثبت و در خور نظام جمهوری اسلامی خود را بخوبی در بین رسانه ها جای دهد.

مظفری در این باره که شبکه پرس تی وی تا چه حد در رقابت با دیگر شبکه های انگلیسی زبان بین المللی موفق بوده است، عنوان کرد: شبکه های انگلیسی زبان دسته بندی های مختلفی دارند و بر اساس عملکرد سیاسی و جناحی متمایز می شوند و اغلب نیز مخاطب مختلفی دارند. با این حال، پرس تی وی نسبت به دیگر شبکه های برون مرزی که در جهت تقویت نظام حرکت می کنند جایگاه بهتر و شناخته تری دارد. 

وی ادامه داد: این جایگاه پرس تی وی فقط به خاطر سال ها فعالیت و تجربه چندین ساله اش نیست، بلکه به اعتباری که کسب کرده نیز بازمی گردد. عملکرد صحیح است که برای یک رسانه اعتبار می آورد.

این کارشناس علوم ارتباطات صراحت، شفافیت و سرعت در انتشار اخبار را در رقابت یک شبکه با دیگر شبکه ها موثر دانست و تصریح کرد: شبکه پرس تی وی در قیاس با شبکه های معاند که فقط جنبه رسیدن به هدف خود را درنظر می گیرند، اخلاق رسانه ای را سرلوحه قرار داده و همین امر در موفقیت آن سهم به سزایی دارد.

مظفری با اشاره به این که شبکه های معاند و رقیب، اخلاق رسانه ای را رعایت نمی کنند و تنها رسیدن به هدف به هر قیمتی برایشان مهم است، گفت: بسیاری از این رسانه ها از تاکتیک و ترفندی بهره می گیرند تا با انتشار اخبار خصوصی و نادرست برای مخاطبانی که اطلاع، سواد رسانه ای و ارتباطی کافی ندارند به اهداف خود برسند. مخاطب باید از جنبه سواد رسانه ای تقویت شود تا میان این شبکه ها تفاوت و تمایز قائل گردد.

وی با تاکید بر اینکه بهره گیری از تکنولوژی های روز در جذب هر چه بیشتر مخاطب تاثیر دارد، عنوان کرد: اگر چه میزان تاثیرگذاری یک شبکه باید مبتنی بر امکانات و تسهیلاتی باشد که در اختیار دارد اما صداقت، اخلاق مداری، تاکتیک و محتوای سمعی و بصری جذاب نیز در جلب مخاطب بی تاثیر نیست. 

مدیر گروه علوم و ارتباطات واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد برای بهتر شدن عملکرد پرس تی وی پیشنهاد کرد: پرس تی وی باید اخبار بیشتری را در سطح بین المللی انتشار دهد و در کنار اخبار داخلی به اخبار بین المللی نیز بپردازد. روندی که این شبکه در پیش گرفته در جذب مخاطب خیلی تاثیرگذار است و بهره گیری از صاحب نظران و کارشناسان خارجی و اعمال دیدگاه ها و نظرات مخاطبان کشورهای مختلف در برنامه ها این تاثیر را دو چندان خواهد کرد. 

به گفته این استاد ارتباطات، استفاده هر چه بیشتر از نظرات کارشناسی و گنجاندن برنامه های تفسیر، تحلیل و برگزاری میزگردهایی با حضور افراد صاحب نام و شناخته شده بین المللی در تاثیرگذاری هر چه بیشتر این شبکه در جوامع بین المللی موثر خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه