English

انتقاد کارگردان زیرخاکی از حجم بالای تبلیغات تلویزیونی/ماجرای دنباله دار آزار مخاطب تلویزیون با تبلیغات

جلیل سامان از حجم تبلیغات به نمایش درآمده حین پخش سریال زیر خاکی انتقاد کرده و از طرف مسئولان بازرگانی و پخش سازمان صدا و سیما از مخاطبان عذرخواهی کرده است.

انتقاد کارگردان زیرخاکی از حجم بالای تبلیغات تلویزیونی/ماجرای دنباله دار آزار مخاطب تلویزیون با تبلیغات

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری موج، جلیل سامان کارگردان زیرخاکی، سریال پربیننده این روزهای تلویزیون، از حجم بالای تبلیغات در حین پخش این سریال انتقاد می کند که این داستان سبقه ای طولانی در رسانه ملی پیدا کرده است.

بهانه خویش گردان بودن و هزینه های بالای اداره سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ، این امکان را به مدیران صدا و سیما داده تا به فروش باکس های تبلیغاتی متعدد مبادرت ورزند. باکس های تبلیغاتی که ارزش آنها در پس و پیش و میانه برنامه های پربیننده، بعضا  میلیاردها تومان برآورد می شود. ارزشی که زمانی باعث اختلاف بین مهران مدیری و مدیران سازمان بر سر سهم خواهی شد و مدتی او را بیرون از گردونه تولید سازمانی نگه داشت و به نظر می رسد توجیه کننده پرداخت های نجومی به بسیاری دیگر از برنامه سازان و مجریان سلبریتی تلویزیون همچون رضا رشیدپور ، رامبد جوان و ... هم باشد.

اما مخاطب که مجبور به تماشای این تبلیغات تحمیلی است دلزده و مکدر می شود و واکنش های تندی نسبت به این موضوع نشان می دهد. همانطور که وقتی تبلیغات مابین پخش سریال پایتخت ۶ به کارگردانی سیروس مقدم در شبکه اول به اندازه‌ای بود که تقریبا هر یک ربع یک بار بیننده با بسته‌ای از تبلیغات چند دقیقه‌ای و تقریبا هم‌اندازه‌ی دقایق پخش‌شده از سریال، مواجه می‌شد، این واکنشهای زیاد تولید کنندگان پایتخت را هم به واکنش وادار کرد.

بر همین اساس  محسن تنابنده - نویسنده و بازیگر پایتخت ۶ - ساعتی پس از پخش نخستین قسمت از این سریال، در واکنش به حجم بالای تبلیغات در خلال پخش، با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام خطاب به مخاطبان تصریح کرد:" دوستان پخش تبلیغات بازرگانی بین سریال پایتخت خارج از اراده سازندگان و بر عهده تلویزیون است."

وی تاکید کرد: "ما هم مثل شما از حجم تبلیغات دلخور و کلافه هستیم."

این وضعیت اما کماکان ادامه دارد به نحوی که جلیل سامان که معمولا بسیار کم هیاهو و کم حاشیه است، در جدیدترین فعالیت اینستاگرامی خود با انتشار عکسی از صفحه تلویزیون حاوی تبلیغات روی تصاویر زیرخاکی نوشت: "متاسفانه حجم زیادی از قاب رو تبلیغات پرکرده! من از طرف همکارانم در بازرگانی و پخش از مخاطبین محترم عذرخواهی می کنم."

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه