English

کاظم نوربخش در گفتگو با خبرگزاری موج:

طنازی های سلمان برایم قابل لمس بود/دخترانم مشوق بازیگریم هستند

بازیگر نقش سلمان در سریال نون.خ از پیشینه هنریش و نحوه پیوستنش به این پروژه سخن گفت.

طنازی های سلمان برایم قابل لمس بود/دخترانم مشوق بازیگریم هستند

کاظم نوربخش، بازیگر نقش سلمان در سریال نون.خ که با خنده های خاصش به طور ویژه مورد توجه قرار گرفت در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون خبرگزاری موج در مورد پیشنه هنری خودش گفت: من روز یکم مهرماه ۱۳۵۵ در شهرستان بیجارگروس(بام ایران) استان کردستان و در یک خانواده هنرمند به دنیا آمدم. برادر بزرگترم به عنوان بازیگر و کارگردان فعال بود و من هم به همین واسطه و به دلیل علاقه وافری که به هنرهای نمایشی داشتم از سال ۱۳۶۴ در زمینه تئاتر فعالیت خود را شروع کردم.

وی افزود: در عین حال ورکشاپ های متعدد با اساتید بنام تئاتر ایران را تجربه کرده ام، در عرصه کارگردانی و بازیگری هم آثاری را در کارنامه خود دارم که از این میان می توان به کارگردانی «خودکرده را تدبیرنیست»، «آنجا»، «صدامیان»، «پایان روز اول»، «یک شهرو یک صحبت»، «شناسنامه پدبزرگ» و بازیگری «خودکرده راتدبیر نیست»، «شازده کوچولو»، «نقطه ته خط»، «بیژن و منیژه»، «غوغای درون»، «پرونده ناتمام»، «معرکه آتش»، «سوگ سیاوش»، «معرکه در معرکه»، «صدامیان»، «یک شهر و یک صحبت»، «محله مردخونه» اشاره کرد.

این هنرمند ادامه داد: در چند اثر تلویزیونی هم به نام های «فیلم نامه»، «نای نینوا»، «شهرمهتابی»، «آخرین بازدید»، «ساکن سیاهی»، «خداحافظ شهرگدایان»، «نون.خ 1 و 2 حضور داشته ام.

آقاخانی با شناختی که از من داشت نقش را به من داد

کاظم نوربخش در مورد نحوه آشناییش با سعید آقاخانی و پیوستن به سریال نون خ گفت: از قبل آقاخانی را می‌شناختم و به واسطه‌ همشهری بودن و همکاری‌هایی که در زمینه‌ی تئاتر در سال‌های دورتر داشتیم. خیلی دوست داشتم در این پروژه هم حضور داشته باشم بنابراین مثل همه عزیزان هنرمند تست دادم. به رغم اینکه عده‌ زیادی شرکت کرده بودند اما فقط تعداد محدودی انتخاب شدند.

کاظم نوربخش بازیگر نقش سلمان در سریال نون خ

این هنرمند با بیان اینکه سعید آقاخانی بنا بر شناختی که از من داشتند افتخار ایفای نقش سلمان را به بنده سپرد، افزود: به نظرم آقاخانی یکی از بهترین و کار بلدترین هنرمندان سینما است. البته جا دارد که از مصطفی تنابنده هم یاد کنم که از  لحظه‌ تست تا پایان کار به عنوان مشاور در کنار کارگردان بود و بسیار برای این مجموعه زحمت کشید و حضورش قدرت فوق العاده‌ای به این پروژه می‌داد. همچنین مهدی فرجی تهیه کننده‌ این سریال که تجارب ارزنده‌ای در اختیار ما گذاشت و به همه‌ بازیگران و عوامل مجموعه اهمیت می‌داد.

وی در مورد دلیل اینکه شخصیت سلمان اینقدر در دل مخاطب جا باز کرد، گفت: چون سعی داشتم از ادا دور باشم و تا جایی که امکان دارد نقشم طبیعی جلوه کند. بیشتر کارهای من در حوزه‌ی کمدی و طنز است این تجربه به کمک من آمد و به شخصیت سلمان کمک کرد.

بازیگر نقش سلمان به خنده های خاص این کاراکتر اشاره کرد و گفت: سلمان و طنازی‌هایش بسیار برای من قابل لمس بود انگار سالها بود که او را می‌شناختم. خوشبختانه از پیام‌های فراوان و پر مهر مردم مشخص بود که مورد پسند واقع شده و مردم دوستش داشتند. در کل به نظر می رسد که مردم مجموع سری اول سریال «نون.خ» باز خورد خوبی داشت و همین امر هم باعث شد تا سری دوم ساخته شود.

بیشتر بخوانید:

برای حضور در کلاسهای بازیگری در چادر می خوابیدم/مدیون سعید آقاخانی هستم

سالهاست که در قرنطینه ایم/ جذابیت نون.خ در ساختار و محتوا است

نور بخش در پاسخ به این سوال که آیا در خانه هم  به اندازه شخصیت سلمان در سریال «نون خ » شوخ طبع و طناز هستید گفت: تقریبا، خانواده‌ من اکثرا هنری بودند و من در کودکی هم طبع طنز داشتم و شاید این طنازی ارثی است. اتفاقا در تقلید صدا افراد فامیل و شخصیت هایشان  معروف بودم و همیشه سرگرمی دورهمی‌های فامیل ایفای نقش‌های من بود. اما شخصیت من در هر کدام از فضای کار و خانواده کاملا متفاوت از دیگری است. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا کار کردن در آن شرایط سخت، آزار دهنده نبود اظهار داشت: شرایط که خیلی سخت بود اما چون هدف شاد کردن مردم بود همین امر به ما انرژی مضاعف می‌داد که شرایط سخت را تحمل کنیم.

پایان فصل دوم نون.خ تحت تاثیر کرونا نبود

این بازیگر به پایان یافتن ناگهانی فصل دوم نون. خ اشاره کرد و گفت: به هر حال ما در اوج شیوع کرونا نزدیک به یک ماه و نیم کار کردیم. پایان کار ما چندان به کرونا ارتباط نداشت بلکه همین مقدار برای فصل دوم تعیین شده بود و به پایان رسید و ادامه داستان به فصل سوم موکول شد.

کاظم نوربخش بازیگر نقش سلمان در سریال نون خ

وی در پاسخ به این سوال که آیا کرونا فعالیت های هنری شما را تحت تاثیر قرار داده گفت: کرونا بی تاثیر بر فعالیت های ما نبود اما به هرحال شاید این بیماری کماکان ادامه داشته باشد و ما باید بتوانیم با آن به زندگی ادامه دهیم. بر همین اساس اینطور که گفته شده اگر لوکیشن ها استریلیزه شوند، فعالیت های تولیدی می تواند از سر گرفته شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما نقش خاصی را برای بازی در نظر دارید و اگر به شما نقش منفی پیشنهاد شود می‌پذیرید، گفت: نقش خاصی مد نظرم نیست. فقط دلم می‌خواهد نقشی که برای من در نظر گرفته می‌شود را به خوبی ایفا کنم و به زیبایی هر چه تمام نشان دهم. به عنوان یک بازیگر آرزو دارم که همه نقش‌ها را تجربه کنم و این برای درجه اهمیت بالایی دارد.

نوربخش در مورد شغل اصلی و محل سکونتش گفت: نه من در حال حاضر کارمند اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان بیجار هستم و در واقع شغلم کارمندی است. من اهل شهرستان بیجار هستم و در همین شهر ساکنم. اما اگر روزی از این شهر هجرت کنم به هیچ وجه فراموشش نمی‌کنم چون زادگاه و موطن من است.

این بازیگر سریال نون.خ به عنوان سخن پایانی گفت: در ابتدا از خانواده‌ عزیزم که در هر شرایطی در کنارم بودند تشکر می‌کنم مخصوصا همسر عزیزم و از جناب سعید آقاخانی و مصطفی تنابنده نازنین که بنده را لایق همکاری دانستند. در آخر از دو دختر نازنینم زینب و نازنین زهرا هم که در عرصه‌ بازیگری مشوق من بودند تشکر می‌کنم.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه