English

دانشگاه استاد فرشچیان برای مسابقه ملی «خاطره نگاری بیماری کرونا» فراخوان داد

​دانشگاه آزاد اسلامی واحد هنرهای اسلامی- ایرانی استاد فرشچیان آخرین مهلت ارسال اثر به مسابقه ملی خاطره‌نگاری بیماری کرونا را ۱۵ تیر ۱۳۹۹ اعلام کرده است.

دانشگاه استاد فرشچیان برای مسابقه ملی «خاطره نگاری بیماری کرونا» فراخوان داد

به گزارش خبرگزاری موج، ​دانشگاه آزاد اسلامی واحد هنرهای اسلامی- ایرانی استاد فرشچیان فراخوان مسابقه ملی «خاطره نگاری بیماری کرونا» را با شعار «اگر ثبت نشود فراموش می‌شود» منتشر کرده است. در متن کامل این فراخوان بدین شرح است:  

"خاطره نگاری صرفاً روایت یا داستان‌گویی درباره تجربه شخصی یک فرد نیست بلکه علاوه بر اینکه شکلی از بایگانی و جلوه‌ای از تاریخمندی است، می‌تواند دربرگیرنده تجربیات ارزشمندی مانند ارتباط با خود یا با دیگری نیز باشد. بحران کرونا تجربه‌ای بی سابقه است که در آن رویدادهای بی نظیری از سختی‌ها و آسیب‌ها از یک سو و رشادت‌ها و فداکاری‌ها از سوی دیگر را می‌بینیم که می‌توانند برای آیندگان دستاوردهای ارزشمندی محسوب شوند. بر همین اساس است که گونه‌های متعددی مانند «وقایع نگاری»، «بحران نگاری»، «فاجعه نگاری» … و امروز «کرونا نگاری» امری خطیر و وظیفه‌ای تاریخی محسوب می‌شود.

برای جلوگیری از فراموشی این ابر-رخداد و تجربیات آن است که دانشگاه آزاد اسلامی واحد هنرهای اسلامی- ایرانی استاد فرشچیان و دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران اقدام به گردآوری و ثبت آن می‌کنند. بدین منظور از کلیه کسانی که خاطراتی در این خصوص دارند دعوت به نوشتن و ارسال آنها به دفتر خاطره نگاری می‌کند. دفتر یاد شده ضمن اهدای جایزه به بهترین خاطرات نسبت به چاپ برگزیدگان آن خود را مسئول می‌داند.

لازم است برای نگارش خاطرات به شرایط زیر توجه شود:

۱- ارتباط مستقیم یا غیرمستقیم با بیماری کرونا داشته باشد.

۲- دارای انسجام روایی باشد.

۳- روایتی خاص و تاثیرگذار باشد.

۴- دارای یک پیام اخلاقی، عاطفی یا منطقی باشد.

لازم به توضیح است در مرحله نخست خاطره نگاری حداقل در سه صفحه و حداکثر در ۱۰ صفحه نگاشته شود. در مرحله دوم و پس از تأیید هیئت داوران این خاطره نگاری‌ها می‌توانند بسط داده شوند.

علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه خاطره نگاره‌های خود را در فرمت ورد به آدرس ایمیل زیر ارسال کنند.

Khaterenegari1399@gmail.com

تلفن: ۰۲۱۶۶۴۷۸۲۰۲ داخلی ۸

لازم به توضیح است که زمان نهایی ارسال خاطره نگاره‌ها ۱۵ تیر ۱۳۹۹ در نظر گرفته شده است."

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه