English

اقدامات وزارت ارشاد برای حمایت از کسب و کار‌های فرهنگی در بحران کرونا

مسئول محیط کسب و کار‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ازا ارائه سه اقدام ویژه این وزارت خانه در بحران کرونا برای جبران خسارت‌های مالی از کسب و کار‌های فرهنگی خبر داد.

اقدامات وزارت ارشاد برای حمایت از کسب و کار‌های فرهنگی در بحران کرونا

به گزارش خبرگزاری موج، لادن حیدری مسئول محیط کسب و کار‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حمایت دولت برای جبران خسارت‌های مالی از کسب و کار‌های فرهنگی گفت: در راستای حمایت از کسب و‌کار‌های آسیب‌دیده حوزه فرهنگ و هنر در بحران کرونا سه اقدام از اسفند سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و پیگیری‌ها در این راستا تا حصول نتیجه مطلوب ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: این اقدامات شامل تدوین و پیشنهاد بسته ‌های حمایتی، برآورد میزان خسارت‌های وارده و رایزنی‌های لازم برای جلب حمایت‌ها و مصوبات دولتی در جبران خسارت کسب و کار‌های بخش فرهنگ و هنر می‌شود.

حیدری در تشریح این سه اقدام تصریح کرد: تدوین سیاست‌های حمایتی برای فعالان اقتصادی و کسب و کار‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای که در زمره پیشتازان اجرای محدودیت‌های مصوب ستاد بحران کرونا با توقف فعالیت‌هایشان قرار دارند، از نخستین روز‌های بحران در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت. گام اول درج کسب و کار‌های زیان دیده بخش فرهنگ و هنر در شمار کسب و کار‌های مشمول دریافت بسته‌های حمایتی مصوب هیأت دولت و بانک مرکزی در مصوبه یازدهم فروردین ماه سال جاری هیأت دولت بود که بلافاصله پس از تصویب و برآورد اولیه خسارت، بسته‌ های حمایتی، تدوین و به مراجع ذیربط پیشنهاد شد.

وی افزود: با پیگیری‌های وزیر، بخشودگی اجاره بهای فضا‌های فرهنگی و هنری واگذار شده به بخش خصوصی در هیأت دولت، به تصویب رسید و ابلاغ شد. بر مبنای این مصوبه هیأت دولت و به دستور وزیر محترم، فعالان بخش غیردولتی که مجمتع‌های فرهنگی و هنری را در اختیار دارند و با همه‌گیری بیماری کرونا، از ادامه فعالیتشان بازمانده‌اند، از پرداخت اجاره‌بهای فروردین و اردیبهشت ماه در سال جاری معاف هستند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال تاکید کرد: امیدوارم با تخصیص اعتبار مورد نیاز در قالب کمک‌های بلاعوض و اعطای تسهیلات و بخشودگی‌ها، از میزان نگرانی‌ها و خسارت‌ها کاسته شود.

بخشودگی اجاره بهای فضا‌های فرهنگی و هنری بخشی از تنگنا‌ها را کاهش می‌دهد

حیدری درباره تهیه و در نظر گرفتن بسته‌های حمایتی گفت: بسته ‌های حمایتی پیشنهادی وزارتخانه در قالب تسهیلات (کم ‌بهره و قرض‌ الحسنه) و همچنین کمک‌ های بلاعوض در قالب یارانه برای جبران خسارت وارده و پرداخت حقوق و نیز بخشودگی و یا استمهال تعرفه‌ های بیمه، عوارض و هزینه ‌هایی، چون اجاره‌ بها، به مراجع ذیربط ارسال شده که با توجه به مصوبه هیات دولت برای بخشودگی اجاره بهای فضا‌های فرهنگی و هنری بخشی از تنگنا‌های موجود به دلیل اثرات زیان بار تحریم و تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری در روز‌های مبتلا به کرونا کاهش می‌یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه