English

در پنجمین روز از سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر؛

رستاک قطعاتی از آلبوم جدیدش را در تالار وحدت رونمایی کرد

گروه رستاک در سی و پنجمین دوره جشنواره موسیقی فجر با اجرای قطعاتی شاد و محلی حضور پررنگی داشت و از قطعات آلبوم جدید خود نیز رونمایی کرد.

رستاک قطعاتی از آلبوم جدیدش را در تالار وحدت رونمایی کرد

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری موج، گروه رستاک در سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر با اجرای چندین قطعه موسیقی به زبان کردی و آذری در تالار وحدت ، ضمن اینکه بار دیگر تبحر گروه به انواع موسیقی محلی را نشان دادند با اجرای قطعه ای تلفیقی از منطقه جنوب کرمان و قطعه ای از هرمزگان به نوعی از آلبوم جدید خود نیز رونمایی کردند.

همچنین گروه رستاک در این اجرای خود قطعات معروفی همچون رعنا رعنا به زبان گیلکی و بارو بارو به زبان لری و لیلا درو واکن مویوم از موسیقی محلی خراسان و تربت جام را اجرا کرد تا کلکسیونی از قطعات خود را به نمایش گذاشته باشد.

فرزاد مرادی یکی از خوانندگان و نوازندگان این گروه، در بخشی از این برنامه گفت: گروه رستاک به تازگی پروژه جدیدی را آغاز کرده که در آن به اجرای قطعاتی از کشورهای همسایه همچون ترکیه، آذربایجان و افغانستان نیز پرداخته است.

سپس گروه موسیقی رستاک، قطعه ای از موسیقی محلی کشور آذربایجان را در این کنسرت اجرا کرد.

پس از آن این گروه به اجرای  قطعه شاد هله مالی از موسیقی جنوب ایران و موسیقی محلی بوشهر پرداخت که با همخوانی تماشاگران همراه شد.

در ادامه رستاکی ها جینگ و جینگ ساز، قطعه ای از قطعات شیرازی که در زبان محلی به آن واسونک گفته می شود، را اجرا کردند و پایان بخش این کنسرت، قطعه کردی سوزله بود. گرچه گروه رستاک پس از درخواست تماشاگران قطعه بارو بارو را باردیگر به عنوان حسن ختام برنامه اجرا کرد.

گروه موسیقی رستاک در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و تمرکز خود را بر موسیقی فولکلور ایرانی گذاشت. این گروه در حیطه های مختلفی از جمله پژوهش و تحقیقات میدانی، آموزش و ساخت موسیقی برای فیلم و تئاتر فعالیت کرده اند. از رستاک تا کنون ۵ آلبوم موسیقی منتشر شده است.

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر به ریاست محمد الهیاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیری شاهین فرهت از چهارشنبه شب ۲۳ بهمن تا روز چهارشنبه ۳۰ بهمن در تالار وحدت، تالار رودکی، بنیاد آفرینش‌های هنری هنری نیاوران، تالار سوره حوزه هنری، مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی و سالن میلاد نمایشگاه بین المللی میزبان مخاطبان خواهد بود و ۸۲ گروه موسیقی در بخش‌های موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک، بین‌الملل، پاپ، ارکسترال، تلفیقی، بانوان، کودک و نوجوان با ۹۰ اجرا در ۸۰ نوبت به اجرای برنامه می‌پردازند.

مراسم اختتامیه سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر پنج شنبه اول اسفند در تالار وحدت طی مراسم ویژه ای با حضور مسئولان کشوری و فرهنگی و هنری همراه با اهالی هنر به ویژه موسیقی و مردم برگزار خواهد شد. در این مراسم از هنرمندان و استادان بزرگ موسیقی ایران چون افلیا پرتو، نادر مشایخی، حسن اسکندری و هوشنگ ظریف طی مراسمی در اختتامیه تجلیل به عمل خواهد آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی