English

در نشست خبری پوست عنوان شد:

پوست در حد استانداردهای جهانی ساخته شده است/بامزه ترین نشست خبری سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

بهمن ارک گفت: اعتقادی ندارم باید گونه های مختلفی را در سینما تجربه کنیم و به نظرم ما باید المان ها و فضاهای خودمان را کشف کنیم.

پوست در حد استانداردهای جهانی ساخته شده است/بامزه ترین نشست خبری سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، نشست خبری فیلم پوست با حضور بهرام و بهمن ارک کارگردان، محمدرضا مصباح تهیه‌کننده، جواد قامتی و فاطمه مسعودی فر و عاشیق ولی عبدی بازیگران، پوریا پیشوایی و علی آبپاک مدیر فیلمبرداری، پوریا اخوان و رسول علیزاده طراح صحنه، حمید جانی‌پور عکاس و ایلیا محمدی‌نیا منتقد و با اجرای فرزاد حسنی ۲۰ بهمن ماه در سانس سوم در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

سحر عصرآزاد در ابتدای نشست گفت: پوست از چند وجه در سینمای ایران و جشنواره فیلم فجر منحصربفرد است؛ برادران ارک نگاه خاص خودشان را دارند و این نگاه یکدفعه متولد نشده و بعد از چند کار کوتاه برادران ارک به قوام رسیده است. ما در سینمای خودمان با فقر مواجه هستیم و پوست جای خالی این نوع سینما را پر می کند. آنها توانستند ریشه های ترس ایرانی را مطابق بر باورهای ایرانی به منصه ظهور برسانند. نکته بعدی قصه گویی بسیار فیلم است؛ در سینما لازم است قصه را خیلی خوب تعریف کنیم که این دو برادر موفق شدند. بنظرم فیلم به لحاظ فرم، کارگردانی، قاب بندی و تمهیدات سینمایی برای خلق جلوه های بصری جدید و ... توانسته استانداردهای خوبی را به نمایش بگذارد.

بهرام ارک درباره فیلمسازی به زبان غیرفارسی گفت: واقعیت این است که فیلمسازی به زبان دیگر، شاید پوئن فرهنگی و اقتصادی به همراه داشته باشد و ادامه فیلمسازی بهمن و من منوط بر این است که ببینیم آیا این فیلم از فروش سربلند بیرون می آید یا خیر.

بهمن ارک همچنین گفت: نماها را من جدا و بهرام جدا می گرفتیم و به تدوینگر اجازه می دادیم تا انتخاب کند.

بامداد افشار درباره جنس موسیقی فیلم گفت: این موسیقی به دو سه پاره تقسیم می شد؛ موسیقی متن فیلم و موسیقی عاشیق که راوی قصه است که باید ترکیب می شد. کارگردان از من موسیقی شَمَنیسم را خواست تا موسیقی آلتاکا یا مغولی که فضای جن و پری دارد، بسازیم و ترکیب کنیم. خواننده پیدا کردن در ایران برای این نوع کار خیلی سخت بود اما در فضای اینستاگرام شخصی را یافتیم و اجرا کرد.

بهمن ارک نیز گفت: با بامداد دو بار موسیقی متن را ساختیم. جن ها را از نقاشی های سیاه قلم الهام گرفتیم و تحقیق کردیم در مورد جن هایی که ساز می زنند و موسیقی شمنیسم را استخراج کردیم. این نوع موسیقی را مناسب دیدیم که جن ها با ان بخوانند.

بهرام ارک نیز درباره انتخاب بازیگر بیان کرد: سراغ بازیگرانی چهره چون هادی حجازی فر رفتیم و مساله داشتیم که بازیگری را پیدا کنیم که ترکی را بدون لهجه صحبت کند. اما جواد قامتی بازیگر مطرحی در منطقه ماست و من انتخابش کردم ولی بهمن با او مخالف بود.

جواد قامتی با بیان اینکه در تبریز چهره است و چهل کار نمایشی کار کرده، گفت: این اولین کار سینمایی من نیست لیکن چون کار قبلی ام توفیق پروانه نمایش نداشت دیده نشدم. در یک سریال ۶۶ قسمتی نیز ایفای نقش کردم. امروز از دیدن کار خودم لذت بردم و خوشحالم در این گروه سهمی داشتم.

بهمن ارک در پاسخ به سوالی که درباره دلیل علاقه دو کارگردان به این نوع گونه سینما پرسید، گفت: اعتفادی ندارم که باید گونه های مختلفی را در سینما تجربه کنیم به نظرم ما باید المان ها و فضاهای خودمان را کشف کنیم. ما نیز دنبال فضاهای جدید هستیم و امیدواریم المان های جدید را گم نکنیم.

محمدرضا مصباح تهیه کننده فیلم نیز گفت: در روند تولید فیلم چند گروه به ما کمک کردند. ۹۰ درصد فیلم در تبریز تولید شد و فیلم به لطف خدا و همت دوستان در حد استاندارد جهانی است. سینما تهران نیست و به وسعت ایران است و اگر به این موضوع توجه شود قطعا موفیقت های بیشتری کسب می کنیم.

پوریا پیشوایی درباره فیلمبرداری گفت: من و علی ابپاک هر دو قلب مان برای فیلم می تپید و برای کار هر دو به یک زبان مشترک رسیدیم.

علی آبپاک با بیان اینکه تجربه دومش با برادران ارک بود، گفت: برادرها چند فیلم موفقی را در منطقه اذربایجان کار کرده بودند و من اولین کارم با آنها در حیوان بود. این دو برادر شدیدا عاشق لنز تله هستند و سبک فیلمبرداری انها، نزدیک به فیلم زیبای ایناریتو است که مبتنی بر اینسرت های طولانی و عمق میدان های کم است. من عادت ندارم فوکوس من داشته باشم و همه فوکوس ها را خودم می کشم که پدرم درآمد.

رسول علیزاده طراح صحنه نیز گفت: این کار خیلی خیلی سخت بود از کدام لوکیشن و صحنه بگویم. لوکیشن های سختی داشتیم اما برادران ارک خیلی خوب هستند.

پوریا اخوان طراح صحنه نیر بیان کرد: کار کردن با برادران ارک سخت بود نه فیلم. کارهای عجیب و غریبی از ما می خواستند که کار ما سخت می شد. باورتان نمی شود که از جزییاتی مثل برگ هم نمی گذشتند تا ما جایی حتی که برگ به درخت چسباندیم.

بهمن ارک اظهار کرد: تمام صحنه های فیلم ساخته شده است تا به فرهنگی ایرانی که در نظر داشتیم، نزدیک شویم.

بهرام ارک در مورد نگارش فیلمنامه توضیح داد: گاهی من می نوشتم بهمن اصلاح می کرد، گاهی بهمن می نوشت من اصلاح می کردم. فیلم حیوان در شکل گیری این فیلم تاثیرگذار بود.

این نشست به دلیل اجرای خوب فرزاد حسنی و برخورد صمیمانه برادران ارک و شوخی هایی که در این نشست مطرح شد، یکی از جذاب‌ترین اتفاقات جشنواره تا این روز بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه