English

در نشست خبری دشمنان عنوان شد:

تاثیرپذیری کارگردان دشمنان از فیلم پرویز در ساخت فیلمش

علی درخشنده گفت: من نیز مثل هر فیلمساز دیگری از فیلم هایی که دوست دارم تاثیر می گیرم و فیلم پرویز را جزو فیلم های خوب می دانم.

تاثیرپذیری کارگردان دشمنان از فیلم پرویز در ساخت فیلمش

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، نشست خبری فیلم دشمنان با حضور علی درخشنده کارگردان، مجید برزگر تهیه‌کننده، ندا جبرئیلی، سعید آرمند و سینوهه دانشمند بازیگران، بهروز بادروج مدیر فیلمبرداری، محمدمهدی جواهری‌زاده صداگذار، لیلا نقدی‌پری طراح صحنه و لباس، زهره صمدی طراح چهره‌پردازی، حمید جانی‌پور عکاس و ایلیا محمدی‌نیا منتقد و با اجرای فرزاد حسنی عصر امروز یکشنبه ۲۰ بهمن ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

علی درخشنده کارگردان دشمنان در مورد انتخاب رویا افشار در راستای فروش گیشه گفت: از ابتدا فیلم را برای گیشه نساختیم. فکر می کنم خانم افشار از انتخاب هایی هستند که در مدل فروش گیشه جایگاهی ندارند.

مجید برزگر نیز در این باره گفت: فیلم دشمنان برای اکران خاص ساخته شده است که رویکرد خاصی دارد و خود قصه مهم است و بنظرم اگر با بازیگران چهره ساخته می شد به فیلم لطمه می خورد. بنابراین سعی کردیم کمی آشنایی زدایی کنیم و حتی به دنبال نابازیگران بود اما از خانم افشار که توانمند است و چهره نیست، استفاده کردیم.

وی افزود: بر مبنای الگوهایی که برای فیلم پیش بینی کردیم، برنامه ریزی کردیم به فروشی مقبول برسیم. مارکت و بازاری را برای فیلم در نظر گرفتیم اما به معنای فروش بالا و سوددهی نیست.

برزگر در پاسخ به سوالی درباره اینکه این فیلم نسخه زنانه فیلم پرویز است، گفت: نمی دانم اما بخشی از آن به تجربه های نویسنده بر می گردد که با هم در پرویز کار کرده بودیم. از طرف دیگر نمی دانم این تکثیر و انتشار فیلم هایی مثل پرویز چقدر خوب و چقدر بد است. در هر حال من آنچنان یک فیلم را تهیه می کنم که دخالتی در کار کارگردان نمی کنم و هر آنچه می بینید انتخاب خود کارگردان است و فقط فضایی را درست کردم که علی درخشنده آسوده فیلمش را بسازد.

درخشنده نیز درباره تاثیرپذیری از فیلم پرویز اثر مجید برزگر گفت: من نیز مثل هر فیلمساز دیگری از فیلم هایی که دوست دارم تاثیر می گیرم. زمانی که فیلم پرویز را دیدم گفتم دوست دارم با کارگردان آن همکاری داشته باشم و بعد از آن با آقای برزگر کار کردم. 

ایلیا محمدی نیا منتقد جلسه نیز گفت: در این جلسه قصد دارم به یک پرسش تاریخی جواب بدهم در مورد نگرانی دوستان در مورد فروش فیلم اما باید بگویم تعداد فیلم های سینمای بدنه آنقدر زیاد هستند که دلیل نگرانی دوستان را متوجه نمی شوم. این فیلم قطعا با بودجه کمی تولید شده است و انچه می بینید تصویر و کلام است. بنظرم این پرسش ها را باید از فیلم هایی پرسید که هیچوقت یک پنجم سرمایه فیلمشان باز نمی گردد.

وی بیان کرد: فیلم دشمنان در حوزه روانشناختی است که در سینمای ایران بسیار کم است و من خوشحالم مجید برزگر نیز در این فیلم حضور دارد. آنچه که می توانم نقدی روی آن داشته باشم، زمان بالای فیلم است چون مخاطبان سینما به نوعی از سینمای قصه گو عادت کرده اند و شاید این زمان به فیلم ضربه بزند.

بهروز بادروج مدیر فیلمبرداری دشمنان درباره کار گفت: سورس اصلی ما فیلمنامه و اتمسفر کار است و آن چیزی که مهم بود فضای حاکم بر فیلمنامه بود و برای همراه کردن مخاطب با این فضا، سعی کردیم فضای کار را سرد کنیم اما متفاوت از فضای سرد با رنگ سبز و فضا را به سمت کرم قهوه‌ای که متفاوت است، پیش بردیم.

درخشنده نگاه نو در سینما اوردن بسیار سخت است اما از نظر خودم کار خاصی نکردم که نام آن را کار نو بگذارم. اما سعی کردم دغدغه‌ای را به نمایش بگذارم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه