English

یک چیز بی خاصیت به احیای اقتصاد یک منطقه با فرآوری پشم می پردازد / یک چیز بی خاصیت آماده نمایش شد

فیلم مستند "یک چیز بی خاصیت" به کارگردانی امین یگانه و تهیه کنندگی سید جمال عودسیمین، با موضوع نقش فرآوری پشم در احیای اقتصاد یک منطقه جغرافیایی آماده نمایش شد.

یک چیز بی خاصیت به احیای اقتصاد یک منطقه با فرآوری پشم می پردازد / یک چیز بی خاصیت آماده نمایش شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی اوما فیلم؛ تا بیست سال قبل، ایران یکی از پنج کشور تولیدکننده عمده پشم در دنیا بود؛ اما نبود تکنولوژی فرآوری پشم، ایران را از رقبای خود عقب انداخت به گونه‌ای که به خاطر فرآوری نشدن پشم گوسفندان، روستائیان عملا نمی توانستند از این محصول استفاده کنند و به دلیل عدم توانایی در نرم کردن و بوزدایی «پشم» ترجیح میدادند آنرا آتش بزنند.

فیلم مستند "یک چیز بی خاصیت" روایتی است از تلاش حجت صادقی که با تلاش‌های شخصی خود توانست به کمک یک شرکت دانش بنیان محلولی بسازد که بوی پشم را از بین برده و آماده تبدیل به نخ مناسب دستگاه‌های فرش ماشینی کند. اتفاقی که در صورت حمایت نهادهای مسول می‌تواند با استفاده درست از یک محصول دورریز اقتصاد یک منطقه را احیا کرد و برای جوانان حاشیه دشت کویر که به خاطر بیکاری مهاجرت کرده و آبادی‌ها از بین رفته است، فرصت شغلی مجدد ایجاد کرد و باعث آبادانی مجدد روستاهای دشت کویر شود.

فیلم مستند "یک چیز بی خاصیت" تهیه شده در موسسه اومافیلم و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه