English

شادی زاده خبر داد؛

ثبت تک درخت به نام عباس کیارستمی / نصب مجسمه کیارستمی در زیر تک درخت

مهدی شادی زاده، مستندساز گفت: قرار است روزهای آینده احمد عرب بیگی ساخت مجسمه عباس کیارستمی را آغاز کند که ساخت این مجسمه اواخر بهمن تمام می شود و زیر تک درخت نصب می شود. در کنار آن پیشینه تک درخت و بیوگرافی عباس کیارستمی نصب و به نام این کارگردان برجسته ثبت می شود.

ثبت تک درخت به نام عباس کیارستمی / نصب مجسمه کیارستمی در زیر تک درخت

به گزارش خبرگزاری موج، مهدی شادی زاده مستندساز و عکاس در خصوص ساخت مجسمه عباس کیارستمی اظهار کرد: حدود ۲ سال پیش زمانی که مستند همراه با باد را می ساختم به این فکر افتادم تک درختی که در مجموعه عکس های سفید برفی عباس کیارستمی است و همه ما آن را در مجموعه آثار این کارگردان بزرگ دیدیم، ثبت کنم زیرا عباس کیارستمی در فصول مختلف از این درخت خیلی عکاسی کرده اما عکسی که در مجموعه سفید برفی بوده جهانی شده است.

شادی زاده در ادامه بیان کرد: تک درخت یکی از نمادهای آثار عباس کیارستمی است که در آن زمان تصمیم گرفتم این درخت زیبا را از طریق اداره میراث فرهنگی ثبت کنم زیرا بعد از فوت عباس کیارستمی نمادی از تک درخت در چند کشور دنیا از جمله کالیفرنیا ثبت شده است و مهمترین سوال این بود که چرا در کشور خودمان آن را به اسم عباس کیارستمی ثبت نمی کنیم.

وی افزود: در ابتدا فقط به صورت یک جرقه ذهنی بود ولی بعد از مدتی تصمیم قطعی گرفتم. تک درختی که ما در عکس های عباس کیارستمی می بینیم قدمت ۵۰۰ ساله دارد و در روستای آرو در دماوند قرار دارد. در ابتدا خیلی ها اعلام آمادگی و همکاری کردند ولی هیچکدام به سرانجام نرسید و هیچ حمایتی صورت نگرفت تا اینکه با شهرام شریفی رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان دماوند صحبت کردیم و واقعا از ما حمایت کردند. شهرام شریفی در تمامی مراحل کنار ما بود و از هیچ کمکی دریغ نکرد. همچنین شرکت جین وست به عنوان مدیر کل هنری این پروژه ما را در تمامی مراحل یاری کردند و از هر نظری ما را حمایت کردند.  این شرکت یک تیم پرتلاش برند لباس است و به طور کامل از این کار حمایت کرد و با جان و دل با ما همکاری کردند. زمانی که شرکت جین وست اعلام آمادگی کرد ما با یک رویکرد جدید کار را شروع کردیم و خوشبختانه به آنچه که می خواستیم رسیدیم.

این مستندساز در ادامه عنوان کرد: قرار است از چند روز آینده احمد عرب بیگی ساخت مجسمه عباس کیارستمی را آغاز کند که ساخت این مجسمه اواخر بهمن تمام می شود و زیر تک درخت نصب می شود. در کنار آن پیشینه تک درخت و بیوگرافی عباس کیارستمی نصب و به نام این کارگردان برجسته ثبت می شود.

این عکاس از ساخت مستندی درباره این پروژه خبر داد و در پایان گفت: مستندی درباره تک درخت ساخته می شود که تمامی مراحل این پروژه در آن مستند است و با این کار می خواهیم تمامی اتفاقات را ثبت کنیم و طی مراسمی با حمایت «هنر و تجربه» در موزه سینما نمایش داده می شود.

عوامل این پروژه عبارتند از مهدی و علیرضا شادی زاده مدیر پروژه، احمد عرب بیگی مجسمه ساز، سیامک باحجب مدیر کل تولید، ساسان توکل فارسانی عکاس، غزاله سعادتی مدیر روابط عمومی.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی