English

در افتتاحیه چهارمین نمایشگاه هنرهای تجسمی ورسوس عنوان شد

ورسوس به دنبال حمایت از جوانان است / اعزام نفر برتر به اتریش

برگزار کنندگان ورسوس اعلام کردند که به دنبال ایجاد فرصت برای هنرمندان زیر سی سال هستند .

ورسوس به دنبال حمایت از جوانان است / اعزام نفر برتر به اتریش

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری موج، نشست خبری چهارمین نمایشگاه هنرهای تجسمی ورسوس با حضور عطا هاشمی نژاد، مهدی احمدی و ساسان نصیری داوران، فردین عالی زاد حامی مالی و بنیان گذار و مهرنوش بهبودی دبیر اجرایی این رویداد در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست مهرنوش بهبودی گفت: در مجموع دو هزار اثر از ۸۰۰ هنرمند و شهرهای مختلف به دبیرخانه رسید که در نهایت ۱۰۱ اثر ۶۷ هنرمند به روی دیوار رفته است.

 

وی افزود: این آثار به فروش می رسد و صددرصد وجه آن به خود هنرمند اختصاص می یابد.

ایجاد فرصت برای جوانان زیر سی سال

فردین عالیزاد در ادامه گفت: همانطور که می دانید در ورسوس آرت کانتست (مسابقه هنری) حداکثر سن زیر سی سال است. آثاری که به دست ما رسیده برای سن زیر سال عالی بودند. ما این سقف سنی را افزایش نخواهیم داد چرا که افراد در سنین بالاتر در گالری ها هستند و اگر امکان حضور در این مسابقه داشتند، هم در گالری ها بودند و هم اینجا فرصت جوان‌ترها را هم می گرفتند. اما هدف ما ایجاد فرصت و معرفی استعداد جوان ها است‌.استقبال هنرمندان از این رویداد استعدادهای زیادی در نقاشی داریم. یکسال هم جشنواره با موضوع مجسمه برگزار شده و احتمالا به رشته های دیگر هنر تجسمی هم بپردازیم.

وی افزود: هدف این است که با کارت ورسوس جوانان بتوانند رشد کنند و راه یابی به نمایشگاه زمینه موفقیت آنها باشد.

بهبودی در بخش دیگری از این نشست در مورد اسپانسرهای این دوره گفت: اسپانسرهای ما بزرگترین سرمایه های ما هستند و نفر برتر این مسابقه یک هفته در یک تور هنری به اتریش اعزام خواهد شد که اسپار بزرگترین سوپرمارکت دنیا خانی مالی ان است و همچنین گالری آریانا بعد از خانه هنرمندان این آثار را به نمایش خواهد گذاشت.

عالی زاد هم افزود: امیدواریم که ارتباط بیشتری با گالری ها و ارگانهای خارجی ارتباط بیشتری برقرار کنیم.

وی در مورد قیمت گذاری آثار هم تصریح کرد: دربین داوران ما گالری داری حضور دارد که از خود جوانان قیمت آثار را بهتر می داند و به همین دلیل در مورد قیمت ها نظارت داشته است. 

بهبودی هم در این بخش از نشست در مورد قیمت گذاری آثار گفت: بالاترین قیمت آثار ۱۲ میلیون و پایین ترین قیمت ۱۰۰ هزار تومان است. قیمت ها با نظر هنرمندان اعلام شده و ما آنها را تغییر ندادیم البته اگر هنرمندی بود که اصطلاحا اکشن‌زده (حراج زده) بود و قیمت بالا و غیر منطقی را اعلام می کرد و حاضر به تغییر آن نبود، ما از نمایش اثرش خودداری می کردیم.

در ادامه مهدی احمدی که نقاش و بازیگر است و یکی از اعضای هیات داوران این رویداد هم بوده، در مورد انتخاب کارها گفت: برخی از جوانان به دلیل استعداد نهفته ای که در کارشان دیده می شد انتخاب شدند تا زمینه پیشرفتشان فراهم شود.

وی با بیان اینکه خانمهای شرکت کننده چهار برابر آقایان است افزود: در داوری ما هر کدام به تنهایی آثار را دیدیم و از هر هنرمند حداکثر پنج اثر را انتخاب کردیم و جالب اینکه کارهای شاخص در انتخاب مشترک ما وجود داشت و در نهایت در یک نظر مشترک انتخاب نهایی صورت گرفت. 

مهرنوش بهبودی در مورد امتداد حمایت از هنرمندان راه یافته گفت: ما همانند هر جشنواره دیگری تنها برگزار کننده این رویدادیم و هیچ تعهدی به کسی ندادیم اما تلاش می کنیم تا هنرمندان جوان را معرفی کنیم و امکان فروش آثار را فراهم آوریم. 

عالی زاد در مورد انتخاب خانه هنرمندان گفت: ما می توانستیم به گالری های خصوصی برویم اما جنبه تجاری پیدا می کرد در حالی که دوست داریم جنبه آکادمیک کار حفظ شود.

نفرات برتر چهارمین ورسوس

در پایان  با معرفی محمدامین فولادشکن، نازنین قرنجیک و مهسا رحیمی نیا به عنوان نفرات برتر این دوره و با حضور مهمانان متعدد خارجی نمایشگاه آثار منتخب در چهار گالری میرمیران، ممیز، زمستان و پاییز افتتاح شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه