English

همزمان با افتتاحیه نمایشگاه آثار برگزیده؛

اختتامیه هفتمین جشنواره خیام برگزار شد

اختتامیه هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی عکس خیام با تقدیر از ۹۰ هنرمند در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

اختتامیه هفتمین جشنواره خیام برگزار شد

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری موج، مراسم نمایشگاه اختتامیه و اهدای جوایز آثار برگزیده هفتمین جشنواره بین‌المللی عکس خیام ، عصر روز جمعه ۲۷ دی ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

بر اساس اعلام دست‌اندرکاران این جشنواره در این دوره نوزده هزار عکس از نزدیک به شصت کشور مختلف شرکت داشته اند که در این مراسم از نود نفر از عکاسان برگزیده از کشورهای مختلف تقدیر شد. 

در این مراسم هنرمندان، مخاطبان جشنواره، مدیران فرهنگی و نمایندگانی از سفارتخانه‌های اسپانیا، کره جنوبی، مجارستان، هند، بنگلادش و اندونزی حضور داشتند که از جمله مهمانان حاضر در آن می توان به جاودانی مدیر کل ارشاد تهران، علیرضا بای  مدیر کل روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، میرمنگره معاون اداره کل تجسمی ارشاد، بابک برزویه، سعید ازناوه و فرزین از مدرسان عکاسی اشاره کرد.

در ابتدای این مراسم علی سامعی دبیر هفتمین جشنواره عکس خیام  گفت: استقبال شرکت‌کنندگان خارجی نشان می‌دهد که جشنواره خیام توانسته جایگاهی را برای خود در بین عکاسان بین‌المللی ایجاد کند. از جامعه تجسمی درخواست می کنم که در برگزاری برنامه‌های هنری یکدل و همراه باشند.

در بخشی از این مراسم، علیرضا بای مدیرکل روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری گفت: اینکه ۱۹ هزار عکس از ۵۶ کشور شرکت کرده اند نشان دهنده موفقیت و خبرساز بودن آن است که جای بسی خوشبختی است. به نظر می‌رسد جشنواره عکس خیام توانسته زبان تصویری بین عکاسان دنیا ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه به نمایندگی  از وزارت میراث فرهنگی در اینجا حضور پیدا کرده است افزود: گردشگری ایران مرهون میراث فرهنگی ملموس و ما ملموس ما است. بیش از سی و شش هزار اثر ثبت ملی داریم و صدها جشن زیبا.

بای خطاب به هنرمندان فعال در عرصه میراث فرهنگی گفت: حتما ما را یاری و همکار خودتان بدانید. امیدوارم که شاهد شکوفایی این جشنواره در عرصه ملی و بین المللی باشیم.

جشنواره بین‌المللی عکس خیام به دبیری علی سامعی با هدف ارتقای سطح عکاسی و گفتگوی بصری میان عکاسان ایران و جهان و نیز به منظور بزرگداشت حکیم عمر خیام، توسط نمایندگی فدراسیون بین المللی هنر عکاسی در ایران (فیاپ) یعنی کلوپ عکس فوکوس - وابسته به موسسه فرهنگی هنری «خانه هنر خیام» - برگزار می شود.

در هفتمین دوره جشنواره، در مجموع ۱۶۰۰ دلار جایزه نقدی به همراه نشان های فیاپ، PSA، خیام و کمال الملک به برگزیدگان اهدا خواهد شد. همچنین همانند دوره‌های پیشین، کتاب نفیس جشنواره برای تمامی شرکت‌کنندگان حتی شرکت‌کنندگانی که آثارشان در جشنواره پذیرفته نشده ارسال خواهد شد. در این دوره همچنین با حمایت اسپانسرهای جشنواره، جوایز ویژه‌ای در ۳ بخش ویژه شهر تهران، بهترین عکس هوایی و بهترین عکس نجوم اهدا شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه